۰

رای دادگاه تركيه درباره رضا ضراب

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۳
به گزارش عصر تعادل، دادگاهي در استانبول طرح ادعاي اخير«رضا ضراب» بازرگان ايراني تبار عليه «كمال قليجداراوغلو»رهبر حزب اپوزيسيون خلق را رد كرده است. 

ضراب مدعي شده بود كه قليجداراوغلو با اظهاراتش درباره ضراب باعث تشويش اذهان عمومي شده است. روزنامه«حريت» نوشت: ضراب خواستار پرداخت غرامتي ۳۰۰ هزار ليري از سوي قليجداراوغلو شده است. 

رضا ضراب در شكايت خود اين موضوع را مطرح كرده است كه رهبر حزب كماليست جمهوري‌خواه خلق حزب اصلي اپورزيسيون تركيه به دليل اتهاماتي كه عليه او درباره پرونده فساد مالي سال ۲۰۱۳ ميلادي مطرح كرده بود بايد غرامت پرداخت كند. وكلاي قليجداراوغلو و ضراب در جلسه استماعي در تاريخ ۵ سپتامبر حضور يافته بودند.

 وكيل ضراب گفته بود كه اظهارات رهبر حزب اپوزيسيون تركيه در اين باره كه ضراب را يك دزد و رشوه‌گيرنده قلمداد كرده بود مصداق جرم است. با اين وجود دادگاه شكايت ضراب را ناوارد دانسته است. 

ضراب يكي از اصلي‌ترين مظنونان در پرونده فساد مالي بوده است كه گفته مي‌شود مقام‌هاي ارشد دولت اردوغان و پسران آنان نيز در آن نقش داشته‌اند. او به تازگي در ميامي آمريكا به اتهام پولشويي و نقض تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران بازداشت و محاكمه شده است.
کد مطلب : ۸۰۶۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.