۰

رمزگشایی از سقوط پرواز مرموز ام.اچ 370

تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
به گزارش عصر تعادل، مالزی تایید کرد قطعه ای از هواپیمای بوئینگ 777 که در تانزانیا کشف شده است به پرواز ام.اچ 370 تعلق دارد که با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی 30 ماه پیش به طور مرموزی ناپدید شد.

'لیو تیونگ لای' وزیر حمل و نقل مالزی اعلام کرد تکه ای بزرگ از هواپیما که در جزیره 'پمبا' تانزانیا کشف شد، مربوط به ام.اچ 370 است.

این قطعه 31 خرداد ماه در این جزیره تانزانیا کشف شد، در حالی که جستجوگران بین المللی 30 ماه پس از ناپدید شدن این بوئینگ همچنان در نزدیکی استرالیا و در آب های عمیق اقیانوس هند در جستجوی اثری از هواپیما هستند.

براساس گزارش رسانه های محلی مالزی، وی در بیانیه ای اعلام کرد این قطعه هواپیما توسط کارشناسان اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا مورد بررسی قرار گرفت و تشخیص داده شده به پرواز ام.اچ 370 تعلق دارد.

پیش از این، 'دارن چستر' وزیر حمل و نقل و زیرساخت استرالیا گفته بود 'بسیار محتمل است' این بخشی از یک بوئینگ باشد.
 
رمزگشایی از سقوط پرواز مرموز ام.اچ 370
 
وی گفته بود چند شماره و عدد همراه با ظاهر فیزیکی، ابعاد و ساخت و ساز قطعه نشان می دهد می تواند یک بخش داخلی کشتی یا بوئینگ 777 باشد.

تیم استرالیایی جستجو گزارش داده بود قطعه پیداشده بخشی از بال راست هواپیماست که خرداد ماه پیدا شد و اکنون بررسی همه مشخصات آن توسط شرکت ایتالیایی سازنده این قطعه، ثابت می کند این قطعه متعلق به همان بوئینگ 777 است که ناپدید شده است.

طی ماه های گذشته چند قطعه از لاشه این هواپیمای مسافربری در سواحل ماداگاسکار و موزامبیک، همسایه تانزانیا در قاره آفریقا پیدا شد.

مقامات موزامبیک شهریور ماه جاری نیز از کشف 3 قطعه دیگر هواپیمای ام.اچ 370 در سواحل این کشور خبر داده بودند.

کارشناسان انتظار دارند با بررسی قطعات کشف شده، به علت ناپدید شدن هواپیما و تغییر مسیر آن که از کوالالامپور به سمت پکن در حال پرواز بود و چگونگی سقوط در آب های عمیق اقیانوس هند در نزدیکی شهر پرت استرالیا پی ببرند.

چندی پیش مطرح شد این پرواز به عمد در اقیانوس هند سقوط کرده است، اما وزیر حمل و نقل مالزی این گزارش ها را رد کرده بود.

مالزی، چین و استرالیا مرداد ماه گذشته از تصمیم خود برای توقف جستجوی این بوئینگ خبر دادند.

انتشار این خبر باعث شد تا گروهی از خویشاوندان سرنشینان چینی بویینگ 777 ناپدید شده نسبت به این تصمیم واکنش نشان دهند و از دولت بخواهند که روند جستجو را متوقف نکند.

تاکنون 180 میلیون دلار صرف جستجو برای یافتن بقایای این هواپیما در اعماق اقیانوس و در محیطی به وسعت 120 هزار کیلومتر مربع در قسمت های جنوبی اقیانوس هند که امکان داده شده هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد، شده است.

این تیم بین المللی بیش از 60 هزار کیلومتر مربع را با استفاده از کشتی و زیردریایی تجسس کرده است.

قرار است ماموریت پیدا کردن ام.اچ 370 تا پایان سال جاری میلادی متوقف شود.

بسیاری از خانواده های قربانیان این حادثه هوایی که اسفند ماه سال 1392 اتفاق افتاد بر این باورند که همه واقعیت های این پرواز بازگو نشده و احتمالا این هواپیما در جایی دیگر به غیر از جنوب اقیانوس هند که جستجوگران در تلاش برای یافتن اثری از این هستند، سقوط کرده است.
کد مطلب : ۸۱۹۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.