۰

​سرگردانی متقاضیان استفاده از وام عتبات

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
به گزارش عصر تعادل، سازمان حج و زیارت پس از توقف سفر عمره و با توجه به اینکه تعداد زیادی از متقاضیان سفر عمره در بانک سپرده گذاری کرده بودند اعلام کرد تسهیلاتی را برای سفر این افراد به عتبات عالیات عراق فراهم خواهد کرد.

بر همین اساس اواسط مردادماه بود که تفاهم نامه اعطای وام به دارندگان اسناد ودیعه گذاری عمره برای سفر به عتبات میان سازمان و بانک ملت به امضا رسید و طی آن مقرر شد که به هر یک از دارندگان فیش بانکی عمره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی این بانک پرداخت شود.

براساس آمارهای موجود درحال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متقاضی عمره در بانک ملت ودیعه گذاری کرده اند و طبق تفاهم نامه منعقد شده قرار بود برای تمامی این افراد تسهیلات درنظر گرفته شود.

هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضای تفاهم نامه عنوان کرد که وام ۱.۵ میلیون تومانی با تسهیلات بلندمدت ۱۸ ماهه و سود آن ۱۸ درصد بدون ضامن و تشریفات اداری و بازپرداخت ماهیانه ۹۵ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

در همان زمان اعلام شد که با فراهم شدن نرم افزارها و سخت افزارهای لازم تسهیلات اعطای وام از ابتدای شهریورماه، برای ثبت نام کنندگان سفرهای مهر و آبان ماه اجرایی خواهد شد.

همچنین براساس تفاهم نامه مذکور متقاضیان فقط باید با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت و تکمیل فرم تقاضای اعزام و انتخاب گزینه دریافت تسهیلات، در کمتر از نصف روز تسهیلات مذکور را از شعب بانک ملت دریافت می کردند.

از سوی دیگر ارائه وام به افرادتحت تکفل از دیگر تسهیلاتی بودکه مدیرعامل بانک ملت وعده داده بود و قرار بود در کوتاهترین زمان این تسهیلات به حساب سازمان حج برای اعزام زائران واریز شود.

 سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت نیز در همان زمان در مورد این تسهیلات به سپرده گذاران عمره اعلام کرد که هدف اصلی از امضای این تفاهمنامه، ارتقای سطح خدمات رسانی و تسهیل اعزام متقاضیان به اماکن متبرکه در کشور عراق است.

وی گفت: سود متعارف به حساب این ودیعه گذاران واریز می شود و اولویت اعزام آنان به عمره مفرده نیز محفوظ خواهد بود.

تمامی این موارد در حالی عنوان شده که تاکنون بعد از گذشت حدود یکماه از وعده مسئولان سازمان حج و بانک ملت متاسفانه طی این مدت هیچ یک از متقاضیان سفربه عتبات که سپرده گذار عمره نیز بودند نتوانستنداز تسهیلات وام یک و نیم تومانی بهره مندشود.

علی رغم وعده قبلی متقاضیان پس از ورود به سایت سازمان حج و زیارت امکان ثبت نام و استفاده از وام را نداشتند و شرایط سخت افزاری در این خصوص مهیا نبود و همین موضوع باعث سرگردانی و طرح سوالات بیشمار از سوی مشتاقان سفر به عتبات عالیات بود که متاسفانه هیچ فردی در سازمان حج به این موضوع پاسخگو نبود و همچنین علی رغم تلاش های خبرنگار مهر مسئولان سازمان حج نیز به این پرسش پاسخ ندادند.

بهتر بود مسئولان سازمان حج و بانک ملت قبل از انعقاد تفاهمنامه و امیدوار کردن متقاضیان و مشتاقان سفر به عتبات عالیات ابتدا سیستم نرم افزاری و سخت افزاری ثبت نام اعطای وام را فراهم می کردند تا باعث سرگردانی متقاضیان نباشند و همچنین در صورت بروز مشکل اطلاع رسانی های لازم از سوی این نهادها انجام می شد.
کد مطلب : ۸۲۲۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.