۰

شهرک سینمایی عالی وود می سازیم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹
به گزارش عصرتعادل، مدیر مجموعه گردشگری ارگ سریزد از طرح ساخت شهرک سینمایی عالی وود در این شهر خبر داد و گفت: تا سال آینده یک ظرفیت گردشگری 1000 نفره در سریزد ایجاد خواهیم کرد.

مجید سریزدی مدیر مجموعه گردشگری ارگ سریزد در دیدار خبرنگاران پارلمانی با نمایندگان و مسئولان استان یزد، بیان کرد.

سریزدی با اشاره به وجود قلعه ساسانی در سریزد با 1700 سال قدمت افزود: شهر یزد را یکی از راس مثلث گردشگری طلایی کشور است و جایگاه یزد به سرعت در مثلث طلایی گردشگری در حال ارتقاء است.

تاکید بر حفظ امنیت شغلی خبرنگاران

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که حفظ امنیت شغلی خبرنگاران موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت گفت: باید زمینه فعالیت آزادانه خبرنگاران با حفظ منافع ملی فراهم شود.

محمدرضا تابش در نشست خبری مشترک با استاندار یزد در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که خبرنگاران ضمن انجام مسئولیت خطیر اطلاع رسانی خود باید از پشتوانه های قانونی و حمایتی بهره مند شوند.

وی با تاکید بر لزوم گردش آزاد اطلاعات، گفت: باید زمینه فعالیت آزادانه خبرنگاران را فراهم کرد و این فعالیت آزادانه باید در راستای حفظ منافع ملی باشد. حفظ امنیت شغلی خبرنگاران و توجه به خواسته های صنفی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به آن توجه ویژه داشت.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در جهت تحقق این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در حاشیه بازدید از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو (گوندوله سازی) این شرکت را یکی از شرکت های صنعتی و معدنی کشور دانست و گفت: این شرکت صنعتی و معدنی توانسته در طول سال های اخیر در روند توسعه کشور نقش مهمی ایفا کند.

تابش با تاکید بر اینکه حجم کل سرمایه گذاری شرکت چادرملو 13 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم با احتساب شرکت های تابعه به 16 هزار و 300 میلیارد تومان می رسد.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر اینکه میزان کل اشتغال زایی در این مجموعه 42 هزار نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم است، اضافه کرد: مجموعه چادرملو از نظر زیست محیطی کمترین آسیب را به طبیعت وارد می کند.

خبرنگاران نقش ویژه ای در برقراری ارتباط میان مردم و دولت دارند

همچنین محمد میرمحمدی استاندار یزد در این راستا با تاکید بر این که خبرنگاران نقش ویژه و بارزی در برقراری ارتباط میان مردم و دولت دارند، اظهار داشت: امروز رسالت خطیری بر عهده خبرنگاران است تا از قلم توانمند خود برای آگاهی دادن به مردم هستند.

‎وی تاکید کرد: امروز شبکه های مجازی برای انواع اطلاع رسانی به کار گرفته می شوند و مردم از نظر دسترسی به اطلاعات امکانات خوبی دارند که این نقطه قوت است اما دولتی ها هم برای انعکاس واقعیات نیاز به رسانه دارند و باید انتقادات از آنها مطرح شود تا عیب و نقص ها برطرف شود و این کمک به دولتمردان خواهد بود.

میرمحمدی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل مجلس در بین قوای سه گانه گفت: البته مجموعه قوا باید مورد نقد قرار گیرند تا فضای جامعه فضای شفافی باشد، در این راستا این کار به عهده رسانه هاست.

استاندار یزد افزود: تامین و مدیریت مصرف آب شرب و کشاورزی، بهره برداری علمی از صنایع و معادن، توجه به گردشگری، توسعه بهداشت و درمان، تمرکز بر فرهنگ و سلامت اجتماعی، محیط زیست و منابع طبیعی و انرژی خورشیدی از مهمترین محورهای توسعه استان یزد است.

میرمحمدی درباره پیشنهادی مبنی بر گرامیداشت روز گفت و گوی تمدن ها در استان یزد اظهار داشت: ما سرمایه های ملی کشور را محترم می دانیم و معتقدیم اگر در دوره ای وضعیت آنها با نوساناتی مواجه شوند آنها فراموش شدنی نیستند و در تاریخ باقی خواهند ماند.

ابوالفضل موسوی نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آب محور توسعه این استان است، گفت: ما سعی می کنیم با آمایش استان به استراتژی مناسبی در این زمینه برسیم چرا که اگر مشکلی برای آب آشامیدنی ما ایجاد شود حیات استان دچار مشکل خواهد شد و این متکی به طرح آمایش است.

کمال دهقانی نماینده تفت ومیبد نیز گفت: منطقه اردکان و میبد 40 سال پیش با هم فاصله داشتند اما تقریبا اکنون کنار هم قرار گرفته اند و به نوعی در هم ادغام شده اند.

وی افزود: اولین نماینده مجلس بعد از انقلاب از حوزه اردکان و میبد آقای دکتر خاتمی بودند اما بعد از چند سال این دو شهرستان دو نماینده جدا پیدا کردند اما اتحاد و انسجام بین اردکان و میبد همچنان وجود داشته است.

دهقانی با بیان این که مشکل بیکاری در دو شهرستان اردکان و میبد وجود ندارد ادامه داد: بالغ بر 10 تا 15 هزار نفر در اردکان و میبد کار می کنند و روحیه اعتماد و مشارکت بالایی بین مردم این دو شهرستان وجود دارد.

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز نیز با اشاره به وجود 450 روستا، 5 شهرستان و 6 شهر در حوزه شهرستان مهریز اظهار امیدواری کرد که بتواند در دوره نمایندگی خود در مجلس دهم نسبت به ساماندهی حوزه انتخابیه خود اقدام کند.

همچنین حسین فلاح فرماندار میبد نیز در این دیدار با بیان این که 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در سه شهرستان میبد، اردکان و اشکذر تولید می شود،گفت: ما 700 هکتار بافت فرسوده در میبد داریم که آن را به عنوان پتانسیلی برای توسعه بهتر این منطقه می شناسیم که امیدواریم با هماهنگی و انسجام شاهد رشد و توسعه منطقه باشیم.

فرماندار میبد همچنین اظهار امیدواری کرد که شهرهای تاریخی بهتر و در جهت توسعه، عمران و آبادانی کشور معرفی شوند.

 
کد مطلب : ۸۲۵۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.