۰

بازیگر «هری پاتر»: هالیوود نژادپرست است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۱
به گزارش عصر تعادل،«دنیل رادکلیف» بازیگر هالیوودی که با ایفای نقش «هری پاتر» به شهرت رسید،‌ گفت: نژادپرستی در سینمای هالیوود را نمی‌توان انکار کرد.
 
«هری پاتر»: هالیوود نژادپرست است

«دنیل رادکلیف» هنرپیشه جوان انگلیسی که در هشت فیلم اقتباسی و پرفروش «هری پاتر» نقش اصلی را بازی کرد، در مصاحبه جدید خود درباره نژادپرستی در هالیوود، ‌بازی دوباره در نقش «هری» و نظرش راجع به «دونالد ترامپ» سخن گفت.

به نقل از «بی.بی.سی»، «رادکلیف» ۲۷ ساله گفت: هالیوود به‌طور انکارناپذیری نژادپرست است. ما دوست داریم صنعت سینمایی خودمان را خیلی خیلی پیشرفته بدانیم اما در تمام حوزه‌ها عقب‌ مانده‌ایم.  

«رادکلیف» در خلال حرف‌هایش به اعتراض هنرپیشه‌های مطرحی چون «داستین هافمن» و «اسپایک لی» به عدم توجه به تنوع نژادی در نامزدهای اسکار اخیر که منجر به شرکت نکردن آن‌ها در این مراسم مهم سینمایی شد، اشاره کرد.

در این مصاحبه از او درباره بازی دوباره در نقش «هری پاتر» و اقتباس سینمایی نمایش «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» سوال شد و او پاسخ داد: هیچ‌کس از من چنین تقاضایی نکرده اما مسلما در حال حاضر چنین کاری نخواهم کرد. تنها شش سال از تمام شدن فیلم‌های «هری پاتر» گذشته و من دوران خوبی را با انجام دادن کارهای مختلف سپری کرده‌ام.

«رادکلیف» ادامه داد: شاید وقتی ۳۰ سالگی را رد کردم، طور دیگری فکر کنم. آن‌ها فیلم را بازسازی می‌کنند و من می‌توانم مثلا نقش پدر «هری» را ایفا کنم.
 
«هری پاتر»: هالیوود نژادپرست است
«رادکلیف» در نقش «هری پاتر»

«دنیل رادکلیف» از سن ۱۲ سالگی بازی در نقش «هری پاتر» را در مجموعه فیلم‌های برگفته از هفت رمان «جی.کی رولینگ» شروع کرد. جدیدترین فیلم او تریلری به نام «نیت فاستر» است که او در آن به جای یک مامور اف.بی.آی ایفای نقش کرده است.

این هنرپیشه سپس در مورد «دونالد ترامپ» کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «ترامپ» احساس ترس و تنفر را در مردم برانگیخته است.

مجموعه رمان‌های «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. کتاب جدید هشتمین قسمت از هفت کتاب اصلی «هری پاتر» محسوب می‌شود.

اقتباس سینمایی از این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر ۸.۲ میلیارد دلار دست یافتند تا با پیشی گرفتن از مجموعه «جیمزباند» در مکان نخست پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرند.

آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۱ با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ ۲» از سوی کمپانی «برادران وارنر» اکران شد.
کد مطلب : ۸۳۲۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.