۰

یک هفته با «هری پاتر» در سینماهای جهان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۷
به گزارش عصر تعادل، تمام هشت فیلم مجموعه «هری پاتر» در عرض یک هفته به نمایش درمی‌آید.
 
یک هفته با «هری پاتر» در سینماهای جهان

 «هالیوود ریپورتر» نوشت: کمپانی‌های «برادران وارنر» و «آی‌مکس» کنار هم قرار گرفتند تا تمام هشت فیلم «هری پاتر» را در عرض یک هفته در سینماهای جهان نمایش دهند.

هفته فیلم‌های «هری پاتر» از ۱۳ اکتبر با نمایش دو قسمت اول این مجموعه ـ «هری پاتر و سنگ جادو» و «هری پاتر و تالار اسرار» ـ شروع می‌شود. این اتفاق بین‌المللی همزمان شده با اکران «هیولاهای خارق‌العاده و راه حل پیدا کردن‌شان»، که براساس کتابی مرتبط به هفت‌گانه پرفروش «جی.کی. رولینگ» ساخته شده است.

این رویداد سینمایی که در سالن‌های زیر نظر کمپانی «آی‌مکس» برگزار می‌شود، در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود. ستاره‌های فیلم‌های «هری پاتر» در شهرهای لندن و لس‌آنجلس در کنار مردم به تماشای این فیلم‌ها می‌نشینند.

مجموعه هشت‌گانه «هری پاتر» تاکنون حدود ۲۱۶ میلیون دلار در سینماهای «آی‌مکس» فروش داشته است. فروش کلی این فیلم‌ها در سطح جهانی به هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است. پرفروش‌ترین قسمت این مجموعه، آخرین آن‌ها یعنی «هری پاتر و هدیه‌های مرگ ۲» است که فروشی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است.

مجموعه رمان‌های «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ها نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های رولینگ با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. کتاب جدید هشتمین قسمت از هفت کتاب اصلی «هری پاتر» محسوب می‌شود.

اقتباس سینمایی از این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما استون» در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر ۸.۲ میلیارد دلار دست یافتند تا با پیشی گرفتن از مجموعه «جیمزباند» در مکان نخست پرفروش‌ترین سری فیلم‌های تاریخ سینما قرار بگیرند. آخرین فیلم از مجموعه «هری پاتر» در سال ۲۰۱۱ با عنوان «هری پاتر و یادگاری‌های مرگ ۲» از سوی کمپانی «برادران وارنر» اکران شد.
کد مطلب : ۸۶۱۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.