۰

روس‌ها جایزه «اسکار» راه‌اندازی می‌کنند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۷
به گزارش عصر تعادل، روس‌ها از طرحی برای راه‌اندازی یک جایزه سینمایی سالانه تحت عنوان "اسکار اوراسیا" خبر دادند.

به نقل از هالیوود ریپورتر، مقامات روسی در حالی از برگزاری یک مراسم جوایز سینمایی مشابه با اسکار با نام "اسکار آسیا-اروپا" خبر داده‌اند که تاکید می‌کنند، هدفشان جنگ با هالیوود نیست.
 
روس‌ها جایزه

«نیکیتا میخایلوف» کارگردان برنده اسکار، رئیس اتحادیه فیلمسازان روسیه و همچنین رئیس جشنواره فیلم مسکو عنوان کرد: اوراسیا (آسیا و اروپا) بخش بزرگی از جهان را به خود اختصاص می‌دهد و شایسته توجه بیشتری نسبت به اکنون است اما این تلاشی برای جنگ با هالیوود نیست.

«میخایلوف » در جریان افتتاحیه جشنواره فیلم "پل اوراسیا" در شهر کریمه که دو سال پیش از اوکراین جدا و به روسیه پیوست اعلام کرد منابع مالی تمامی جشنواره‌های سینمایی در روسیه توسط دولت فراهم می‌شود و انتظار می‌رود این جایزه سینمایی نیز با حمایت دولت برگزار شود.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی از کره جنوبی، هند و پاکستان در جایزه "اسکار ارواسیا" از آثار برجسته خواهند بود و این سینمای حقیقی برخواسته از کشورهایی است که با مشکلات سیاسی و اجتماعی درگیر هستند.

مقامات سینمایی روس در حالی از عدم جنگ و رقابت با هالیوود سخن می‌گویند که طرح تعیین سهمیه برای اکران فیلم‌های داخلی روسیه به منظور محدود کردن نمایش آثار هالیوودی در حال بررسی و بحث است و رویکرد ضد هالیوودی در کل فضای سینمای روسیه وجود دارد.

«میخایلوف» در سال 1995 با فیلم «آفتاب سوخته» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را برای سینما روسیه به ارمغان آورد و اخیر در اظهارنظری از رفتار غیرمنصفانه با فیلم‌های روسی در در جوایز اسکار انتقاد کرده بود.

روس ‌ها چندی پیش از برگزاری جوایز سینمایی معادل "جوایز گلدن گلوب" نیز خبر داده بودند.
کد مطلب : ۸۶۶۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.