۰

​قاچاقچیان مواد مخدر مفسد فی‌الارض هستند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲
به گزارش عصر تعادل، آیت‌الله یوسف طباطبائی‌نژاد امام جمعه اصفهان پیرامون طرح برخی از نمایندگان مجلس درباره کاهش مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: بنده معتقد هستم اگر این امکان فراهم شود باید در ابتدا قاچاقچیان مواد مخدر را در اردوگاهی مورد تربیت قرار دهیم و اموال آنها را مصادره کنیم که اگر در رفتار خود تجدید نظر کرده‌اند نسبت به کاهش مجازات اعدام آنها وارد عمل شویم درغیر این صورت آنها باید طبق قوانین شرع و با توجه به  حکم محاربه اعدام شوند.

وی افزود:  قاچاقچیان موادمخدر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران که منطبق با شرع اسلام است مفسد فی‌الارض محسوب می‌شوند از این رو براساس این قوانین می‌توان آنها را اعدام کرد البته قطعی بودن این حکم بنا برنظر حاکم شرع است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بنده معتقدم علاوه براینکه باید قاچاقچیان موادمخدر مورد مجازات قرار گیرند معتادانی که امکان بازگشت آنها از مواد مخدر وجود ندارد نیز باید مجازات شوند تا جامعه نسبت به گسترش مواد مخدر ایمن شود.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید معتادان را در نهادهای مختلف شناسایی و در جهت درمان آنها وارد عمل شوند اما اگر اینگونه اقدامات آنها ثمری نداشت باید در راستای اخراج اینگونه افراد از نهادهای دولتی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: برخورد همراه با تعیین مجازات برای قاچاقچیان امری ضروری است و باید اقداماتی صورت گیرد تا الزامات لازم برای برخورد با قاچاقچیان و ممنوعیت آنها از خدمات اجتماعی فراهم شود.

امام جمعه اصفهان در پایان اظهار کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و تعیین مجازات اعدام برای آنها طبق قوانین شرع است.
کد مطلب : ۸۶۷۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.