​ قتل هولناک به دلیل ارتباط تلفنی

26 مهر 1395 ساعت 9:00

مردی افغان که هم‌وطنش را به دلیل ارتباط تلفنی با همسرش به قتل رسانده است، دستگیر شد.


به گزارش عصر تعادل، مردی افغان که هم‌وطنش را به دلیل ارتباط تلفنی با همسرش به قتل رسانده است، دستگیر شد. 
 
کشف جسد فردی ناشناس از سوی عوامل خدماتی شهرداری در جاده ورامین، روز ١٨مهر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به پلیس اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد جسد متعلق به مردی حدودا ٣٥ساله است. جنازه با دست و پای بسته‌شده داخل یک گونی قرار داشت.
 
  کارآگاهان جنایی با بررسی مشخصات افراد مفقودشده در سیستم جامع پلیس آگاهی، اطلاع پیدا کردند زنی افغان سه روز قبل با مراجعه به کلانتری نبرد، با طرح شکایتی عنوان کرد همسرش به نام «بهنام. خ» (٣٤ساله و تبعه افغانستان)، برای رفتن به منزل یکی از هم‌وطنانش به نام احمد از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.  در ادامه تحقیقات و با حضور اعضای خانواده مرد ناپدیدشده در پلیس آگاهی و مطابقت تصاویر او با تصاویر جسد ناشناس و همچنین شناسایی دسته کلید همراه جسد، هویت مقتول شناسایی شد. 
 
کارآگاهان سپس با شناسایی محل سکونت «احمد» (٢٩ ساله) در منطقه اتابک، به این محل مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند احمـد هم‌زمان با ناپدید‌شدن مقتول، به صورت ناگهانی محل سکونت خود را تغییر داده است. در تحقیقات تکمیلی، مشخص شد احمد با برنامه قبلی از صاحبخانه‌اش خواسته پول ودیعه منزلش را به وی تحویل دهد؛ اما صاحبخانه برای تهیه پول چند روزی از وی فرصت خواسته است. با این وجود احمد بدون دریافت پولی از صاحبخانه و تسویه‌حساب کامل، از آنجا رفته است.
 
  در ادامه تحقیقات و با شناسایی همسر متهم، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. همسر احمد که پیش از این در ملاقات با همسر مقتول به وی عنوان کرده بود جنایت به دست شوهرش انجام شده است، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «شب جنایت همسرم با تحت فشار قرار دادن من، مجبورم کرد بگویم با مقتول ارتباط تلفنی دارم. پس از آن، با بهنام تماس گرفت و او را به بهانه کشیدن قلیان، به خانه‌مان دعوت کرد. داخل خانه بودیم که احمد با یک آجر چند ضربه به سر بهنام زد و باعث مرگش شد. پس از آن نیز جسد وی را در داخل یک گونی قرار داد و با موتورسیکلت از خانه خارج کرد».
 
 
همسر احمد درباره انگیزه تماس‌های خود با مقتول، به کارآگاهان گفت: «احمد قصد داشت بار دیگر ازدواج کند و به همین علت می‌خواست به افغانستان برود. از قبل می‌دانستم پدر بهنام در کار دعانویسی است؛ به همین علت به خانه آنها رفتم تا پدر احمد برای شوهرم دعانویسی کند و پس از آن بود که بهنام اعتماد مرا جلب کرد و به من نزدیک شد». کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی آخرین محل کار و درواقع مخفیگاه متهم در یک ساختمان نیمه‌ساز در محدوده خیابان سبلان شدند و او را ساعت ١٥ روز شنبه هفته جاری دستگیر کردند. 
 
«احمد» پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی، با تأیید اظهارات همسرش، به کارآگاهان گفت: «از حدود یک ماه پیش به تماس‌های تلفنی همسرم مشکوک شده بودم. از طرف دیگر، در همین مدت تماس‌های تلفنی مقتول نیز با من زیاد شده بود و مرتب می‌خواست بفهمد من کجا هستم. تا اینکه صبح روز حادثه با همسرم درگیر شدم و او را تحت فشار قرار دادم و متوجه علت تماس‌های تلفنی مشکوکش شدم. او عنوان کرد از چندی پیش و پس از آنکه من تصمیم به ازدواج دوم گرفتم، او نیز با بهنام طرح دوستی ریخته است.
 
همان موقع تصمیم خود را برای کشتن بهنام گرفتم. او را به بهانه کشیدن قلیان، به خانه‌مان دعوت کردم. بعدازظهر آن روز، زمانی‌که بهنام به خانه‌مان آمد، در‌حالی‌که همسرم در آشپزخانه در حال آماده‌کردن قلیان بود، با آجر چند ضربه به سر بهنام زدم و او را به قتل رساندم. سپس دست وي پا او را بستم و داخل یک گونی گذاشتم و جنازه را با موتورسیکلت به بیابان اطراف ورامین بردم».
 
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر، گفت: «متهم برای صدور قرار قانونی، صبح دیروز به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧ تهران اعزام شد و بازپرس پرونده، با صدور قرار بازداشت موقت، وی را برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داد».


کد مطلب: 88630

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/88630/قتل-هولناک-دلیل-ارتباط-تلفنی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir