شمارش معکوس برای حمله به موصل

26 مهر 1395 ساعت 9:22

نیروهای اطلاعات و عملیات الحشد الشعبی بامداد دیروز یکشنبه اعلام کردند، عملیات شناسایی و اطلاعاتی خود را در محورهای اصلی موصل به پایان رسانده‌اند و شمارش معکوس برای آغاز عملیات نظامی در موصل آغاز شده است.


به گزارش عصر تعادل، نیروهای اطلاعات و عملیات الحشد الشعبی بامداد دیروز یکشنبه اعلام کردند، عملیات شناسایی و اطلاعاتی خود را در محورهای اصلی موصل به پایان رسانده‌اند و شمارش معکوس برای آغاز عملیات نظامی در موصل آغاز شده است.
 
احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق نیز اعلام کرد، الحشدالشعبی با 9 هزار نفراز جنگجویان سُنی و 5 هزارنفر از نیروهای اقلیت‌ها اعم از مسیحی، ترکمان، ایزدی و شبک وارد جنگ موصل می‌شود.
 
 
به گزارش ایرنا، چند ساعت قبل از اینکه حشد الشعبی خبر پایان عملیات شناسایی در موصل را رسماً اعلام کند، حیدرالعبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با فرماندهان الحشد الشعبی در مورد آخرین تحولات موصل یک نشست فوق‌العاده برگزار کرده بود. او حضور نیروهای حشدالشعبی در عملیات موصل را یک ضرورت دانسته بود.
 
 
فرماندهان الحشدالشعبی شنبه شب گذشته همچنین با عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی، بزرگ‌ترین جریان سیاسی عراق و رئیس مجلس اعلای اسلامی، یک جلسه برگزار کردند که در آن آخرین تحولات میدانی و آمادگی‌ها برای آزادی موصل بررسی شد. پیش از این نیز فرماندهان کرد شمال عراق اعلام کرده بودند، نیروهای پیشمرگه با بسیج 50 هزار نیروی خود برای ورود به عملیات موصل آماده شده‌اند.
 
 
این در حالی است که پایگاه خبری رأی الیوم از بالاگرفتن بحران در روابط دیپلماتیک بغداد - ریاض بر سر مشارکت گروه مقاومت مردمی موسوم به الحشدالشعبی در عملیات آزادسازی موصل خبر داده است. مجادلات لفظی میان آنکارا و بغداد نیز در آستانه عملیات موصل بالا گرفته است.
 
«قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل‌الحق و یکی از قدرتمند‌ترین نیروهای حشدالشعبی به دولت ترکیه هشدار داده است که از ورود به عملیات موصل خودداری کند. رجب طیب اردوغان روز شنبه درحالی بار دیگر مسأله حضور نیروهای ترکیه در عملیات را تکرار کرد که نخست‌وزیر عراق به صراحت گفت، اجازه ورود این نیروها را به عملیات نخواهد داد.
 
 
داعش در طول 28 ماه اشغال موصل، بسیاری از آثار تاریخی و بناهای ارزشمند این شهر را با خاک یکسان کرده و عامل کشتار بسیاری از مردان از اقلیت‌های ساکن در استان نینوا بوده است.


کد مطلب: 88639

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/88639/شمارش-معکوس-حمله-موصل

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir