کاهش 100 دقیقه‌ای زمان سفر ریلی به مشهد

26 مهر 1395 ساعت 17:03

قائم مقام مدیر عامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که ارتقای سطح نفوذ راه‌آهن در دو عرصه باری و مسافری جزو اصلی‌ترین اولویت‌های ایران به حساب می‌آید، اعلام کرد: با برقی شدن مسیرهای اصلی می‌توان انتظار داشت قطار جایگاه خود را نسبت به گذشته ارتقاء دهد.


به گزارش عصر تعادل، قائم مقام مدیر عامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که ارتقای سطح نفوذ راه‌آهن در دو عرصه باری و مسافری جزو اصلی‌ترین اولویت‌های ایران به حساب می‌آید، اعلام کرد: با برقی شدن مسیرهای اصلی می‌توان انتظار داشت قطار جایگاه خود را نسبت به گذشته ارتقاء دهد.

احمد خدایی در نشست سیاست‌گذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: با توجه به این‌که راه‌آهن سه مزیت کاهش آلودگی، کاهش هزینه‌ها و بالابردن ایمنی را دارد در طول سال‌های گذشته ایران این بخش از حمل‌ونقل را به عنوان اولویت اصلی خود مطرح کرده و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را اجرایی کرده است.

به گفته وی، دو خطه‌سازی خطوط اصلی، برقی‌سازی و سریع‌السیر سازی مسیرهای پرتردد و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای تنها بخشی از برنامه‌هایی هستند که در طول این سال‌ها از سوی ایران اجرایی شده‌اند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به برنامه کلان طراحی شده برای دو خطه سازی مسیرهای اصلی، ادامه داد: ایران طرح دو خطه‌ سازی حدود دو هزار کیلومتر از مسیرهای اصلی خود را در دستور کار قرار داده که با اجرای آنها می‌توان انتظار داشت حدود ۲۰ درصد از شبکه راه‌آهن کشور تا دو سال آینده دو خطه‌سازی شود.

خدایی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده انجام گرفته برای برقی‌سازی خطوط در راه‌آهن ایران، توضیح داد: در طول سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین طرح‌هایی که از سوی راه‌آهن کلید خورد برقی‌سازی راه‌آهن تهران – مشهد بود. این خط که حدود ۹۵۰ کیلومتر طول دارد در صورت اجرایی شدن می‌تواند زمان سفر ریلی از تهران تا مشهد را حدود ۱۰۰ دقیقه کاهش دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اصلی‌ترین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برقی‌سازی مربوط به خط آهن شمال می‌شود که این مسیر نیز حدود ۵۰۰ کیلومتر طول دارد و به این ترتیب کل مسیرهایی که در حال حاضر در دست برقی‌سازی قرار دارند ۱۴۵۰ کیلومتر است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت راه‌آهن با بیان این‌که سیاست اصلی راه‌آهن در عرصه حمل‌ونقل بار افزایش سرعت و کاهش هزینه‌هاست، تاکید کرد: در این زمینه تلاش شده با کاهش و تثبیت تعرفه‌های باری نظر صاحبان بار جلب شود. در حوزه مسافری نیز با برنامه‌ریزی‌هایی که برای افزایش کیفیت خدمات‌دهی صورت گرفته تلاش می‌شود نقش راه‌آهن در این حوزه ارتقاء پیدا کند.

خدایی گسترش نفوذ قطارهای حومه‌ای را یکی‌دیگر از اولویت‌های راه‌آهن اعلام کرد و گفت: این بخش می‌تواند تعداد مسافراتن و نفوذ قطار را در حمل‌ونقل افزایش دهد. در حال حاضر برنامه‌ریزی برای کشیدن ریل ۷۵۰ کیلومتر از قطارهای حومه‌ای صورت گرفته و در آینده نزدیک می‌توان انتظار داشت بخشی از این قطارها کار خود را آغاز کرده و دراین حوزه به مسافران خدمت‌رسانی کند.


کد مطلب: 88684

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/88684/کاهش-100-دقیقه-ای-زمان-سفر-ریلی-مشهد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir