۰

روحانی فکر گزینه بعدی باشد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
روحانی فکر گزینه بعدی باشد
محمد دهقان در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: طی روزهای گذشته دانش آشتیانی نتوانسته در مجلس جایگاه مناسبی پیدا کند و پیش‌بینی ما این است با توجه به اینکه هیچ یک از فراکسیون‌های سیاسی مجلس از وزیر پیشنهادی علوم حمایت نمی‌کنند، ایشان نمی‌تواند رای اعتماد مجلس را کسب کند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور تقاضا کرد با توجه به اینکه پایان مهلت سرپرستی وزارت علوم ۲۹ آبان است، از الان به فکر معرفی گزینه بعدی وزارت علوم باشد.

وی روحانی را فرزند مجلس خطاب کرد و گفت: امیدواریم با توجه به شان و جایگاه ایشان، در معرفی گزینه بعدی وزارت علوم مختصر هماهنگی با مجلس انجام شود تا این موضوع به مشکل و چالشی برای کشور تبدیل نشود.

دهقان ادامه داد: گره‌ای را که می‌توان آسان باز کرد، نباید به راه‌های پیچیده برای باز کردن آن متوسل شد، نباید این مشکل به موضوعی تبدیل شود که نیاز به ورود رهبری برای حل آن باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور خواست برای معرفی گزینه بعدی وزارت علوم هماهنگی اولیه‌ای با لاریجانی و حداد عادل به عنوان بزرگان مجلس داشته باشد تا به روابط دو قوه لطمه‌ای وارد نشود.

وی تاکید کرد: مجلس تمایل ندارد که میان دو قوه مجریه و مقننه رابطه نامناسبی وجود داشته باشد. ما می‌خواهیم به دولت کمک کنیم، اما مجلس شاخصه های خود را دارد و رئیس‌جمهور هم به این شاخصه ها تاکید کرده‌اند.

عضو کمیسیون قضایی با تاکید بر اینکه قائل به استقلال نسبی قوا هستم، گفت: دو قوه در انتصاب یک وزیر شریک هستند و باید با هم تعامل داشته باشند.

دهقان با انتقاد از عدم مشورت دولت با مجلس برای معرفی وزرای پیشنهادی، گفت: زمانی که برای معرفی وزیر هیچ مشورتی با مجلس نمی‌شود و هیات رئیسه و رئیس از طریق رسانه‌ها در جریان گزینه وزارت علوم قرار می‌گیرند، نمی‌توان به تعامل قوا قائل بود.

وی با اشاره به اظهارات یکی از مقامات دولتی مبنی بر اینکه مبنای دولت این بوده که از مجلس کسی را معرفی نکند، گفت: هیچ کدام از نمایندگان مجلس به دنبال وزارت علوم نیستند و چنین اراده‌ای در مجلس وجود ندارد.

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در میان روسای دانشگاه‌ها افراد شایسته‌ای حضور دارند که برای حضور در این پست مناسب می‌باشند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۸۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.