۰

پاکستان کاردار سفارت هند را احضار کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
به گزارش عصر تعادل، به دنبال درگیری های مرزی روز گذشته در خط کنترل مرزی کشمیر که موجب کشته شدن یک غیرنظامی پاکستان و مجروح شدن پنج نفر دیگر شد، وزارت امور خارجه پاکستان عصر پنجشنبه کاردار سفارت هند در اسلام آباد را احضار کرد.
 
در جریان احضار 'جی.پی. سینگ' به وزارت امور خارجه پاکستان، مراتب اعتراض شدید اسلام آباد به آنچه پاکستان شلیک بدون دلیل نیروهای هندی و نقض آتش بس در خط کنترل مرزی می داند، به وی ابلاغ شد.
 
 
در همین حال، سناتور 'مشاهد حسین سید' رئیس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنای پاکستان امروز اعلام کرد که هند نیروهایش را در آن سوی خط کنترل مرزی افزایش داده و جنگنده های سوخو-35 خود را در پایگاه های نزدیک خط کنترل مرزی در کشمیر مستقر کرده است.

وی افزود: نیروهای مسلح پاکستان هم کاملا هوشیار هستند و از آمادگی کامل برای پاسخگویی به هرگونه اقدام ماجراجویانه از سوی هند برخوردارند.

روز گذشته نیز خط کنترل مرزی میان هند و پاکستان شاهد تبادل آتش میان نیروهای دو طرف بود و پاکستان اعلام کرده که در این درگیری ها، دست کم یک غیرنظامی پاکستانی کشته و پنج نفر دیگر مجروح شده اند.

از بیش از یکصد روز پیش که موج جدید ناآرامی ها در منطقه کشمیر تحت کنترل هند آغاز شده، روابط هند و پاکستان به شدت تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته و انجام حمله تروریستی به پایگاه نظامی هند در منطقه کشمیر در ماه گذشته نیز باعث شد که تنش میان دو کشور، شدتی مضاعف پیدا کند.
کد مطلب : ۸۹۳۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.