۰

​حواس ارشاد به پیشکسوتان موسیقی است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
به گزارش عصر تعادل، در پی انتشار خبری از «عزیز بُساق»، نوازنده ی با سابقه ی ساز سرنایِ الیگودرز، مبنی بر شرایط نامساعد مالی این روزهایش، بیماری فرزندش و عدم استطاعت وی در درمان فرزند، اشاره هایی به حضور کم رنگ اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و وزارت ارشاد، در یاری رساندن به خانواده ی «بُساق» آمده بود که این امر موجب شد، رئیس اداره ی ارشاد این شهرستان نسبت به خبر منتشر شده، واکنش نشان داده و از موضع این مقامات دفاع نماید.

«حبیب جمشیدی» رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز، در تماس تلفنی عنوان کرد: «ما در قبال هنرمندانمان مسئول هستیم و باید جویای احوال و شرایط معیشتی شان باشیم و برای تأیید این گفته باید عرض شود که آقای «عزیز بساق» جزء این هنرمندان تحت پوشش هستند و خدا را شکر ارتباط ما با ایشان نه محدود بوده، نه از ایشان بی خبریم و نه از نظر مالی در قبالشان دریغ کرده ایم.»

وی افزود: «تا به امروز، حدود ۸ سال است که آقای بساق از وزارت ارشاد مستمری دریافت می کند، ضمن اینکه کمک های موردی متعددی از سوی اداره ی ارشاد و به طور مستقیم از شخص بنده به ایشان رسانده شده و اثبات حرفم مراجعه ی مجدد ایشان به اداره ی ارشاد، در همین سه روز گذشته است.»

جمشیدی با اشاره به اینکه حمایت مالی برای مداوای فرزند یا دیگر افراد خانواده ی یک هنرمند جزو وظایف اینگونه ارگان ها نیست، ادامه داد: «ما تعهدی در قبال این قبیل مشکلات در زندگی یک هنرمند نداریم. در واقع جزء اولویت های چارچوب فعالیتی ما نیست. ما در قبال شخص هنرمند مسئولیم و بحمدلله در مورد آقای عزیز بساق از هیج کمکی دریغ نکرده ایم و همچنان در کنار ایشان به کمک های مالی رسمی و غیر رسمی ادامه می دهیم.»

رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد الیگودرز در پایان خاطر نشان کرد: «من از کلیه ی عزیزان تقاضا دارم، به این سهولت، وزارت ارشاد را زیر سؤال نبرند و با پرداختن به موضوعاتی که مرتبط با حیطه ی فعالیت این سازمان نیست، اذهان عمومی را مغشوش نسازند. ما و در رأس ارگانهای مربوطه، وزارت ارشاد، در قبال هر هنرمند مسئولیم و در راستای این مسئولیت از همراهی و همیاری آنها دریغ نخواهیم کرد.»
کد مطلب : ۹۰۷۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.