حجت الاسلام غروی:

نگذارید سریال های ترکیه جایگزین کلاس قرآن شود

10 آبان 1395 ساعت 20:10

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به اینکه دشمن اعتقادات ما را کمین گرفته است، گفت: دشمنان به پدر خانواده هشدار دادند که فرزندان خود را به کلاس قرآن نفرستید به جای آن سریال‌های بی‌محتوای اروپایی و تُرک برایشان بگذارید؛ این‌ها خطر است.


به گزارش عصر تعادل، مراسم ترحیم محمدتقی مروت استاد پیشکسوت قرآن امروز با حضور جمعی از فعالان قرآنی کشور در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

مسائلی که اهل‌سنت هم نمی‌توانند آن را کتمان کنند

حجت‌الاسلام سیدعلی غروی در این مراسم با اشاره به اینکه مسئله غدیر، حدیث منزلت و حدیث ثقلین را هیچ کدام از مسلمانان نمی‌توانند انکار کنند، گفت: علمای بزرگوار اهل تسنن نیز به تواتر به این سه مورد پرداخته‌اند و برهمین اساس قابل کتمان کردن نیست.

وی با بیان اینکه در جوامع شیعی گاهی در میان برخی گروه‌ها به عترت توجه می‌شود اما به قرآن به طور شایسته پرداخته نمی‌شود، افزود: در برخی کشورها این امر برعکس است به طوری که افراد به قرآن توجه دارند اما عترت را نادیده می‌گیرند. در حالی که طبق حدیث ثقلین قرآن و عترت دو بال جدایی‌ناپذیر هستند.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به اینکه امروز وظایف مهم صاحبان اندیشه مسئله نشر فرهنگ قرآن و آشنا کردن با فرهنگ قرآنی است، گفت: مرحوم ملاصدرا در کتابی آورده است: هرچه در مبانی علمی، اندیشه‌های فلاسفه غرب و شرق و گفته علما مطالعه می‌کردم هیچ عاملی نتوانست تشنگی مرا برطرف کند تا زمانی که با قرآن آشنا شدم و رفاقت و انس داشتم. دیدم که تنها عاملی که می‌تواند عطش مرا برطرف کند قرآن است آن هم با تمسک به اهل بیت که قرآن ناطق هستند.

وی با بیان اینکه اساتید قرآنی باید قدر خود را بدانند چرا که انس با قرآن موهبتی است که نصیب هرکس نمی‌شود، افزود: قرآن اقیانوسی نامحدود است به طوری که فیض کاشانی نیز می‌گوید از وقتی با قرآن مأنوس شدم فهمیدم که می‌توانم دلم را خوش کنم و عطش درونی من سیراب می‌شود.

دشمنان اسلام قرآن را هدف قرار داده‌اند

این استاد حوزههای علمیه کشور با اشاره به اینکه قرآن کتابی جامع است، اظهار داشت: قرآن می‌تواند جهان را به هدایت سوق دهد. دشمنان قرآن درست هدف گرفته‌اند آنها درصدد تخریب قرآن هستند و باید مواظب باشیم در عصری که فضای مجازی غوغا می‌کند جوانان صبح بیدار می‌شوند به کانال‌های مختلف مراجعه می‌کنند و همه اطلاعات چه درست و چه غلط در اختیارشان است.

وی با بیان اینکه باراک مرداک رئیس تبلیغات رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای به اهمیت خانواده اشاره کرده است، گفت: باراک مرداک در مقاله‌ای آورده است که من به دنیای استکبار می‌گویم از ایران به خاطر بمب اتم نترسید ایران را محاصره اقتصادی نکنید محاصره اقتصادی ایران راه به جایی نمی‌برد چون در طول تاریخ ثابت کرده‌اند هر وقت در تنگنا قرار گرفته‌اند بیشتر پیشرفت کرده‌اند اگر می‌خواهید بر ایران اثر بگذارید و این نهضت و نظام را تحت تأثیرات تبلیغات خود قرار دهید باید خانواده‌ها را در ایران هدف بگیرد.

نگذارید سریال‌های بی‌محتوا جایگزین کلاس قرآن شود

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به اینکه مقاله مرداک می‌تواند حقایق را به خوبی روشن کند، افزود: وقتی خانه‌ها از قرآن جدا شد، از نماز فاصله گرفت، خانه‌ها،‌ خانه‌های تربیت نبود و بچه‌های قرآنی در شبکه‌های جوک قرار گرفتند؛ وقتی به پدر خانواده هشدار دادند که بچه‌های خود را به کلاس قرآن نفرستید به جای آن سریال‌های بی‌محتوای اروپایی و ترک برایشان بگذارید؛ این‌ها خطر است و نباید اجازه دهیم دشمن به اهدافش برسد، خطر در کمین است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تمامی فعالیت‌های دشمنان بهانه است امروز مسئله انرژی هسته‌ای و برجام، فردا حقوق بشر، پس فردا قوانین دیگر، روز بعد ارتباط با حزب‌الله و بعد مسائل اخلاقی. دشمنان می‌خواهند کاری کنند که ما در برابر استکبار تسلیم شویم تا آنها به اهداف‌شان برسند اما باید بدانید قرآن عامل موفقیت جامعه است.

ابعادی از شخصیت قرآنی استاد مروّت

حجت‌الاسلام غروی در ادامه به شخصیت زنده‌یاد مروت اشاره کرد و گفت: ایشان شخصیتی سراسر قرآنی بودند زمانی که دوران کودکی را سپری می‌کرد در خیابان آیت‌الله بروجردی را ملاقات می‌کند و از ایشان می‌خواهد که آیت‌الکرسی را برایشان بخواند؛ پس از اینکه آیاتی از سوره بقره را تلاوت کرد آیت‌الله بروجردی برایشان دعا می‌کند و به ایشان می‌گوید: «تو به زودی معلم و استاد خوب قرآن می‌شوی».

وی با بیان اینکه آیت‌الله بروجردی عالمی وارسته بودند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله بروجردی شخصیتی والامقام بود که حتی وقتی شاه ملعون می‌خواست ایشان را ملاقات کند باید از طریق دفترش اقدام می‌کرد حتی در ملاقاتی ایشان عصایش را به زمین می‌اندازد و شاه خم شده و عصای ایشان را تقدیم می‌کند. حال استاد مروت موفق شده با چنین شخصیتی ارتباط برقرار کرده و برایشان قرآن تلاوت کند.

حجت‌الاسلام غروی با اشاره به اینکه استاد مروت با توسل به امام رضا(ع) در مسابقه بین‌المللی قرآن کشور مالزی شرکت و موفق به کسب رتبه نخست می‌شود، افزود: ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی شرکت می‌کند و برای کشورمان افتخاری می‌آفریند. موفقیت استاد مروت باعث پیشرفت نهضت قرآنی در کشور شد. این استاد برجسته قرآن نخستین قاری شیعی بود که توانست در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی رتبه نخست را کسب کند.

وی با بیان اینکه استاد مروت با بسیاری از قاریان مصری ارتباط تنگاتنگی داشت، گفت: استاد مروت پیش از انقلاب اسلامی به مصر می‌رود و از محضر اساتید برجسته مصر کسب فیض می‌کند. پس از آن نیز به کانادا می‌رود و در آنجا نیز به ترویج فرهنگ قرآنی می‌پردازد این ‌ها همه از برکت قرآن است که انسان تا پایان عمر در عرصه قرآن باشد.
 


کد مطلب: 91647

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/91647/نگذارید-سریال-های-ترکیه-جایگزین-کلاس-قرآن-شود

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir