۰

نظر اسرائیل در مورد مذاکرات

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۴
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز دوشنبه در آستانه آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای، گزارش داده است که مقامات اسرائیلی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که گفت‌وگوها بار دیگر تمدید می‌شود.

دهمین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در حالی از امروز (سه شنبه) در شهر وین اتریش آغاز می‌شود که طرفین برای حصول توافق جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. پابرجا بودن اختلافات، و حتی آنطور که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده، افزایش اختلافات در آخرین دور مذاکرات که در شهر مسقط عمان برگزار شد، موجب شده تا گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تمدید مذاکرات قوت گیرد.

با این وجود، یک مقام ارشد دولت آمریکا دیروز با بیان اینکه طرفین تاکنون مذاکره‌ای در مورد تمدید مذاکرات نداشته‌اند، گفت دستیابی به توافق جامع در وین، «دشوار اما امکان‌پذیر» است.

این مقام آمریکایی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «ما باز هم پیشرفت‌هایی داشتیم، اما همچنان اختلافاتی وجود دارد که باید برطرف شود. نمی‌دانیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا نه.»

هاآرتص گزارش داده است که با این حال، ارزیابی جامعه اطلاعاتی و وزارت خارجه اسرائیل این است که طرفین مذاکرات را برای چند ماه دیگر تمدید می‌کنند.

یک مقام ارشد رژیم‌صهیونیستی می‌گوید تل‌آویو تصور می‌کند که ایران و ۶ کشور تلاش خواهند کرد تا روز سوم آذر به توافقی کلی که موضوعات مورد تفاهم را جمع‌بندی می‌کند، دست یابند و سپس مذاکره برای حل موضوعات باقی‌مانده را چند ماه دیگر تمدید کنند.

یک مقام ارشد رژیم‌صهیونیستی که در جریان روند مذاکرات قرار دارد، می‌گوید: «اختلافات بسیار زیاد است. اگر تغییر چشم‌گیری در موضع یکی از طرفین صورت نگیرد، توافقی صورت نمی‌گیرد.»
مرجع : فارس
کد مطلب : ۹۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.