۰

​بیکاری در برزیل افزایش یافت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۶
به گزارش عصر تعادل، آمار جدید دولت برزیل نشان می دهد بیکاری آشکار و پنهان در این کشور به 21 درصد رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته، سه درصد رشد نشان می دهد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان آمار برزیل روز سه شنبه اعلام کرد شمار کسانی که در سن کار هستند، اما بیکارند یا کار پاره وقت دارند و یا از تلاش برای یافتن شغل دست کشیده اند، به 22 میلیون و 900 هزار نفر رسیده است. این رقم، معادل 21.2 درصد از کل نیروی کار برزیل است. سال گذشته شمار بیکارانِ آشکار و پنهانِ برزیل، 18 درصد بود.
 
در حالی که رکودِ اقتصادی در دو سال اخیر به افزایش بیکاری در برزیل دامن زده است، اطلاعات جدید بانک مرکزی این کشور از افزایش رکود در سه ماهه سوم امسال خبر می دهد.
 
نرخ رسمی بیکاری در برزیل که تنها شامل کسانی است که رسما جویای کار هستند، در سه ماهه سوم امسال به 11.8 درصد رسیده است. این رقم، معادل دو برابر آمار بیکاری رسمی در سال 2013 است.
 
آماری که روز سه شنبه منتشر شد، شمار افرادی که شغل پاره وقت دارند را چهار میلیون و 800 هزار نفر و شمار افرادی که از جست و جو برای کار دست کشیده اند اما در سن اشتغال هستند را شش میلیون و یکصد هزار نفر اعلام کرده است.
 
بر اساس همین آمار، جوانان برزیلی، بیشتر آسیب را از بیکاری متحمل شده اند؛ به طوری که 37.1 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله، با بیکاری آشکار یا پنهان دست به گریبانند.
 
بحران اقتصادی جاری در برزیل، در شرایطی رخ می دهد که این کشور سه سال پیش با تنها شش درصد بیکاری رو به رو بود. این رقم، حاصل یک دهه رشد چشمگیر اقتصادی بود که به خروج 26 میلیون شهروند از فقر منجر شد.
کد مطلب : ۹۶۱۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.