۰

اسلات های هیبریدی، نسل تازه اسلات سیم کارت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۷
به گزارش عصر تعادل، بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند با اصطلاح گوشی های دو سیم کارت آشنا هستند؛ گوشی هایی که امکان استفاده دو سیم کارت به طور همزمان را برای کاربران فراهم می کند. اما چندیست که اصطلاح اسلات های سیم کارت هیبریدی وارد واژگان تکنولوژی شده است. در این گزارش به تفسیر این پدیده نوظهور در گوشی های هوشمند و مزایا و معایب آن می پردازیم.
 
 اسلات های هیبریدی، نسل تازه اسلات سیم کارت

چندیست که از تکنولوژی گوشی هایی با قابلیت استفاده از دو سیم کارت همزمان می گذرد. گوشی هایی که با دارا بودن اسلاتی مجزا برای سیم کارت های متفاوت این امکان را برای کاربر بوجود می آوردند تا به طور همزمان از شماره های مختلف بر روی یک دستگاه استفاده کنند. این تکنولوژی که به چندین سال گذشته برمی گردد،
 
برای بیشتر افراد کاربرد داشته و یا به گونه ای با آن سروکار داشته اند. اما به تازه گی نوع تازه ای از اسلات سیم کارت های دو منظوره به دنیای تکنولوژی وارد شده است که به جرات می توان گفت بسیاری با آن آشنایی ندارند؛ اسلات های هیبریدی و یا اسلات های چند منظوره سیم کارت (hybrid SIM card slot) .

با رونمایی از گوشی سامسونگ گلکسی  s7 (Samsung Galaxy S7)، اصطلاح اسلات هیبریدی نیز وارد واژگان دنیای تکنولوژی شد. شکاف سیم کارت با استفاده چند منظوره که می توان هم دو سیم کارت متفاوت و یا یک سیم کارت و کارت حافظه  (Micro SD card) را در آن جا داد. این قابلیت که برای بسیاری از کاربران شگفت انگیز بوده است می تواند با اشغال کردن کم ترین فضا در طراحی گوشی هوشمند، کارایی چند منظوره ای داشته باشد.
 
برای مثال یک کاربر به طور معمول علاقه ای به استفاده از دو سیم کارت بر روی گوشی هوشمند خود را ندارد بنابراین می تواند از فضای باقی مانده جهت استفاده از کارت حافظه (Micro SD card) برای ایجاد فضای بیشتر بر روی گوشی استفاده کند. در این صورت گوشی هوشمند شما یا گوشی با قابلیت استفاده از دو سیم کارت است و یا یک سیم کارت و فضای حافظه ای مضاعف. همچنین این اسلات سیم کارت قابلیت پشتیبانی از سیم کارت هایی با سایز مختلف (نانو، میکرو) را برای کاربران به صورت شگفت انگیزی فراهم کرده است.

Nano SIM + Nano SIM / microSD card

Micro SIM + Nano SIM / microSD card

امروزه در بازار خرید  و فروش انواع مختلفی از سیم کارت ها رایج است. سیم کارت های مینی، میکرو و نانو. این سیم کارت ها که تنها در سایز اختلاف دارند از لحاظ کارایی هیچگونه تفاوتی را ندارند. برای مثال سیم کارت مینی در سایز ۲۵ میلی متر * ۱۵ میلی متر طراحی شده است. این در حالیست که سیم کارت میکرو سایزی ۱۵ میلی متری * ۱۲ میلی متری دارند. از تمام نمونه های قبلی کوچکتر سیم کارت های نانو هستند که در سایزهای ۱۲٫۳ میلی متری * ۸٫۳ میلی متری ارائه می شوند که امروزه بیشترین استفاده را در گوشی های هوشمند دارد.
مزایای اسلات های هیبریدی:

از مزایای این نوع از اسلات ها می توان استفاده کاملا اقتصادی از فضای طراحی شده بر روی گوشی های هوشمند دانست که در شکیل شدن و در نتیجه  ظریف تر بودن گوشی ها بسیار موثر بوده است. در بسیاری از گوشی های هوشمند این امکان به جزئی ترین شکل وجود دارد. برای مثال گوشی هایی که تنها دو سیم کارت را ساپورت می کنند و یا تنها شکافی برای ورود سیم کارت و یا کارت حافظه دارند. این ویژگی را می توان در توانایی شرکت طراح در استفاده مناسب از فضای طراحی خود بر روی گوشی موثر دانست. استفاده چند منظوره از یک اسلات ورودی سیم کارت.

معایب اسلات های هیبریدی:

در نگاه نخست اسلات های دو منظوره برای کاربر شگفت انگیز به نظر می رسد اما با بررسی عمیق تر این موضوع بیش از پیش به چشم می آید که اگر کاربری تمایل به داشتن هر دو سیم کارت و همچنین کارت حافظه برای داشتن حافظه ای مضاعف در ذخیره سازی داشت پاسخ چیست؟ در این طراحی کاربر تنها حق استفاده از دو سیم کارت و یا یک سیم کارت و کارت حافظه را داراست و این در صورتیست که کاربردهای دیگر از کاربر گرفته می شود.

برای این منظور گوشی های معمولی و رایج ساپورت دو سیم کارت جوابگوی بهتری در استفاده این دسته از کاربران است. به طور خلاصه می توان گفت اسلات های هیبریدی محاسن بیشتری را متوجه طراحان می کند تا کاربران. چرا که استفاده از حداقل فضای فیزیکی گوشی های هوشمند و صرفه جویی در طراحی محصولات مزایای بیشتری را متوجه طراحان و سازندگان گوشی های هوشمند خواهد کرد.

باید دید در طراحی های آینده گوشی های هوشمند،  برندها به منفعت خود خواهند اندیشید و یا مزایایی را برای کاربران در این زمینه در نظر خواهند گرفت.
کد مطلب : ۹۶۴۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.