۰

افزایش بیکاری در مازندران

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۱
به گزارش عصر تعادل، میر علی شیرافکن در نشست نهادها و ‌تشکیلات کارگری استان مازندران در ساری گفت: موضوع اصلاح قانون کار در دولت قبل با ارایه لایحه اصلاحی که در قانون کار انجام شد، بدون کارشناسی بود.

وی با اشاره به اینکه پدیده بیکاری در استان مازندران و استان‌های شمالی در حال افزایش است، افزود: متاسفانه اکثر بیکاران مازندران تحصیل کرده بوده و از بیکاری و عدم وجود شغل مناسب شاکی هستند.

رئیس کانون هماهنگی شورای کار و کارگر با تاکید بر اینکه باید صنایع تبدیلی در استان مازندران فعال شود، تصریح کرد: حفظ اشتغال مهم تر از ایجاد اشتغال است و می‌خواهیم که این اشتغالی که اکنون در استان است، کاهش پیدا نکند.

وی عدم پرداخت به موقع حقوق، نداشتن بیمه، تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا را از مشکلات قشر کارگران دانست و افزود: از استاندار انتظار داریم که مشاوری از قشر کارگران برای خود انتخاب کند تا بروز در جریان وضعیت و خواسته‌های کارگران استان قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، مسئول انجمن کارگران ساختمانی استان مازندران نیز در این جلسه گفت: بخشی از مشکلات بیکاری استان از طریق مجلس و از سوی کشور برطرف م‌شود و نباید در این جلسات استانی مطرح شوند.

وی افزود: در سال 93 از استاندار دو خواسته داشتم که استاندار آن دو خواسته را پیش پا افتاده دانست و گفتند به زودی برطرف می‌شود، اما هنوز تا کنون این دو موضوع حل نشده است.

سید هادی ساداتی با بیان اینکه استان مازندران دبیرخانه ایمنی کشور شد، تصریح کرد: در استان مازندران موضوع آموزش و ایمنی را در سراسر کشور انجام شد و اکنون تعداد زیادی از کارکنان ‌آموزش دیدند.

وی افزود: طبق آمار اورژانس مازندران در سال گذشته 23 درصد کاهش در حوادث فوتی در بخش ساختمان گزارش شده است.

ساداتی اظهار کرد: افزایش هزینه کمیسیون، برخورد بد توسط اراذل و اوباش که خود را نمایندگان شرکت می‌دانند، رانندگانی که یک هفته تا 10 روز بار ندارد، ‌از جمله مشکلات حوزه کارگری است که لازم است برای حل آن اقدامی جدی انجام شود.
کد مطلب : ۹۶۴۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.