۰

رمان «اتاق» به روی صحنه می‌رود

تاریخ انتشار
جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
به گزارش عصرتعادل، «استیج» نوشت: رمان «اتاق» که سال گذشته راهی سینماها شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را از آکادمی اسکار گرفت، قرار است روی صحنه تئاتر روایت شود.
این رمان در سال 2010 به قلم «اما دون‌اِهو» به نگارش درآمد و به فهرست نهایی جایزه مهم «من بوکر» راه پیدا کرد. کسب جوایز «اورنج» و کشورهای مشترک‌المنافع هم از دیگر افتخاراتی هستند که «اتاق» برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد.
داستان این رمان معاصر درباره‌ی دختری است که در نوجوانی دزدیده می‌شود و چندین سال به همراه پسر هفت ساله‌اش که درکی از دنیای بیرون ندارد، ‌در یک اتاق محبوس می‌شود. «بری لارسن» و «جیکوب ترمبلی» بازیگرانی بودند که نقش این مادر و پسر را در فیلم سال 2015 «لنی آبراهامسون» ایفا کردند.
»لارسن» - بازیگر فیلم اقتباسی «اتاق» - جوایز رقابت‌های اسکار،‌ بفتا، گلدن گلوب و انجمن‌ بازیگران سینمایی را هم دریافت کرد. فیلم «اتاق» علاوه بر این،‌ نامزد سه جایزه اسکار دیگر از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده بود.
اقتباس نمایشی رمان «اتاق» را «کورا بیسِت» بر عهده گرفته است. این اثر از 10 می تا 3 ژوئن 2017 در لندن روی صحنه خواهد رفت.
کد مطلب : ۹۶۵۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.