۰

​فرانسه خواستار نشست اضطراری شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۶
به گزارش عصر تعادل، فرانسه امروز چهارشنبه از برگزاری نشست اضطراری کشورهای اروپایی، عربی و آمریکا درباره سوریه در روز 10 دسامبر آینده در پاریس خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانسوی BFMTV، «ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه امروز چهارشنبه در پایان جلسه شورای وزیران این کشور اعلام کرد: «نشست کشورهای اروپایی، عربی و آمریکا روز 10 دسامبر آینده درباره سوریه در پاریس تشکیل جلسه خواهند داد.»

وی افزود: «من طی روز 10 دسامبر آینده نشستی را با حضور کشورهای اروپایی، عربی و آمریکا که حامی راه‌حل سیاسی در سوریه هستند و با استراتژی جنگ تمام‌عیار در این کشور مخالف بوده و آن را رد می‌کنند، ترتیب خواهم داد. هم‌اکنون زمان آن است که جامعه بین‌المللی بیدار شود چرا که در کنار چشمان ما فاجعه‌ای در حال وقوع است.»

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد: «ما همدستان بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیستیم و نسبت به او خوش‌خدمتی نمی‌کنیم اما باید با تمام جهان از جمله رهبر سوریه و متحدان روس وی درباره سوریه گفت‌وگو کرد زیرا آنچه امروز در حال وقوع است نابودی غیرنظامیان است.»

ژان مارک آیرو در پایان گفت: «شاید برخی در فرانسه با این تفکر که بشار اسد از اقلیت‌ها حمایت می‌کند، اما امروز آنچه در حال وقوع است نابودی غیرنظامیان این کشور است.»

درخواست فرانسه برای برگزاری نشست فوق‌العاده درباره سوریه در حالیست که پاریس دیروز سه‌شنبه نیز خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع جاری در شهر حلب سوریه شد.
کد مطلب : ۹۷۷۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.