۰
جلالی در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:

لزوم جمع‌بندی امور برای برنامه‌ریزی چهارساله کمیسیون‌های مجلس

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۰
به گزارش عصر تعادل، نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عصر امروز یکشنبه (14 آذرماه) با حضور دکتر کاظم جلالی رییس مرکز پژوهشهای مجلس، نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون فرهنگی و اعضای این کمیسیون به منظور تدوین استراتژی کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم برگزار شد.
کاظم جلالی در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه از سال گذشته تیمی به منظور تدوین استراتژی مجلس دهم تشکیل شد و خوشبختانه مجموعه خوبی گردآوری شده است، گفت: خوشبختانه این مهم در خصوص مجلس نهم نیز انجام شد که در نوع خود اقدام مناسبی است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون در خصوص اقتصاد کشورمان کتابی نوشته نشده است، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص اقتصاد سال گذشته کتابی را نگارش کرد و این امر نیز در سال جاری انجام شده و تا چند روز آینده به دست نمایندگان خواهد رسید.
وی ضمن تاکید بر اینکه اعضای مرکز پژوهش‌ها به منظور تبادل نظر با نمایندگان خانه ملت در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی حضور می یابند، ادامه داد: باید اذعان کرد در این بین کمیسیون فرهنگی مجلس از جمله کمیسیون هایی است که به دلیل جایگاه ویژه فرهنگ، دارای وظیفه سنگینی است و انتظارات از آن نیز زیاد است.
جلالی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دارای معاونت هایی همچون اجرایی، فرهنگی-اجتماعی، حقوقی-سیاسی، اقتصادی و زیربنایی است،تصریح کرد: با توجه به گستردگی امور محوله، بودجه این مرکز برای این حجم فعالیت ناچیز است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل دغدغه های رهبر انقلاب و ولنگاری فرهنگی، انگیزه زیادی در حوزه فرهنگ برای رفع مشکلات در بین پژوهشگران این مرکز وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که دولت ها لایحه محور باشند، گفت: متاسفانه یکی از ضعف دولت های مختلف، در ارائه لایحه است و باید اذعان کرد دولت ها انگیزه ای برای ارائه لایحه و لایحه نویسی ندارند.
جلالی با اشاره به اینکه وقتی نمایندگان مجلس طرحی را ارئه کنند در بسیاری از موارد با مشکلات متعدد قانونی مواجه می شود و گاهی به دلیل مسائل مالی به سرانجام نمی رسد، ادامه داد: اما زمانی که لایحه از سوی دولت ارائه شود می توان نسبت به موضوعات مختلف بهتر تصمیم گیری کرد.
وی با بیان اینکه پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس توصیفات خوبی در خصوص مسائل فرهنگی دارند، ادامه داد: باید اذعان کرد متاسفانه بودجه حوزه فرهنگی در دوره های مختلف بیشتر صرف تصدی‌گری شده است.
جلالی ضمن بیان اینکه تمرکز پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس بر موضوعات مدظنر نمایندگان می تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف کمیسیون های تخصصی کند، تصریح کرد: باید کمیسیون فرهنگی مجلس با مرکز پژوهش‌ها به جمع بندی برسد که در طول چهار سال آینده چه اقداماتی را مدنظر دارد و آن وقت می توان با تمرکز، به امروی مانند نظارت نیز بیشتر توجه کرد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تفاهم نامه های مختلفی از سوی مرکز پژوهش ها با دانشگاه ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه ازاد و دانشگاه مازندران به امضا می رسد، خاطرنشان کرد: در این بین از ظرفیت حوزه های علمیه و سایر مراکز علمی و پژوهشی نیز بهره مناسبی برده می شود.
کد مطلب : ۹۸۵۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.