۰

​شکارچیان بی رحم قو، روانه زندان شدند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۱
به گزارش عصر تعادل، رئیس اداره محیط زیست بابل گفت که 2 تن از شکارچیان غیر مجاز چهار بال قوی مهمان یکی از آببندان های این شهرستان روانه زندان شدند.

شکارچیان غیرمجاز سه شنبه هفته پیش این قوهای سفید مهاجر در آببندان روستای مرزن آباد را در حالی که تحت حفاظت محلی ها قرار داشتند ، سلاخی کردند.

اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا پس از فرار شکارچیان آنان را از طریق شماره پلاک خودرویشان شناسایی و به کمک محیط بانان دستگیر کردند .

قوهای شکار شده از جمع گله 19 بالی و نابالغی بودند که برای زمستان گذرانی آببندان مرزن آباد را انتخاب کرده و تنها کمتر از یک هفته در آنجا توسط اهالی روستاهای همجوار تغذیه می شدند.

نعمت الله قنبری ، رئیس اداره محیط زیست بابل دوشنبه شب به خبرنگار گفت که شکارچیان بر اساس شکوائیه ای که اداره محیط زیست شهرستان علیه آنان در دادگستری طرح کرد و قاضی دادگاه هم امروز 2 تن از آنان را روانه زندان کرد.

وی افزود : یکی دیگر از شکارچیان که شریک جرم 2 نفر دیگر بود با صدور قرار کفالت آزاد شده است.

قنبری با هشدار به شکارچیان غیرمجاز ، گفت : روز جمعه گذشته هم 6 تن از شکارچیان فاقد پروانه شکار هنگام حضور در مراسم قرق شکنی روستای ' رمنت ' شناسائی و اسلحه اشان توقیف شده است .

وی افزود : اسلحه 6 شکارچی دیگر هم روز پنجشنبه گذشته به خاطر شکار بیش از تعداد مجاز در روستای مرزون آباد ضبط شد.

او ادامه داد : تمامی این 12 شکارچی هم به مراجع قضائی معرفی شدند.

محیط زیست به منظور ایجاد تعادل در چرخه حیات هر ساله با صدور مجوز برای شکارچیان به آنان اجازه می دهد در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته پرندگانی را که نسلشان در معرض انقراض نیست ، شکار کنند.

هر شکارچی بر اساس این مجوز می تواند در روزهای مجاز حداکثر چهار قطعه پرنده شکار کند.

غاز ، اردک و چنگر از جمله پرندگانی هستند که شکارشان مجاز است.

اردک سرسبز (سیکا نر مرغ)، اردک ارده ای (ریکا مرغ )، اردک نوک پهن (بیلک)، خوتکا معمولی ( کشتل ) و فیلوش (وروشت) هم از دیگر پرندگانی هستند که شکارشان در آببندان ها و مزارع مجاز ولی در مناطق جنگلی ممنوع است .
کد مطلب : ۹۸۸۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.