۰

​ولید جنبلاط: دولت سوریه قصد ترور من را دارد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۹
به گزارش عصر تعادل، «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان در گفت‌وگو با «السفیر» مدعی شد نظام سوریه قصد دارد وی را ترور کند.

وی در خصوص تهدیدهایی که دریافت کرده، گفت: برخی طرف‌های امنیتی رسمی به من در این باره هشدار داده‌اند و من نباید جز به صورت محدود تحرک داشته باشم؛ حزب‌الله نیز به من سفارش کرده از ترددهای اضافی خود بکاهم و جانب احتیاط را رعایت کنم.

جنبلاط که به اتخاذ مواضع غیرمنتظره یا بیان مواضع عجیب تقریبا شهر است، در ادامه نظام سوریه را متهم اصلی در قصد برای ترورش معرفی کرد و گفت فکر می‌کند که دمشق از کشته شدن او سود می‌برد، پس اگر ترور شود، کار سوریه است.

جنبلاط گفت: یک بار به من گفته شد داعش می خواهد تو را به قتل برساند، سپس گفتند یک «گاوچران» با حمایت اسرائیل قصد کشتن من را دارد و در جدیدترین اطلاعاتی که به من رسیده، مطلع شده‌ام «عماد یاسین» که اخیرا توسط اطلاعات ارتش لبنان در «عین حلوه» بازداشت شد اعتراف کرده یکی از اهدافش بوده‌ام. اما من عقیده دارم نظام سوریه بیشترین منفعت را از ترور من می‌برد خصوصا اینکه پس از تحولات میدانی در جبهه‌های مختلف جنگ قدرتمندتر شده است.

جنبلاط در ادامه به پیروزی پی‌در‌پی سوریه اعتراف کرد و گفت: بله؛ بشار اسد با استفاده از فرصت شانه‌خالی کردن جامعه بین‌الملل از ملت سوریه، در حلب پیروز شد و پس از حلب نوبت ادلب است و این بدان معناست که تأثیرش در لبنان بیشتر خواهد شد و کنترل ایران-سوریه بر لبنان افزایش خواهد یافت.

رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان اعلام کرد هیچ وقت قصد ترمیم روابطش با بشار اسد را ندارد. او گفت: دوره سیاسی من با ترمیم روابط با اسد تمام نخواهد شد و به هیچ وقت اینچنین قصدی ندارم حتی اگر نظام به پیروزی فراگیر در سرتا سر سوریه دست یابد.
کد مطلب : ۹۹۴۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.