۰
برای سرمربی استقلال و سوگلی‌اش

مستر شفر! تاریخ خیانت شما به حسینی را فراموش نمی‌کند  

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳
مستر شفر! تاریخ خیانت شما به حسینی را فراموش نمی‌کند  
عصر تعادل- با انتشار اخبار غیررسمی از فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران، علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند به عنوان سه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران به امارات می‌روند و سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال به تهران باز می‌گردد (البته شایعاتی مبنی بر بازگشت شبانه او و برخی خط خورده‌های تیم ملی به تهران هم شنیده می‌شود)
 
سیدحسین حسینی که ابتدای لیگ برتر با مصدومیت از ترکیب اصلی آبی‌ها دورمانده بود، 4 بازی ابتدایی فصل را از دست داد. 4 دیداری که رحمتی سه گل در آن‌ها دریافت کرد و روی یکی از آن‌ها (گل دوم مقابل ذوب آهن در بازی رفت) کاملا مقصر بود. شفر اما به بهانه‌های مختلف به دروازه‌بان پا به سن گذاشته و نورچشمی‌اش همچنان میدان می‌داد. حتی دسته گلی که رحمتی مدعی مقابل السد به آب داد و با اشتباه کودکانه خود باعث تحقیر استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم قطری شد هم باعث نشد حسینی به دروازه استقلال بازگردد. در طی این هفته استقلال برابر تیم‌هایی به میدان رفت که اغلب برای تساوی مقابل این تیم به میدان می‌آمدند و فشاری روی دروازه شاگردان شفر نمی‌آوردند. حتی در دربی هم پرسپولیس محتاطانه بازی می‌کرد و طرفین به یک تساوی راضی بودند در این اوضاع و احوال رحمتی مقابل تیمی که دروازه استقلال را با خطر چندانی مواجه نکند روبرو نشد.
 
استدلال نخ‌نمای شفر
وینفرد شفر اما در مصاحبه‌ای مدعی شده بود رحمتی صحبت با دفاع را بلد است و به همین  دلیل در دیدارهایی که او درون دروازه استقلال می‌ایستد توپی روی دروازه استقلال نمی‌آید. سوال اینجاست.  آقای شفر! شما فارسی بلدید؟ شما می‌شنوید رحمتی چه می‌گوید؟ تا حالا از او پرسیده‌اید چرا هر توپی که سر دروازه استقلال می‌آید، چه اوت شود، چه آفساید، چه خطا یا هرچیز دیگر او حدود سی ثانیه با دفاع خود چک و چانه می‌زند؟ نه نپرسیدید ولی پاسخ این سوال خیلی آسان است. رحمتی با این حربه زمان بازی را می‌گیرد و آن را  از سرعت می‌اندازد تا دروازه‌اش کمتر با خطر روبرو شود و کلین‌شیتی بر تعداد گل نخوردن‌های او افزوده شود! بله آقای شفر، سوگلی شما فقط و فقط به خودش، به رکوردهایش و به جای ثابتش در استقلال فکر می‌کند. جایی که اگر شما نمی‌آمدید، شمایی که از عقبه او بی‌خبرید، شمایی که نمی‌دانید سال‌ها رحمتی خودش دروازه‌بان ذخیره خود را در استقلال تعیین می‌کرد، شمایی که خبر ندارید او چرا و چطور از تیم ملی خداحافظی کرد و حتی نتوانست روی حرف خودش بایستد و بارها از کی‌روش عذرخواهی کرد و نامه هم به او نوشت اما برای همیشه از تیم ملی رفت تا درخت باندبازی در تیم ملی کشورمان خشکانده شود، به یقین حالا برای او محفوظ نبود. رحمتی سال‌هاست به یک  دروازه‌بان معمولی تبدیل شده، کافی است سری به آرشیو استقلال بزنید و بازی دو فصل پیش تیم‌تان را مقابل  العین ببینید. جایی که رحمتی به تنها دروازه بان تاریخ استقلال تبدیل شد که در یک بازی 6 گل می‌خورد.
 
آقای شفر! با حسینی چکار کردید؟ اگر استقلال شما همین حالا در کورس قهرمانی باقی مانده به یقین به خاطر سوپرسیوی است که حسین مقابل سایپا داشت و در ثانیه‌های پایانی پیروزی و دو امتیاز حیاتی برای شما خرید. در کدام بازی رحمتی چنین تاثیری گذاشته است؟ شما می‌توانید خودتان را با این جملات که رحمتی صحبت با دفاع را بلد است  و .... گول بزنید و چشم‌تان را روی ضعف‌های شماره یک خود در خروج از دروازه، در توپ های بلند ارسالی و پوشش پشت مدافعان و در بازی با پا ببندید اما آقای شفر  که خودتان را کاشف الیور کان می‌دانید، شما دو تورنمنت بزرگ را از حسینی گرفتید.
 
دنیا دار مکافات است جناب شفر و ما ایرانی‌ها ضرب المثلی داریم که می‌گوید ماه پشت ابر نمی‌ماند. شاید شما مربی ماه برنامه نود بشوید، شاید محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال داشته باشید اما تردید نکنید این روزگار زوگذر است و زمانی که در حق بازیکن خود ظلم می‌کنید، دود آتش آن به چشم خودتان می‌رود. استقلال بازی‌های دشواری پیش رو دارد. امیدوارم شما و سوگلی‌تان هم در گروه مرگ موفق باشید. جایی که عیار اسطوره شما مشخص خواهد شد. هیچکس نمی‌تواند به کارلوس کی‌روش بابت خط زدن حسینی خرده بگیرد. او می‌توانست اصلا حسینی را به اردوی تیم ملی هم دعوت نکند اما این شما و باند معلوم‌الحالی که دست از سر استقلال برنمی‌دارند هستید که جلوی پیشرفت پسران آبی را گرفته‌اید.
 
افسوس که سیدحسین حسینی، دروازه‌بانی که هرجای دیگر بود بدون شک فیکس می‌شد در استقلال نیمکت نشین دروازه‌بانی پا به سن گذاشته و پرمدعا شد تا جام ملت‌ها را هم مانند جام جهانی از دست بدهد اما  این روزها را فراموش نخواهیم کرد آقای شفر. شما که انگار خیلی هم از خط خوردن دروازه‌بان‌ استقلال ناراحت نیستید. نه مستر شفر! راه را اشتباه می‌روید. آن کسی که شما او را اسطوره خواندید که وقتی روی نیمکت می‌نشیند به گل خوردن استقلال می‌خندد، همانطور که مربیان پیش از شما را از استقلال راند، این کار را با شما هم خواهد کرد. شک نکنید این اتفاق می‌افتد. شک نکنید آقای شفر.

یاسر سماوات 
کد مطلب : ۱۴۵۱۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.