۱

ای کاش برخی فارغ از رقابت‌های سیاسی، قدردان مذاکره کنندگان باشند و مشکل تراشی نکنند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
ای کاش برخی فارغ از رقابت‌های سیاسی، قدردان مذاکره کنندگان باشند و مشکل تراشی نکنند
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت: یکی از دستاوردهای بزرگ مجاهدت‌های هسته‌ای دیپلماسی هوشمندانه دولت یازدهم در پیگیری مذاکرات و رسیدن به توافق وین آن بود که دست آمریکائیها را در اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران کاملاً رو کرد و نشان داد که ملت ایران هرگز منزوی نبوده و نخواهد بود و این اقدامات تعدادی از نمایندگان جنگ طلب و صهیونیست کنگره است که آمریکا را منزوی و مطرود ساخته است تا آنجا که سخنگوی کاخ سفید با صراحت تمام از پشت تریبون‌های رسمی که مخاطب جهانی دارد اعتراف می‌کند «اگر کنگره، توافق هسته‌ای با ایران را رد کند، علاوه بر برهم خوردن ائتلاف بین‌المللی، آمریکا را نیز منزوی خواهد کرد.»

باید گفت دنیا اکنون این واقعیت را درک کرده که ایران انزواپذیر و تسلیم شدنی نیست و می‌داند که باید با آن به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای کنار بیاید. در چنین وضعیتی، طبیعی است که ما نباید به صلابت و قدرت تصمیم‌گیری خودمان شک داشته باشیم و از مواجه شدن با قدرت‌های جهانی در عرصه‌های مختلف بیمناک باشیم. ما قدرتمندیم و خود را باور داریم و در مواجهه با هردولتی حفاظت از منافع ملی کشورمان را اصل قرار می‌دهیم. این، واقعیتی است که در جریان مذاکرات ۲۲ ماهه هسته‌ای به اثبات رسیده و در سایر عرصه‌ها نیز اثبات خواهد شد. ای کاش بعضی فعالان سیاسی داخلی، فارغ از رقابت‌های سیاسی، قدردان زحمات گروه مذاکره کننده هسته‌ای دولت یازدهم باشند و اینهمه مشکل تراشی بر سر راه برجام نکنند. توافق هسته‌ای یک اقدام در چارچوب منافع ملی است که آمریکا و صهیونیست‌ها را منزوی کرده و این واقعیت را به اثبات رسانده که ما نه تنها منزوی نیستیم بلکه این قدرت را داریم که شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی را منزوی کنیم. اینست قدرت ما.
کد مطلب : ۵۸۰۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.