۰
جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی - امارات

ایران با شکست روسیه به نیمه نهایی رسید

شاگردان اکتاویو حریف مصر شدند
تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
ایران با شکست روسیه به نیمه نهایی رسید
 
به گزارش عصر تعادل، تیم ملی فوتبال ساحلی  کشورمان دیشب در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های جام بین قاره‌ای که به میزبانی امارات متحده عربی برگزار می‌شود، به مصاف تیم قدرتمند روسیه رفت.
 
این بازی در حالی برگزار می‌شد که هر دوتیم، دو دیدار گذشته خود را در گروه B با پیروزی به پایان رسانده بودند و برنده این مسابقه به عنوان فینالیست به نیمه نهایی می‌رفت و حریف تیم مصر می‌شد. تیم بازنده اما در نیمه نهایی باید به مصاف برزیل، تیم نخست گروه A می‌رفت. از همین‌رو هر دو تیم برای برد گام به میدان گذاشتند، چرا که هیچ‌کدام دوست نداشتند در مرحله نیمه پایانی به برزیل، مدعی اصلی قهرمانی بخورند.
 
گل نخست ایران
بازی در 12 دقیقه نخست با برتری نسبی تیم کشورمان همراه بود و در حالی که تنها یک دقیقه و 34 ثانیه به پایان وقت نخست باقی مانده بود، تیم ایران صاحب یک ضربه کرنر شد و امیرحسین اکبری با جاگیری عالی و یک بغل پای ساده توپ ارسالی مسلم مسی‌گر، کاپیتان تیم ملی ای‌ را به گل نخست ایران بدل کرد.
 
گل دوم ایران
این پایان کار 12 دقیقه اول نبود و تنها چند ثانیه بعد و در حالی که 55 ثانیه به پایان این وقت باقی مانده بود، شوت ناگهانی سعید پیرامون از جناح راست به کنج دروازه شوشکوف، سنگربان روسیه رسید تا ایران 2 بر صفر در پایان وقت نخست به برتری برسد.
 
روسیه در12 دقیقه دوم بهتر کار کرد اما بازی منقطی ایران اجازه خودنمایی به آنتون شاکارین و یارانش نداد تا این وقت هم بدون رد و بدل شدن گلی بین طرفین به پایان برسد.
 
اشتباه مرگبار 
داستان 12 دقیقه سوم کمی متفاوت با دو وقت دیگر بود. روس‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، در این وقت سراپا حمله بودند. سرانجام در حالی که 8 دقیقه به پایان بازی فرصت بود، کریل رومانوف با برگردانی زیبا توپ را به کنج دروازه ایران دوخت و شیرجه حمید بهزادپور هم نتوانست مانع این گل زیبا شود.

چند ثانیه بعد اشتباه مرگبار مدافعان ایران و خطا روی بوریس نیکونوروف در چند متری دروازه ایران باعث شد این بازیکن با ضربه‌ای دقیق برای دومین بار بهزادپور را تسلیم کند و بازی را به تساوی بکشاند.
 
گل مردود، گل سالم و اخراج اکتاویو
تیم ایران که اندوخته خود را برباد رفته می‌دید، از لاک دفاعی بیرون آمد. دقایقی بعد روی شوت زیبای بهزادپور و ریباند ماکسیم شوشکوف، توپ مقابل دروازه روسیه به شیرمحمدی برخورد کرد و او بلافاصله گل سوم را به ثمر رساند اما داور معتقد بود توپ به دست شیرمحمدی برخورد کرده و این گل را مردود اعلام کرد. یک دقیقه بعد اتفاق مشابهی مقابل دروازه ایران افتاد. در حالی که حمید بهزادپور توپ را در اختیار داشت و با روپایی سعی می کرد بازیکنان روسیه را جلو بکشاند، آلکسی ماکاروف، روباه پیر روسیه به سمت او رفت و توپ را از سنگربان ایران گرفت و درون دروازه فرستاد اما دیگر داور مسابقه خطای ماکاروف روی دروزاه‌بان ایران را اعلام کرد.
 
حدود 3 دقیقه به پایان بازی، حمید بهزادپور دروازه‌بان شایسته کورمان با شوتی سهمگین از فاصله‌ای دور و با کمک مهاجمان تیم ایران که دید شوشکوف را ماسکه کرده بودند، توپ را به تور دروازه روس‌ها دوخت! پس از این گل مارکو اکتاویو که به شدت روی صحنه گل مردود اعلام شده ایران به داوری معترض بود با شادی معنادار خود بازهم به سمت داور مسابقه رفت تا از نیمکت تیم ایران اخراج شود. در دقایق اندک باقی مانده روسیه با تمام قوا به سمت دروازه ایران یورش آورد و حتی شوشکوف هم به صف مهاجمان این تیم پیوست اما بازی پاورپلی روس‌ها هم جواب نداد تا تیم ملی کشورمان در پایان 3 بر 2 به پیروزی برسد.
 
ایران با این برد ارزشمند به مقام نخست گروه B رسید و در نیمه نهایی حریف مصر، تیم دوم گروه نخست شد. روسیه هم با این شکست باید در نیمه نهایی به مصاف برزیل، تیم اول گروه A برود.  
 
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پیش از این دیدار ابتدا با نتیجه 8 بر یک ایالات متحده آمریکا را درهم کوبید و سپس 4 بر 2 مقابل تاهیتی پیروز شد.


انتهای پیام//
کد مطلب : ۱۴۳۹۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.