۰
جام باشگاه‌های آسیا به سرزمین افتاب تابان رفت

کاشیما قهرمان شد؛ کاشکی‌ما می‌شدیم!

طوفان سرخ آرام گرفت
تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کاشیما قهرمان شد؛ کاشکی‌ما می‌شدیم!
به گزارش عصر تعادل، دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا ساعت 18:30 با قضاوت احمد ابوبکر الکاف از عمان با کمک‌های ابوبکر العمری، رشید حامد علی و رونی کومین کیات از سنگاپور بین تیم‌های پرسپولیس ایران و کاشیماآنتلرز ژاپن آغاز شد.
 
نیمه نخست
تیم پرسپولیس که با 2 گل در دیدار رفت مغلوب شده بود در این دیدار نیاز به پیروزی با 3 گل داشت اما تیم ژاپنی با یک بازی حساب شده و متفکرانه به مدیریت بازی می‌پرداخت.
 
در دقیقه دوم علی علیپور با شوتی سنگین و سرضرب می‌توانست سنگر حریف را فرو بریز اما ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به اوت رفت.
دقیقه 14 نوبت به کاشیما رسید تا حمله پرسپولیس را جواب دهد. نفوذ سوزوکی از جناح چپ و ارسال نیمه بلند روی خط 6 قدم به دویی شوما رسید اما ضربه خطرناک او با فاصله اندکی از کنار دروازه راهی اوت شد.
 
بازی بسته کاشیما به بازیکنان پرسپولیس اجازه طراحی حمله نمی‌‌داد و برای همین دقیقه 39 بشار رسن تصمیم گرفت یک تنه به دفاع حریف بزند. او چند بازیکن کاشیما را با تکنیک خود جا گذاشت اما ضربه ناگهانی او را از جناح چپ، سانتائه دروازه‌بان کره‌ای نماینده ژاپن مهار کرد. سه دقیقه بعد نوبت به احمد نورالهی رسید تا با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه سانتائه را وادار به واکنش کند، در ریباند هم ضربه آدام همتی راهی به چارچوب دروازه کاشیما نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.
 
نیمه دوم
گو اویوا سرمربی کاشیما که به خوبی می‌دانست چگونه ابتکار عمل را از بازیکنان پرسپولیس بگیرد، در نیمه دوم عملا با 5 هافبک در میانه میدان بازی کرد تا برتری عددی را در این قسمت زمین به سود تیم خود تغییر دهد. این تاکتیک موثر بود و در نیمه دوم کمتر فرصتی نصیب سرخپوشان شد.
 
آن سوی میدان هم سرجینیو و یوما سوزوکی با استفاده از تکنیک خود، بیشتر سعی در مدیریت بازی و زمان داشتند. به عبارت ساده کاشیما زمان را به خوبی مدیریت می‌کرد تا پرسپولیس کمتر خطرساز شود.
 
دقیقه 56 پاس به عقب نورالهی با شوت سرضرب بشار توام شد اما توپ او با برخورد به بازیکنان کاشیما در دستان کو وون سانتائه آرام گرفت. دقیقه 74 شایان مصلح در برخورد با مدافع حریف در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور عمانی اعتقادی به پنالتی نداشت. 4 دقیقه بعد بشار رسن بهترین بازیکن پرسپولیس با ارسالی بلند روی دروازه کاشیما باعث شد علیپور به پرواز دربیاید اما ضربه سر او روی سقف سنگر سانتائه نشست.
در دقایق پایانی حملات احساسی پرسپولیس راه به جایی نبرد. آن‌ها در دقیقه 88 به سه کرنر پیاپی دست یافتند اما سرانجام نورالهی در حالی که درون محوطه جریمه فرصت بسیار خوبی داشت توپ را به بالای دروازه کوبید.
 
سرانجام این دیدار حساس در حضور 80 هزار تماشاگر ایرانی، جیوانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ زاید رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، همچنین مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که به اتفاق اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهوری مهمان ویژه این دیدار بودند با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کاشیماآنتلرز در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت با برتری 2 بر صفر مقابل پرسپولیس به مقام قهرمانی آسیا برسد و شاگردان برانکو به نایب قهرمانی و مدال نقره بسنده کنند.
 
در پایان این دیدار وون سانتائه دروازه کره‌ای تیم کاشیما آنتلرز به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.
 
 
 
کد مطلب : ۱۴۴۰۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.