۰
آلمان  2 – 2 هلند

لاله‌های نارنجی دقیقه 91 شکفتند/ صعود به نیمه‌نهایی با شکست قهرمانان جهان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
لاله‌های نارنجی دقیقه 91 شکفتند/ صعود به نیمه‌نهایی با شکست قهرمانان جهان
به گزارش عصر تعادل، در ادامه هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دیشب تیم فوتبال آلمان در ورزشگاه گلزن کرشن میزبان هلند بود.
 
شاگردان یواخیم لوو که پیش از این سقوط‌شان به دسته پایین‌تر لیگ ملت‌های اروپا مسجل شده بود، سعی داشتند با پیروزی بر هلند با خاطره خوشی مرحله گروهی را به پایان برسانند و برای همین از ابتدا هجومی به میدان آمدند.
 
دقیقه  9 شماره 9 و گل نخست
مانشافت خیلی زود و دقیقه 9 با ضربه تیمو ورنر از پشت محوطه جریمه به گل نخست رسید تا نشان دهد که تنها به پیروزی در این دیدار فکر می‌کند. ورنر روی پاس با ضربه سر سرژ گنابری این توپ را به سمت دروازه حریف شلیک کرد و توپ درست مقابل سنگربان هلند به زمین خورد تا دور از دستان او به تور دروازه بچسبد.
 
گل دوم
10 دقیقه بعد بازهم ژرمن‌ها به گل رسیدند. تونی کروس با چشمان باز از میانه میدان فرار لروی سانه را از تله آفساید دفاع هلند دید و با ارسالی بلند توپ را به پشت مدافعان رساند. سانه با کنترل  توپ یک گام برداشت و شوت زمینی نه چندان محکم اما دقیقی زد تا توپ پس از برخورد به یکی از مدافعان نارنجی‌پوش به کنج دروازه مهمان بغلتد و آلمان 2 بر صفر پیش بیفتد.
 
آلمان دست بردار نبود و شاگردان لو می‌خواستند ضمن پیروزی  انتقام شکست سه بر صفر مرحله رفت را هم از لاله‌های نارنجی بگیرند. سانه در ثانیه‌های پایانی نیمه اول هم با تکنیک ناب خود مدافعان هلند را یکی پس از دیگری جا گذاشت اما ورنر نتوانست از پاس کات بک این بازیکن استفاده کند تا او و هم‌تیمی‌هایش با برتری 2 بر صفر به رختکن بروند.
 
هلند در نیمه دوم کوشید از زیر فشار میزبان خارج شود و چند بار هم به سمت دروازه آلمان حمله کرد اما آلمان‌ها بازهم جریان بازی را در دست گرفتند. آن‌ها می‌توانستند با پاس گنابری که ورنر را با سنگربان هلند تک به تک کرده بود به گل سوم برسند ما ضربه ورنر این بار از کنار دروازه به اوت رفت.
 
دقیقه 72 ورنر پاسی طلایی در مقابل دروازه برای سانه فرستاد اما تعلل این بازیکن مقابل دروازه هلند باعث شد مدافعان حریف سر برسند و گل سوم آلمان به ثمر نرسد. چند دقیقه بعد هلند می توانست اختلاف را کم کند اما مانوئل نویر شوت ممفیس دیپای را از زوایه بسته با  پا به کرنر فرستاد.
 
گل  اول هلند
سرانجام دقیقا 85 با اشتباه عجیب دفاع آلمان مارتین ده رون صاحب توپ شد و آن را داخل محوطه جریمه برای کوئینسی پرومس فرستاد. ضربه فنی و کات دار پرومس در حالی که نویر دید خوبی نداشت به طرز زیبای به گوشه دروازه  آلمان رفت تا هلند به بازی برگردد. آن‌ها برای صعود باید از این بازی امتیاز می‌گرفتند.
 
گل دوم و نجات معجزه ‌وار هلند
پس از این گل آلمان می توانست بازهم دروازه حریف را باز کند اما بی دقتی مهاجمان این تیم مانع تحقق این خواسته شد. در حالی که90 دقیقه بازی به پایان رسیده بود هلند از جناح راست با ویلنهم حمله‌ای تدارک دید. ارسال این بازیکن داخل محوطه جریمه و تاثیر مدافعان آلمان روی آن باعث شد توپ روی خط شش قدم به ویرژیل فن دایک برسد و ضربه مهار نشدنی او از نویر یک تماشاچی ساخت. ویرژیل با این ضربه فاتح دوئل کاپیتان‌‎های دو تیم شد و هلند را در واپسین ثانیه‌ها به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا رساند.
 
هلند با این تساوی بالاتر از فرانسه در گروه A لیگ ملت‌ها قرار گرفت و آلمان هم با این تساوی در قعر جدول این گروه ایستاد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.
 
 
 
کد مطلب : ۱۴۴۲۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.