۰
ایران 1 – 1 ونزوئلا

امان از ویدئوچک

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
امان از ویدئوچک
به گزارش عصر تعادل، تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه دیدارهای تدارکاتی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیا، دیشب در قطر به مصاف تیم ملی ونزوئلا رفت. این دیدار ساعت 19 با قضاوت عبدالرحمن جاسم از قطر و کمک‌هایش حمود اساهلی و فارس الشمری از کویفت در ورزشگاه جاسم بن خلیفه آغاز شد.
 
تیم ملی ایران با ترکیب ابتدایی امیر عابدزاده، محمد حسین کنعانی زادگان، محمدرضا خانزاده، میلاد محمدی، رامین رضائیان، امید ابراهیمی (کاپیتان) سامان قدوس، علی قلی‌زاده، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون گام به میدان گذاشت.
 
تیم ایران بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی چند خطر روی دروازه حریف ایجاد کرد و در یک حمله می‌توانست با استفاده از اشتباه مسلم خط دفاعی حریف و پاس طلایی طارمی به قلی‌زاده به گل برسد اما ضربه این بازیکن را فارینز، سنگربان حریف به خوبی مهار کرد. تیم ایران از میانه های نیمه نخست رو به بازی دفاعی آورد. سرانجام این بازی دفاعی کار دست‌مان داد و دقیقه 35 ماچیس والانته، مهاجم ونزوئلا با نفوذ از سمت چپ به محوطه جریمه ایران، توپ را از بین پاهای رامین رضائیان به سمت دروازه ایران زد که با واکنش ضعیف عابدزاده توپ به گوشه دروازه ایران رفت تا ونزوئلا را پیش بیاندازد. خوشحالی شاگردان رافائل دادامل تنها هشت دقیقه طول کشید و در دقیقه 43 این بار قلی‌زاده با حرکتی تکنیکی و ضربه‌ای زمینی از پشت محوطه جریمه قفل دروازه ونزوئولا را شکست تا دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن بروند.
 
تیم ایران در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و چند موقعیت بسیار خوب هم نصیب تیم کشورمان شد که با کم دقتی و بدشانسی شاگردان کی‌روش به گل تبدیل نشدند. دقیقه 53 مهدی طارمی در محوطه جریمه حریف صاحب فرصت گل شد اما با خطای مدافعان ونزوئلا داور نقطه پنالتی را نشان داد اما اعتراض بیش از حد بازیکنان ونزوئلا باعث شد داور از سیستم VAR استفاده کند. عبدالرحمن جاسم داور قطری پس از بازبینی فیلم پنالتی را مردود دانست تا آه از نهاد ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه بن خلیفه بلند شود.
 
ایران در ادامه بازهم فرصت‌های خوبی داشت که توسط قلی‌زاده و انصاری‌فر از دست رفت و البته ونزوئلا هم در دقایق پایانی می‌توانست گل برتری را بزند که واکنش خوب عابدزاده باعث شد دروازه ایران برای دومین بار گشوده نشود و سرانجام این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
 
در پایان این دیدار علی قلی‌زاده از تیم کشورمان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.  
 
کد مطلب : ۱۴۴۳۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.