۰
بسکتبال دختران به میانه راه رسید

پایان دور رفت لیگ برتر بانوان در روز شلوغ پایتخت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
به گزارش عصر تعادل، هفته پنجم رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر بانوان فردا پنج‌شنبه 8 آذر با برگزاری 6 دیدار  در دو گروه الف و ب به پایان می‌رسد و تالار بسکتبال آزادی تهران در روز شلوغ خود برای بانوان میزبان سه دیدار است. فردا در این سالن از ساعت 11 و از گروه الف تیم شرکت ملی گاز تهران پس از شکست هفته گذشته برابر دانشگاه آزاد، میزبان باژوند است. تیم بوشهری هم هفته پیش مقابل پالایش نفت آبادان تن به شکست داده و به این ترتیب دیدار این دو تیم می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.
 
نخستین دربی
پس از این دیدار، از ساعت 13 از گروه ب  تیم‌های گروه بهمن و نارسینا نخستین دربی تهران را  در تالار بسکتبال آزادی برگزار می‌کنند. این دو تیم در اوضاعی کاملا متفاوت گام به این دیدار می‌‌گذارند. این میان وضع گروه بهمن با سه پیروزی و یک شکست بسیار بهتر از نارسینایی است که سه شکست در کارنامه خود دارد و هفته پیش نخستین برد خود را مقابل پاز دشت کرد.
 
دیدار هفته
ساعت 15 اما در حساس‌ترین دیدار هفته تیم‌های هیرو و دانشگاه آزاد، دربی تهران را برگزار می‌کنند. تیم هیرو با پیروزی‌های پیاپی خود در قواره یک مدعی نشان داده است. شاگردان پوران عباسی تنها تیمی هستند که مقابل حریفان خود به پیروزی‌های سه رقمی دست یافته‌اند. آن‌ها هفته نخست تیم باژوند بوشهر را 103 بر 46 در هم کوبیدند و هفته دوم نیز با نتیجه 104 بر 56 برابر شرکت ملی گاز به برتری رسیدند.
 
هیرو در هفته سوم مقابل پالایش نفت آبادان هم 86 بر 65 برنده بودند تا مدافع عنوان قهرمانی، طعم تلخ شکست را برای نخستین بار در این فصل بچشند. شاگردان عباسی هفته پیش نیز در گرگان به مصاف تیم دانشگاه گلستان رفتند و تا 100 تایی کردن این تیم تنها یک پرتاب 2 امتیازی فاصله داشتند اما سرانجام آن دیدار با برتری 98 بر 67 هیرو تمام شد و شادی عبدالوند با 31 امتیاز، 4 ریباند، 7 پاس گل و 7 توپ‌ربایی چهره برجسته میدان نام گرفت. به این ترتیب هیرو با 4 پیروزی از 4 دیدار گذشته خود به مصاف دانشگاه آزاد می‌آید.
 
آن سوی میدان اما اوضاع شاگردان آزاده زمانپور کمی متفاوت است. آن‌ها پس از پیروزی قاطع هفته نخست برابر دانشگاه گلستان، هفته دوم در دیداری تماشایی و رقابتی شانه به شانه با پالایش نفت در آبادان تن به شکست نزدیک 67 بر 65 مقابل شاگردان زهرا مرتضی‌زاده دادند. دانشگاه آزادی‌ها هفته سوم در بوشهر مقابل باژوند 89 بر 43 به برتری رسیدند و هفته پیش نیز 74 بر 58 مقابل شرکت ملی گاز ایران پیروز  شدند، تا کام فرانک طیاری با قبول چهارمین شکست فصل، تلخ‌تر از همیشه شود.
 
نبرد فردای هیرو و دانشگاه آزاد از سویی رویارویی جوانان جویای نام دانشگاه آزاد با بازیکن برجسته و سرشناس هیرو نیز هست. دانشگاه با اتکا به نمایش شایان توجه بازیکنان خوبی مانند شیدا شجاعی، سحر نجفی، لوسینه آسادوریان، سمیه ثابت‌زاده و وانه خِچومیان، تا اینجا بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته است. شاید یکی از ضعف‌های دانشگاهی‌ها نداشتن نیمکت قدرتمند باشد و به نظر می‌رسد هیرو با اتکا به بازی‌سازی شادی عبدالوند، گارد دومی که قدرت شوتزنی و دریبلینگ بسیار بالایی دارد، همچنین حضور بازیکنان برجسته‌ای مانند پریسا یعقوبی و گلشید امیدیان، روز سختی را برای جوانان دانشگاه آزاد به ویژه در نیمه دوم رقم بزند.
 
بازی‌های دیگر
فردا غیر از این دو دیدار از گروه الف، تیم‌های دانشگاه گلستان و پالایش نفت آبادان هم از ساعت 11 صبح  در گرگان به مصاف هم می‌روند. همچنین از گروه ب نیز نامی‌نو در اصفهان میزبان صدرای شیراز قرار است و پاز تهران هم در همین ساعت در سالن مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی تهران از خانه بسکتبال بندرعباس میزبانی می‌کند.   
 
انتهای پیام//
 
 
  
 
کد مطلب : ۱۴۴۵۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.