۰
شکست ایران از استرالیا با وجود درخشش در کوارتر چهارم

حماسه ملبورن برای بسکتبال تکرار نشد

تاریخ انتشار
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹
حماسه ملبورن برای بسکتبال تکرار نشد

 به گزارش عصر تعادل دیدار تیم‌های بسکتبال استرالیا و ایران از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2019 چین ساعت 12 امروز به وقت تهران در سالن مارگارت کورت ملبورن آغاز شد و با برتری 76 بر 47 میزبان به پایان رسید.
 
استرالیا با ترکیب میچ مک کارون، کم گیلدون، نیک کی، نیتون سابی و مت هاجسون بازی را آغاز کرد.
بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، آرن داودی، محمد حسن‌زاده میثم میرزایی هم با صلاحدید مهران شاهین‌طبع به میدان رفتند.
 
کوارتر اول/ استرالیا 24 - 16 ایران
تیم ایران در کوارتر نخست بازی را خوب آغاز کرد و هرچند مک کارون سبد اول را به سود میزبان دشت کرد اما ایران در ادامه و تا اواسط وقت نخست بازی پایاپایی را برابر حریف به نمایش گذاشت تا در امتیاز 8 با میزبان قدرتمند خود به تساوی برسد. از این دقیقه به بعد اما میزبان جریان بازی را به دست گرفت و امتیازات پیاپی‌ای از تیم کشورمان گرفت. هرچند ایران با درخشش بهنام یخچالی و محمد جمشیدی چند امتیاز را جبران کرد اما در پایان کوارتر نخست استرالیا با امتیاز 24 بر 16 برنده بود.
 
کوارتر دوم/استرالیا 19 - 8  ایران 
ایران در وقت دوم دفاع تمام زمین را به نمایش سوی میدان هم ناتان لئون را به میدان فرستاد تا از فیزیک این بازیکن سیاهپوست استفاده کند. کادر فنی ایران هم نوید رضایی فر و امیر صدیقی را به زمین فرستاد. میزبان چند امتیاز دیگر در ابتدای این وقت گرفت اما محمد جمشیدی موفق شد سبد نخست را به سود ایران در کوارتر دوم دشت کند. دفاع ایران از لئون غافل بود تا او چهار امتیاز پیاپی برای میزبان کسب کند. سرانجام در امتیاز 31 بر 18 آندره لمانیس درخواست وقت استراحت کند. در بازگشت دو تیم به میدان یخچالی دو پرتاب آزاد موفق داشت تا فاصله را کم کند. حامد حسین‌زاده هم به ترکیب ایران اضافه شد تا ملی‌پوشان از تجربه او استفاده کنند. استرالیا با بازی هماهنگ خود در پایان کوارتر 19 بر 8 به برتری رسید تا در مجموع 43 بر 24 برنده به رختکن برود.
 
 
کوارتر سوم/ استرالیا 21 - 10 ایران 
زیرکی آرن داودی و توپ ربایی این بازیکن در ابتدای نیمه دوم باعث شد ایران در حمله صاحب دو پرتاب آزاد شود که حسن زاده این دو پرتاب را به ثمر رساند. تا ایران فاصله را کمتر کند. حسن‌زاده دقیقه ای بعد دو امتیاز دیگر گرفت و هرچند استرالیا سبد اول را به راحتی دشت کرد اما اسلم دانک حسن زاده جمع امتیازات ایران را به 6 امتیاز در این کوارتر رساند. حضور ناتان جاوای بازهم برای استرالیا گره گشا بود. کار خوب گلیدون اختلاف را به 19 رساند تا شاهین طبع از نخستین وقت استراحت خود در این کوارتر استفاده کند. در بازگشت دو تیم به میدان روزبه ارغوان هم به نیروهای تهاجمی ایران اضافه شد. اشتباه عجیب ایران در آغاز بازی میزبان را به امتیاز 51 رساند اما بلافاصله یخچالی یک تنه به قلب دفاع حریف زد و دو امتیاز را جبران کرد. استرالیا بازهم ابتکار عمل را در دست گرفت. دو پرتاب سه امتیازی تاد بلانچفیلد و میچ نورتون به انضمام یک اسلم دانک زیبای دیگر باعث شد اختلاف به 30 برسد و استرالیا در پایان کوارتر سوم 64 بر 34 پیش بیفتد.
 
کوارتر چهارم/ استرالیا 12 - 13 ایران
حضور ترابی در زمین میانگین قدی ایران را بالا برد و همین بازیکن دو پرتاب پنالتی در آغاز کوارتر آخر به دست آورد که هر دو را به ثمر رساند. ثانیه‌هایی درخشش نوید رضایی فر زیر سبد حریف دو امتیاز زیبا برای ایران به ارمغان آورد تا فاصله کمتر شود. دفاع ایران در ابتدای وقت چهارم کاملا منسجم عمل می کرد اما زیرکی کرگ مولر یک پاس الی یوپ را به سبد اول استرالیا در کوارتر چهارم بدل کرد. در ادامه بازهم یخچالی با کار انفرادی خود یک فول گل از مولر گرفت تا اختلاف به 25 کاهش یابد. خطاهای پیاپی استرالیا در حمله موقعیت‌های خوبی را نصیب ایران می کرد اما دیوید بارلو، بازیکن جدید استرالیا بازهم امتیازآوری کرد تا شاهین طبع دوباره وقت استراحت بخواهد. در بازگشت بازهم رضایی فر درخشید و با پرتابی سه امتیازی سبد میزبان را فروریکردخت. دقیقه ای بعد حامد حسین زاده این کار را تکرار کرد تا ایران به امتیاز 47 برسد اما کرگ مولر با یک پرتاب پیرامونی جواب ایران را داد. هرچند جوانان شایسته ایران در کوارتر چهارم مقابل میزبان قدرتمند خود به برتری 13 بر 12 رسیدند اما سرانجام این دیدار با برتری 76 بر 47 میزبان به پایان رسید تا استرالیا به هشتمین پیروزی خود در این رقابت‎‌ها برسد و تیم ایران با 6 پیروزی و سه شکست فعلا در رتبه دوم قرار بگیرد. استرالیا با این پیروزی صعود خود را به جام جهانی قطعی کرد و با 8 پیروزی و یک شکست همچنان در گروه F پیشاهنگ است .
 
شاگردان مهران شاهین‌طبع دوشنبه 12 آذرماه در دومین دیدار خود از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال در مانیل به مصاف فیلیپین می‌روند.
 
ا
کد مطلب : ۱۴۴۶۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.