۰
وعده سرپرست سازمان تامین اجتماعی

بسته حمایتی بازنشستگان تا 10 روز دیگر پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
بسته حمایتی بازنشستگان تا 10 روز دیگر پرداخت می‌شود
به گزارش عصر تعادل انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در حاشیه در مراسم روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران گفت: با  چند روش می‌توان اشتغال معلولان را حمایت کرد که یکی از آنها قانون سه درصد استخدام این افراد است  و پس از ابلاغ این قانون از اردیبهشت ماه اجرای آن بر تمامی دستگاه ها، لازم الاجراست.
 
وی با اشاره به اینکه در صورت سرپیچی دستگاه ها از این قانون، مجازات می شوند، افزود: تعدیل، برکناری و غیره راه های برخورد با متخلفان است. ضمن اینکه سازمان بهزیستی با پرداخت سهم بیمه معلولان و همچنین وام های اشتغال کم بهره به کارفرمایان از اشتغال این افراد حمایت می کند.
 
حمیات از معلولان و بیماران اوتیسم
بندپی درباره تعهدات بیمه‌ای به افراد دارای سندروم اوتیسم گفت: به منظور حمایت بیمه ای از این افراد، بسته تعهدات بیمه ای پیش بینی شده است. برای حمایت از معلولان نیز با همکاری دولت و مجلس ۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در نظر گرفته شد.
 
به گفته بندپی در قانون حمایت از حقوق معلولان به مناسب سازی معابر و اماکن پرداخته شده و همه دستگاه ها مکلف هستند نسبت به مناسب سازی اقدام کنند و در ارزیابی جشنواره شهید رجایی نیز ۲۵ امتیاز برای مناسب سازی شهرداری و سایر ارگان هایی که همکاری کنند، امتیاز داده می شود.

بسته حمایت از بازنشستگان
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مورد بسته حمایتی بازنشستگان نیز گفت: این بسته 7 تا ۱۰ روز آینده میان بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می شود که مبلغ آن به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان برای افرادی است که حقوقشان زیر ۳ میلیون تومان است. افرادی که از دریافت بسته جا مانده اند و حقوق پائین تر از سه میلیون می گیرند می توانند به بهزیستی امداد مراجعه کنند.
 
حذف دفترچه بیمه اضافه
او در توضیح  پرونده الکترونیکی بیمه شدگان هم گفت: تا پایان آذرماه پرونده الکترونیکی بیمه شدگان در مراکز ملکی تأمین اجتماعی تشکیل می شود و با بیمه سلامت نیز تفاهم نامه ای منعقد شده تا از اطلاعات آنها نیز استفاده کنیم. به این ترتیب یکی از دفترچه‌های بیمه افرادی که دو دفترچه دارند حذف می‌شود.
 
انتهای پیام//
کد مطلب : ۱۴۴۷۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.