۰
پیروزی العین برابر ربیورپلاته در ضیافت پنالتی‌ها

حریف استقلال به فینال جام باشگاه‌های جهان رسید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
حریف استقلال به فینال جام باشگاه‌های جهان رسید
به گزارش عصر تعادل، دیدار اول مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان، ساعت 20 دیشب به وقت تهران در ورزشگاه هزاع بن زائد با قضاوت جیانلوک روکی ایتالیایی بین تیم‌های العین امارات و ریورپلاته آرژانتین برگزار شد. 

العین که از حمایت تماشاگران خودی سود می‌برد بسیار زود و در دقیقه سوم بازی روی ارسال یک کرنر از جناج راست و ضربه سر برگ، مهاجم سرشناس سوئدی خود به گل رسید. 

قهرمان آمریکای جنوبی که انتظار پذیرفتن چنین گلی را نداشت، از یان لحظه به بعد سراسر حمله شد تا در دقیقه 11 پس شوت مهاجمان این تیم شوت محکمی به سنگر میزبان بکوبند اما خالد عیسی ایستادگی کرد و مهار ناقص او مقابل پای رافائل بورره بیفتد. عیسی ضربه بورره را هم دفع کرد اما این بازیکن دست برنداشت و بازهم از ریباند استفاد کرد تا توپ را به قعر درواز العین بفرستد و بازی را به تساوی بکشاند. 

دقیقه 16 یک بار دیگر بورره با پاس بسیار زیبای مارتینز از تله آفساید العینی‌ها گریخت و توپ را از زاویه بسته به درون دروازه خالد عیسی فرستاد تا قهرمان آرژانتین و آمریکای جنوبی از میزبان جام باشگاه‌های جهان پیش بیفتد. 

پس از این گل بازی کمی متعادل شد  و العین در دقیقه 45 به گل تساوی هم رسید اما سیستم کمک داور ویدئویی VAR مشخص کرد که پیش از این گل مهاجم اماراتی در آفساید قرار داشته است. 

در نیمه دوم ریورپلاته سعی در مدیریت بازی داشت و العین هم می‌کوشید به کمک ستاره‌های خود مانند عمبرعبدالرحمن، شیوتانی و کایو عرصه را بر حریف  تنگ کند. دقیقه 51 تسوکاسا شیوتانی با چشمانی باز پاس زمینی بسیار خوبی برای کایو فرستاد و این بازیکن هم ابتدا یک بدن آمد تا مدافع مقابل خود را فریب دهد و سپس با بغل پایی دقیق توپ را به قعر دروازه ریورپلاته فرستاد. بعد از این گل بازهم ابتکار عمل با آرژانتینی‌ها بود. ریورپلاته دقیقه 68 به یک ضربه پنالتی دست یافت اما مارتینز این توپ را به تیر افقی دروازه العین کوبید تا تیمش را از پیروزی و رسیدن به فینال محروم کند. 

بازی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید و در وقت‌های اضافه‌ها گلی درون دروازه‌ها نرویید تا نوبت به ضیافت پنالتی‌ها برسد. در حالی که العینی‌ها هر 5 ضربه خود را به گل تبدیل کرده بودند، خالد عیسی ضربه پنجم بازیکنان ریورپلاته را مهار کرد تا العین امارات در عین شگفتی و به لطف میزبانی فینالیست جام باشگاه‌های جهان در سال 2018 شود. 

العین در نخستین بازی خود هم  3 بر صفر مقابل اسپرانس تونس به پیروزی رسیده بود. آن‌ها باید در فینال منتظر برنده بازی امشب تیم‌های رئال مادرید قهرمان اروپا و کاشیماآنتلرز ژاپن، قهرمان آسیا باشند. العین فصل پیش حریف استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود و پس از استقلال به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد. آن‌ها این فصل هم با استقلال ایران و الهلال عربستان هم‌گروهند. 
 
کد مطلب : ۱۴۵۰۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.