۰
شایعه در شهر

بیرانوند در انگلیس؛ کاراگاه گجت در پرسپولیس!  

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
بیرانوند در انگلیس؛ کاراگاه گجت در پرسپولیس!  
 عصر تعادل-  پس از انتشار خبری مبنی بر قرارداد علیرضا بیرانوند با یک شرکت ترانسفر بازیکنان آسیایی به لیگ برتر انگلیس، گمانه زنی‌ها برای جانشین وی در پرسپولیس آغاز شده است.
 
حسینی و حقیقی؛ شایعه و واقعیت
سرخپوشان که تا چندماه پیش در پی جذب رشید مظاهری، دروازه‌بان پرسپولیس بودند، پس از نمایش نه چندان درخشان در لیگ هجدهم و دعوت نشدن او به تیم ملی، قید سنگربان ذوب آهن را زدند. این میان حتی شایعاتی مبنی بر پیوستن سیدحسین حسینی، سنگربان ناراضی و ملی‌پوش استقلال به پرسپولیس مطرح شده بود که در حد شایعه باقی ماند و حضور حسینی در سبد توری سرخ‌پوشان را باید منتفی دانست. حتی گاه نام علیرضا حقیقی، سنگربان تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل هم به گوش می‌رسید. حقیقی بدش نمی‌آمد پس از مدت‌ها دوری از ایران و البته از تیم ملی دوباره با حضور در پرسپولیس عرض اندام کند و خود را به کارلوس کی‌روش نشان دهد اما نام حقیقی خیلی زود از جمع گزینه‌های جانشینی بیرانوند خارج شد. 
 


مهار ضربه کریستیانو رونالدو  درجام جهانی  از بیرانوند چهره‌ای جهانی ساخت. 

اخباری در صدر اخبار
گزینه جدید پرسپولیس اما محمدرضا اخباری، دروازه‌بان پیشین تراکتورسازی تبریز و سایپا است. موضوع جالب اما این است که اخباری در لیگ هجدهم تیمی نداشت و از لیگ بیرون مانده بود! حالا این‌که چرا برانکو ایوانکوویچ دست روی این دروازه‌بان گذاشته، علامت سئوالی است که هر روز پررنگ تر می‌شود.
 


Good job bro! داوید دخه‌آ در پایان دیدار ایران و اسپانیا از بیرانوند تمجید می‌کند.

بیرانوند به یقین یکی از ارکان مهم پرسپولیس در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا و دو قهرمانی پیاپی این تیم در لیگ برتر بود. نمایش خیره‌کننده او در جام جهانی و پذیرفتن تنها 2 گل در گروه موسوم به مرگ و مهار پنالتی کریستیانو رونالدو، همه را مطمئن کرد که پرسپولیس باید به دنبال جانشین او باشد. حتی چندماه پیش هم باشگاه فنرباغچه ترکیه قدم جلو گذاشت و به پرسپولیس پیشنهادی اغواکننده داد که در نهایت با مخالفت برانکو و بیرانوند، شماره یک تیم ملی در پرسپولیس ماندنی شد. موضوع جدایی بیرانوند، مقوله تازه‌ و غافلگیرکننده‌ای نیست. از این رو نمی توان جذب اخباری را تصمیمی ناگهانی تلقی کرد. از سوی دیگر برانکو هم مربی‌ای نیست که چنین تصمیماتی بگیرد. پس پیوستن اخباری به پرسپولیس با آگاهی کامل انجام خواهد شد ولی آیا اخباری گزینه مناسبی برای سنگر پرسپولیس است؟
 
باشگاه فنرباغچه از مدت‌ها پیش خواهان بیرانوند بود اما او آرزوهای بزرگتری دارد.

کاراگاه گجت 
او که به دلیل دست‌های کشیده و فیزیک خاصش به گجت معروف شده بود، دروازه‌بان تقریبا مطمئنی محسوب می‌شود اما با توجه به بازی‌های دشواری که شاگردان برانکو در ادامه لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا دارند، به نظر می‌رسد اخباری کار بسیار سختی برای تکرار خاطرات بیرانوند دارد. البته پرسپولیس بوژدار رادوشویچ، سنگربان اهل کرواسی را هم روی نیمکت خود دارد. دروازه‌بانی که در تیم‌های زیر 17 سال و زیر 19 سال کرواسی سابقه بازی دارد و در معدود موقعیت‌هایی که نصیبش شد، نمایش بدی در چارچوب سنگر ارتش سرخ نداشت. با وجود همه این‌ها می‌توان گفت با جدایی بیرانوند، پرسپولیس یکی از درخشانترین ستاره‌ها و مهره‌های کلیدی خود را از دست می‌دهد و اگر نتواند جانشین مناسبی برای او پیدا کند، به یقین با چالش و بحران سختی در این پست روبرو خواهد شد و شاید دستان پرتوان به داد پرسپولی برسد. 

یاسر سماوات
کد مطلب : ۱۴۵۱۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.