۰
بازخوانی بازی هفته

شیمیدر با طناب جمشیدی از چاه نفت بیرون آمد

تاریخ انتشار
شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶
شیمیدر با طناب جمشیدی از چاه نفت بیرون آمد
 به گزارش بسکتبال کلاب، هفته هفتم رقابت‌های سوپرلیگ مردان، پنجشنبه 5 دی‌ماه با برگزاری چهار دیدار دنبال شد. در نخستین و مهم‌ترین دیدار تیم‌ پالایش نفت آبادان در ورزشگاه 17 شهریور این شهر میزبان تیم شیمیدر تهران بود.
 
شروع خوب میزبان
ویورلی آستین سبد اول را برای شیمیدر دشت کرد که رسول مظفری با پرتابی سه امتیازی پاسخ او را داد تا از همان ابتدای بازی مشخص شود که بازی بسیار حساسی در آبادان برگزار خواهد شد. شاگردان حماد سامری با بازی‌گردانی آرن داودی و سعید داورپناه و کار خوب حسن‌زاده در دفاع و حمله کوارتر نخست را 13 بر 7 به سود خود تمام کردند. در کوارتر دوم جریان بازی تغییر کرد. محمد یوسف‌وند در ابتدا وقت دوم چهار امتیاز پیاپی برای شیمیدر گرفت تا فاصله را به دو امتیاز کاهش دهد و دقیقه‌ای بعد لی‌آپ مهدی کامرانی بازی را به تساوی کشید. هرچند داورپناه بازهم آبادانی‌ها را پیش انداخت اما حضور مهدی کامرانی در این کوارتر و بازی خوب شاگردان اسلامی باعث شد این وقت با حساب 16 بر 12 به سود شیمیدر تمام شود اما در پایان نیمه نخست، میزبان با برتری 25 بر 23 به رختکن رفت.
 
نبرد نفس‌گیر و شانه به شانه
سه امتیازی موفق مظفری، بازیکن ملی‌پوش نفت در ابتدای کوارتر سوم سالن را منفجر کرد اما شیمیدر دست بردار نبود و چند لحظه بعد آستین امتیاز تیم تهرانی را به 25 رساند. دفاع آبادان که از مهار محمد جمشیدی عاجز مانده بود، با خطا روی او باعث شد پست سه ملی‌پوش شیمیدر اختلاف را به حداقل برساند. همین بازیکن دقیقه‌ای بعد یک پرتاب دیگر را به ثمر رساند تا بازی را در امتیاز 28 مساوی کند. جدال حسن‌زاده با شیمیدری‌ها در این لحظات به سود فوروارد قدرتی ملی‌پوش نفت بود تا او آبادان را به 33 برساند و بازهم میزبان پیش بیفتد ولی آستین و محمد جمشیدی در اواسط این وقت بازهم اختلاف را جبران کردند و همه چیز مساوی شد. این کوارتر تماشایی و پایاپای 20 بر 18 به سود شیمیدر به پایان رسید تا دو تیم با تساوی در عدد 43 گام به کوارتر نهایی  و سرنوشت‌‎ساز بگذارند.
 
شیمیدر فاتح جنگ ستارگان
انگار قرار بود مظفری آغازگر امتیازگیری در هر کوارتر باشد. رسول این بار با لی‌آپ دو امتیاز دیگر به حساب میزبان ریخت اما آستین هم دست بردار نبود و او هم چراغ اول را در وقت پایانی برای شیمیدر روشن کرد. حالا شیمیدر کمی خشن‎‌تر بازی می‌کرد و همین موضوع باعث شد نفت با مظفری و خالقی‌فرد چهار پنالتی پیاپی را گل کند و چهار امتیاز پیش بیفتد. این بار نوبت مثلث آستین، یوسف‌وند و حامد حسین‌زاده بود که در امتیاز 49 به میزبان برسند. لحظه‌ای نفت و ثانیه‌ای بعد شیمیدر به سبد حریف می‌رسیدند. «زمان دو دقیقه 12 ثانیه به پایان، نتیجه؛ 52 بر 51، تیم برتر پالایش نفت آبادان.» این همه چیزی بود که روی اسکوربورد سالن 17 شهریور در دقایق پایانی خودنمایی می‌کرد. جمشیدی یک پرتاب از دو پنالتی‌اش را گل کرد تا در فاصله یک دقیقه و 36 ثانیه به پایان بازی را مساوی کند. 52 به 52. مساوی، مساوی، مساوی.. بیشترین واژه‌ای که در این بازی تکرار شد. نفس  در سینه‌ها حبس شده و کسی نمی‌توانست برنده را حدس را بزند. آرن همه تجربه خود را جمع کرده بود تا امتیاز برتری نفت را در واپسین ثانیه‌ها بگیرد اما مقابل خود دیگر کوه تجربه بسکتبال ایران را می‌دید، ستاره‌ای به اسم مهدی کامرانی. مهدی با خطا آرن را متوقف کرد و دو پرتاب آزاد برای داودی و فرصت بسیار عالی برای نفت اما انگار آرن بیش از حد انرژی مصرف کرده بود. هردو پرتاب را از دست داد! خود او در ریباند توپ را گرفت به دست‌ها‌ی مطمئن داورپناه سپرد اما انگار با تجربه‌های نفت یکجا تحلیل رفته بودند. ترن اوور بدموقع داورپناه توپ را به شیمیدری‌ها سپرد و جمشیدی بازیکنی نبود که از این فرصت استفاده نکند. لی آپ او به سبد نشست و خطای حسن‌زاده، یک پرتاب دیگر به او داد. پرتابی که در آن لحظات برای اسلامی و شاگردانش هدیه‌‌ای آسمانی بود. سامری وقت استراحت می‌خواهد. جو سالن متشنج شده. روی سکوها ناآرامی موج می‌زند. دو تیم به میدان بازمی‌گردند. اگر سوت و فریادهای آبادانی‌های هزاربرابر این هم بود، جمشیدی کار خودش را می‌کرد. او تک پرتابش را به قلب پالایش نفت شلیک کرد و 55 بر 52. هنوز اما فرصت هست. نفت می‌تواند برگردد. آرن با ثانیه‌ها کورس بسته!ً 18..17... بزن آرن...بزن آرن... صدایی که از نیمکت و روی سکوها همزمان به گوش گاردراس بی‌بدیل نفت می‌رسد. آرن پرتاب می‌کند. سه می‌زند... اما... آن‌ها که چشم‌های‌شان را بسته بودند وقتی پلک بازمی‌کنند محمد ترابی را می‌بینند که بالاتر از هم توپ را دودستی قاپیده. تصمیم محمد چیست؟ چه کسی بهتر از جمشیدی، چه کسی مطمئن‌تر از او که تیرخلاص را بر شقیقه نفت شلیک کند. 57 بر 52  و سامری که بازهم تایم‌اوت می‌گیرد. فقط 9 ثانیه! حماد به چه فکر می‌کند؟! معجزه در بسکتبال؟ اما همین وقت استراحت کافی است تا تماشاگران  آبادانی که شکست را به چشم دیده بودند، چند دقیقه‌ای در آغاز بازی وقفه ایجاد کنند. سرانجام دو تیم به زمین بازمی‌گردند اما دیگر فرصت برای هیچ کاری باقی نمانده، سه امتیازی مظفری هم به سبد نمی‌نشیند تا نخستین شکست نفت دراماتیک و خانگی باشد. شیمیدر با این برد 13 امتیازی شد و جایگاه خود را در رتبه دوم تثبیت کرد و نفت با 11 امتیاز از 6 بازی از رتبه سوم تکان نخورد.
 
در دیگر دیدارها پتروشیمی بندرامام در گرگان مقابل شهرداری این شهر به میدان رفت و با حساب 62 بر 52 دومین شکست را به گرگانی‌ها تحمیل کرد تا به پیشاهنگی خود ادامه دهد. نیروی زمینی در تهران 80 بر 76 ذوب آهن  اصفهان را برد و آویژه صنعت هم سرانجام در مشهد نخستین پیروزی فصل خود را برابر پگاه ایران دشت کرد و 81 بر 70 به پیروزی رسید.
 
 
کد مطلب : ۱۴۵۱۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.