۰
رده‌بندی پایانی سال 2018 فیبا در قاره کهن

ایران در رتبه چهارم آسیا ایستاد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
ایران در رتبه چهارم آسیا ایستاد
به گزارش بسکتبال کلاب، فیبا در گزارش خود مربوط به برترین تیم‌های سال، آسیا استرالیا را در رتبه نخست قرار داده است.
 
جهش کانگوروها از روی دیوار چین

استرالیا در انتخابی جام جهانی 2019 تا اینجا 9 برد و یک باخت در کارنامه دارد. آن‌ها که در هر بازی با میانگین برتری 32 امتیازی حریفان خود را شکست می‌دهند، تنها شکست‌شان را مقابل تیم ملی ژاپن در سرزمین آفتاب تابان تجربه کردند. استرالیا در حالی صعودش را به جام جهانی مسجل کرد که تا کنون از حضور برخی بازیکنان اصلی خود مانند بن سیمونز، پتی میلز، جو انگلس، دانته اکسوم و آرون باینس محروم بوده است. با وجود این استرالیا بهترین تیم مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا محسوب می‌شود. این تیم حتی ظرفیت رفتن روی سکو در جام جهانی 2019 چین را هم دارد.
 
آغاز بد «سیاه‌ها»
پس از استرالیا، در این رنکینگ نوبت به نیوزلند، دیگر تیم اقیانوسیه می‌رسد که آن‌ها هم با 9 برد و یک باخت در رتبه نخست گروه خود (E)قرار دارند. (سیاه‌ها) نخستین دیدار خود را پیش برابر کره جنوبی در ولینگتون برگزار کردند و 86 بر 80 مغلوب کره شدند اما از آن پس در همه دیدارهای خود پیروز بودند. البته نیوزلند اقتدار استرالیا را ندارد و در این گزارش به برتری نزدیک آن‌ها در دیداری خانگی مقابل لبنان (63 بر 60) اشاره شده است. به هرحال نیوزلند تیمی سرسخت است. مطمئن نیستیم آن‌ها در جام جهانی موفق می‌شوند یا نه ولی نیوزلند ابزار لازم برای موفقیت را دارد.
 
قدرت‌نمایی کره با یک غریبه
پس از دو تیم اقیانوسیه، در این جدول نوبت به کره جنوبی می‌رسد که با 8 پیروزی و 2 شکست در گروه خود عملا به جام جهانی رسیده‌اند. نویسنده فیبا با تمجید از نوع بازی آن‌ها معتقد است کره‌ تیمی است که سرعتی بازی می‌کند و بازیکنان شوتزنی دارد که به خوبی از بیرون قوس سه امتیازی شلیک می‌کنند. در این گزارش به  حضور «گونا راتلیفه» بازیکنی که تبعه کره جنوبی شده و نقش او در موفقیت‌های این تیم هم اشاره شده است. او می‌تواند در جام جهانی هم مهره‌ای کلیدی برای این تیم خاور دور باشد.
 
ایران و چالش‌های پیش رو
سرانجام در این رنکینگ به نام تیم ملی کشورمان در رتبه چهارم برمی‌خوریم. تیم ایران با 7 برد و 3 باخت در رتبه دوم گروه خود (F) قرار دارد. ایران انتظار نداشت با غیبت چهار بازیکن  اصلی خود در پنجره قبلی به دو پیروزی برسد اما آن‌ها در مانیل به پیروزی رسیدند. در این گزارش به نقش بهنام یخچالی و محمد جمشیدی، بازیکنان کلیدی ایران در موفقیت اخیر تیم کشورمان هم پرداخته شده است. ضمن اینکه با اشاره به پنجره ششم انتخابی جام جهانی و دیدارهای کشورمان نوشته شده: بازی بعدی آن‌ها در خانه و در مقابل ژاپن به ظاهر شکست ناپذیر خواهد بود. با این‌که انتظار می‌رود تیم ملی ایران از مهره‌های اصلی خود مانند ارسلان کاظمی و سجاد مشایخی در این پنجره بهره ببرد اما ایران دیدارهای چالش برانگیزی پیش رو خواهد داشت.
 
در این گزارش پس از تیم کشورمان تیم‌های چین، ژاپن، لبنان، فیلیپین، قزاقستان، اردن، قطر و سوریه به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا دوازدهم قرار گرفته‌اند.
 
سامورایی‌های شکست ناپذیر
یکی از نکات جالب این گزارش، بخشی است که سایت فیبا به تیم دگرگون شده سرزمین آفتاب تابان اختصاص داده است. ژاپن از ماه فوریه تا کنون شکستی را در کارنامه خود نداشته و اگر در دو دیدار آینده‌اش (مقابل ایران و قطر) هم نبازد، به تیمی تبدیل می‌شود که 12 ماه را بدون شکست پشت سر گذاشته است. آن‌ها که در چهار بازی ابتدایی خود چهار شکست پیاپی کسب کرده بودند با اضافه شدن بازیکنانی مانند روی هاشیمورا و نیکولا فازکاس به تیمی دگرگون شده تبدیل شدند که در 6 بازی بعدی خود به پیروزی رسید. ضمن اینکه نویسنده فیبا گوشه نگاهی هم به حمایت مثال‌زدنی هواداران تیم ژاپن از سامورایی‌ها داشته است.

پایان پیام//
کد مطلب : ۱۴۵۱۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.