قطر 1 – 2 ایران

شماره 17 دقیقه 17 موتور گلزنی را روشن کرد

11 دی 1397 ساعت 9:01

تیم ملی فوتبال ایران با گلزنی مهدی طارمی و سردار آزمون در برابر تک گل قطر‌ی‌ها از روی نقطه پنالتی آخرین دیدار تدارکاتی خود را با پیروزی پشت سر گذاشت.


به گزارش عصر تعادل، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار دوستانه خود ساعت  20:30 دیشیب در ورزشگاه بین‌المللی دوحه به مصاف میزبان خود، تیم قطر رفت.
 
ترکیب ابتدایی ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون
سرمربی:کارلوس کی‌روش
 

به نظر می‌رسد ترکیب ابتدایی ایران برابر قطر ترکیب  اصلی جام ملت‌ها باشد.

ترکیب ابتدایی قطر: یوسف حسن علی، پدرو کوریا، احمد عبدالله، عبدالعزیز محمد، طارق سلمان، عبدالکریم سالم، بوعلام خوخی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و المعز علی
سرمربی: فلیکس سانچز باس
 
تیم ایران بازی را بهتر از میزبان آغاز کرد و دقیقه 17 با ضربه طارمی سنگر یوسف حسن علی را فروریخت تا شماره 17 ایران پیش از آغاز جام ملت‌ها برای حریفان کشورمان خط و نشان بکشد. در ادامه بازی متعادل شد و قطری‌ها در چند نوبت روی دروازه ایران خطرناک ظاهر شدند اما دفاع ایران به خوبی از پس حملات پراکنده میزبان برمی‌آمد. در حالی که همه منتظر بودند نیمه نخست با تک گل طارمی به پایان برسد تیم قطر در دقیقه 41 به یک ضربه پنالتی دست یافت. حسن الهیدوس، کاپیتان السد و بازیکن کلیدی تیم ملی قطر پشت این ضربه ایستاد و  آن را درون دروازه بیرانوند جا داد تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
 
در نیمه دوم تیم ایران بسیار زود به گل دوم رسید. هنوز ثانیه‌هایی از سوت داور نگذشته بود که سردار آزمون با حرکت در میان مدافعان حریف صاحب یک موقعیت استثنایی شد و با ضربه‌ای دقیق توپ را برای دومین بار به قعر دروازه قطر فرستاد تا شاگردان کی‌روش را بازهم پیش بیاندازد.
 

سامان قدوس دیشب تکنیک و کلاس بالای بازی خود را به رخ حریف کشید.

بازی منطقی و معقولانه تیم ایران در زمین حریف قطری‌ها را سردرگم و عصبانی کرده بود و همین موضوع باعث شد دقیقه 50 پدرو کوریا، مدافع قطر با دریافت کارت زرد دوم از داور زمین مسابقه را ترک کند و میزبان 10 نفره به بازی ادامه دهد.
 
قطر با وجود 10 نفره شدن بازهم در دقایقی خطرناک بود و کی‌‎روش در دقیقه 67 دست به 5 تعویض همزمان زد. رامین رضائیان،  مسعود شجاعی، روزبه چشمی، مهدی ترابی و اشکان دژاگه به  ترتیب جای وریا غفوری، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون را در زمین گرفتند. تیم ایران که با این تعویض‌ها تازه نفس شده بود، بازهم ابتکار عمل را به دست گرفت و به اداره بازی پرداخت. دقیقه 81 پژمان منتظری هم جای مرتضی پورعلی را در قلب دفاع ایران گرفت.
 
سرانجام این دیدار با برتری 2 بر یک ایران به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان با پیروزی در آخرین دیدار تدارکاتی خود گام به جام ملت‌های آسیا بگذارد.


کد مطلب: 145169

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/report/145169/شماره-17-دقیقه-موتور-گلزنی-روشن

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir