۰
کاردیف صفر – 3 تاتنهام

خانم‌ها، آقایان! این شما و این هم تاتنهام ترسناک!  

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷
خانم‌ها، آقایان! این شما و این هم تاتنهام ترسناک!  
عصر تعادل – همه چیز خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید اتفاق افتاد. هری کین، فقط سه دقیقه زمان می‌خواست تا توپ سانتر شده کایرون تریپیر را با اشتباه دفاع سردرگم کاردیف به قعر دروازه نیل اتریچ، سنگربان فیلیپینی این تیم بفرستد. این چهاردهمین گل کین در رقابت‌های این فصل لیگ برتر جزیره بود تا در کنار پیر  امریک اوبامیانگ از آرسنال در صدر جدول گلزنان جزیره قرار بگیرد.
 
10 دقیقه بعد، کین بازهم در متن ماجرا قرار گرفت. مهاجم مدرن فوتبال روز جهان توپ را در  زمین خودی دریاف کرد و با ارسالی زمینی آن را برای موسی سیسوکو فرستاد. این یکی بی درنگ توپ را سون هیونگ مین سپرد تا اعجوبه آسیایی تاتنهام، با سر بالا کریستین اریکسن را در موقعیتی بسیار خوب صاحب توپ کرد. سه مدافع آبی‌پوش فقط تماشا کردند تا اریکسن با خیال راحت و بغل پایی فنی توپ را با ضربه‌ای دقیقه به گوشه دروازه اتریچ که او هم فقط نظاره گر گل بی‌دردسر اریکسن بود بفرستد.
 

گل نخست تاتنهام در دقیقه سه با ضربه اتفاقی کین به ثمر می‌رسد

دقیقه 26 اتچ توپ را بلند به زمین تاتنهام فرستاد. هری وینکس روی سر مهاجمان کاردیف هد زد و توپ به سیسوکو رسید. هافبک تنومند و سیه چرده فرانسوی تاتنهام یک لایی زیبا به هافبک مقابلش زد و پا به توپ به دفاع کاردیف زد و تا پشت محوطه جریمه پیشروی کرد، سیسوکو کین را دیده به او پاس داد و کاپیتان تیم ملی انگلیس بدون لحظه‌ای درنگ سرضرب توپ را سون سپرسد. سون هم که تنها موریسون را مقابل خود می‌دید، پیش از آنکه زاویه تنگ شود توپ را به کنج دروازه اتریچ فرستاد تا سنگربان آسیایی کاردیف برای سومین با تسلیم شود. کاماراسا در دقایق پایانی نیمه نخست می‌توانست اختلاف را کم کند اما ضربه سر او  را که بالاتر از تریپیر زده بود، هوگو لوریس، درازکش جمع کرد. نیمه نخست با برتری سه بر صفر تاتنهام تا شاگردان پوچتینو در همان نیمه اول کار را تمام کنند.
 

اریکسن با خونسردی و با ضربه‌ای زمینی از اتریچ یک تماشاگر می‌سازد

در نیمه دوم تاتنهام که درصد مالکیت توپش از بیش از 70 درصد بود، یک بازی تمرینی به نمایش گذاشتند. دقیقه 66 سون می‌توانست دبل کند اما اتریچ با درخشش خود در حالت تک به تک این توپ را دفع کرد. البته بامبا، مدافع کاردیف هم با تکل به موقع خود به او کمک موثری کرد.
 
بهترین فرصت برای رسیدن به گل برای کاردیف دقیقه 72 و روی یک ضربه کرنر اتفاق افتاد. تاتنهام که در دیدار گذشته در حالی که یک بر صفر از ولورهمپتون جلو بود، دقیقه 72 از روی یک ضربه کرنر دروازه‌اش را گشوده دید، این بار هم درست در همین دقیقه با خطری جدی مواجه شد اما گونارسون، مدافع پیش کشیده کاردیف با حالتی عجیب و غریب و با پشت کمرش به توپ ضربه زد تا لوریس این موقعیت را هم به راحتی دفع کند.
 

سون هیونگ مین، دقیقه 26 تیر خلاص را بر شقیقه کاردیف شلیک می‌کند

دقیقه 89 کین بازهم در ضد حمله پاسی طلایی برای سیسوکو فرستاد و او با یک بدن مدافع مقابل خود را لحظه‌ای جا گذاشت اما ضربه هافبک فرانسوی تات به بالای دروازه کاردیف رفت تا بازی با هم سه گل نیمه نخست به پایان برسد.
 
تاتنهام با این پیروزی 48 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر از منچستر سیتی فعلا به رتبه دوم صعود کرد. حالا شاگردان مائوریسیو پوچتینو باید منتظر بازی پنجشنبه شب منچسترسیتی و لیورپول در ورزشگاه اتحاد باشند. دیداری که هر نتیجه‌ای در آن به نوعی به سود پسران سپید لندن است.

یاسر سماوات 
کد مطلب : ۱۴۵۱۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.