۰
دیدار  افتتاحیه جام ملت‌های آسیا

میزبان با خدمت «مخادمه» از شکست گریخت!

امارات 1 - 1 بحرین
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۴
میزبان با خدمت «مخادمه» از شکست گریخت!
عصر تعادل - یاسر سماوات- سرانجام پس از مدت‌ها انتظار جام ملت‌های آسیا 2019 ساعت 19:30 دیشب، بی درنگ پس از آیین گشایش جام در ورزشگاه زاید ابوظبی با سوت ادهم مخادمه بین تیم‌های امارات متحده عربی و بحرین از گروه A این رقابت‌ها آغاز شد.
 
میزبان که در غیاب عمرعبدالرحمن، مرد سال پیشین آسیا تیمی شکننده نشان می‌داد خیلی زود می‌توانست به گل برسد. تنها 6 دقیقه از آغاز بازی گذشته بود که علی مبخوت از میانه میدان پاسی زمینی و نفوذی برای اسماعیل الحمادی فرستاد و او با فراری زیبا در قلب دفاع بحرین با شبر علوی، سنگربان این تیم تک به تک شود. ضربه الحمادی را علوی با خروجی به موقع به کرنر فرستاد تا کاپیتان 33 ساله بحرین بهترین بخت گل را از میزبان در نیمه نخست بگیرد.
 

نمایی از مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه زاید 

بحرین هم دقیقه 44 صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی بسیار مناسب شد اما شوت سهمگین کمیل حسن مماس با تیر افقی دروازه راهی اوت شد تا آه از نهاد میرسلاو سکوب سرمربی بحرین بلند شود و نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.
 
بهترین بخت بحرین
در آغاز نیمه دوم بازهم بحرین بود که بهترن از میزبان کار را آغاز کرد. شوت ناگهانی علی مدن بازیکن بحرین را خالد عیسی سنگربان امارات متحده عربی ابتدا ناقص دفع کرد تا در ریباند محمد سعد بهترین موقعیت برای زدن نخستین گل جام ملت‌ها را داشته باشد اما خالد عیسی از دوقدمی ضربه او را هم دفع کرد تا با دبل سیوی تماشایی، نشان دهد چرا دروازه‌بان شماره یک السد قطر است.

بهترین فرصت میزبان 
دقیقه 68 همه چیز برای گل میزبان آماده بود؛ اسماعیل الحمادی بازهم در متن ماجرا قرار گرفت و با ارسالی زمینی سیف راشد را از جناح راست راه انداخت، کات بک راشد مقابل دروازه بحرین به علی مبخوت رسید اما او از نزدیکی نقطه پنتالتی هم نتوانست سنگر بحرین را فرو بریزد و شوت محکم و زمینی‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت تا این بار آلبرتو زاکرونی حسابی حرص بخورد.
 

امارات در دام دفاع منطقی و ضد حملات زهردار بحرین گرفتار شد

گل نخست جام ملت‌ها
سرانجام دقیقه 78 قفل دروازه‌ها گشوده شد. بحرین پس از یک سلسله حمله و ارسال چند کرنر، عیسی حسن از جناح راست گریزی را آغاز کرد و توپ را بلند روی دروازه امارات فرستاد. اینجا بود که تنها قد کوتاه خالد عیسی به پاشنه آشیل او و میزبان بدل شد و خروج اشتباه او باعث شد سعد الرمحی مهاجم بحرین دروازه بدون سنگربان امارات را با ضربه سر چکشی‌اش فرو بریزد، هرچند مدافعان میزبان توپ را از پشت خط دروازه بیرون کشیدند ولی بازهم الرمیحی توپ را به تور دروازه دوخت تا حرف و حدیثی برای اماراتی‌ها باقی نماند و کابوس شکست در فاصله حدود 10 دقیقه به پایان بازی سراغ میزبان بیاید.
 
گل تساوی
پس از دریافت گل امارات سراپا حمله شد و دقیقه 85 پاس علی مبخوت در موقعیتی عالی به بندر الاحبابی رسید اما ضربه این بازیکن را هم شبر علوی، سنگربان بحرین با واکنشی تماشایی به کرنر فرستاد. اماراتی‌های کرنر را بلند روی تیر دو فرستادند و در حالی که توپ به بالای زانوی مدافع بحرین برخورد کرد، مخادمه در سوت خود دمید تا یک پنالتی جنجالی برای امارات بگیرد. اعتراض بحرینی‌ها ثمری نداشت. میزبان نباید شکست می‌خورد و احمد خلیل پنالتی را محکم به وسط دروازه زد تا حرکت خالد عیسی باعث شود میزبان دقیقه 88 هراسان از شکست بگریزد.
 
در ادامه این رقابت‌ها امروز ابتدا ساعت 17 و از گروه D تیم ملی عراق به مصاف ویتنام می‌رود و سپس ساعت 19:30 از گروه E عربستان به مصاف کره شمالی خواهد رفت.
کد مطلب : ۱۴۵۲۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.