۰

اعلام جنگ حسینی به باند «سفت‌ها»!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰
اعلام جنگ حسینی به باند «سفت‌ها»!
به گزارش عصر تعادل، سید حسین حسینی سنگربان شیرازی استقلال فصل گذشته در عین شایستگی و در حالی که رکورد کلین شیت در لیگ برتر ایران را شکست با تصمیم ناگهانی شفر به نیمکت ذخیره‌های استقلال تبعید شد! این موضوع سبب شد تا سرمربی تیم ملی هم با استناد به نیمکت‌نشینی حسینی او را در آخرین لحظات از تیم ملی کنار بگذارد و با علیرضا بیرانوند، امیرعابدزاده و پیام نیازمند به جام جهانی برود. حسینی پس از این اتفاق اظهار امیدواری کرد که در جام ملت‌های آسیا سرباز تیم ملی باشد. 

با آغاز فصل جدید لیگ برتر مصدومیت حسینی بهانه خوبی دست وینفرد شفر که علاقه زیادی به سیدمهدی رحمتی، کاپیتان استقلال دارد داد تا حتی پس از بهبود آسیب‌دیدگی حسینی با استناد به این‌که رحمتی خوب کار می‌کند، بازهم حسینی را در عین شایستگی نیمکت نشین کند. شفر که فصل پیش بازی‌های لیگ و حذفی را بین رحمتی و حسینی تقسیم کرده بود و کاپیتانش را در بازی‌های حذفی و به بهانه حساسیت این بازی‌ها در چند بازی لیگ درون دروازه گذاشته بود، امسال در جام حذفی هم به حسینی بازی نداد تا سرانجام صدای دروازه بان جوان استقلال درآید. حسینی در پایان بازی جام حذفی استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان، زمانی که دید شفر حتی روی حرف خودش هم نمی‌ماند، به خبرنگاران گفت در نیم فصل قطعا از استقلال جدا خواهد شد. اظهارات حسینی اما باعث شد شفر که محبوبیت خود را در خطر می‌دید عقب نشینی کند و در دیدار بعدی استقلال مقابل سایپا به حسینی بازی دهد.


حسینی در هزاع بن زاید امارت جواهر تیمش بود. جایی که پیش از آن استقلال برای اولین بار در تاریخ 73 ساله خود با یک دروازه بان در یک دیدار 6 گل خورده بود!

دیداری عجب و غریب در ورزشگاه تختی تهران که ابتدا در نیمه نخست، علی دشتی، بازیکن سایپا در حالی که پژمان منتظری فقط او را نگاه می‌کرد از بین مدافعان استقلال رد شد و توپ را به تاق دروازه حسینی کوبید! این گل شایعه عجیبی را در جمع هواداران استقلال به راه انداخت. باند سفت‌ها! برخی معتقد بودند مدافعان استقلال و در راس آن‌ها منتظری تعمدا تماشاگر گل خوردن حسینی بودند! استقلال در ادامه به بازی برگشت و با گل‌های محمد دانشگر در نیمه اول و وریا غفوری در نیمه دوم از روی نقطه پنالتی از حریف پیش افتاد. دروازه‌بان جوان استقلال که انگار باید تنهایی مقابل حملات حریف می‌ایستاد هم خوش درخشید و درست در ثانیه‌های پایانی با فوق واکنشی تماشایی و در حالی که بازهم مدافعان استقلال پراشتباه نظاره گر صحنه بودند با یک دست ضربه سر بازیکن سایپا را از روی خط دروازه برگشت داد تا استقلال 3 امتیاز ارزشمند این بازی را مدیون حسینی باشد. استقلال همین حالا هم که در کورس قهرمانی قرار گرفته مدیون  حسینی است. معلوم نبود اگر استقلال آن 2 امتیاز را از دست می‌داد چه به روز این تیم می‌آمد و به یقین حالا تیم شفر اینجای جدول نبود و خود را امیدوار به قهرمانی نمی‌دید. 

بازی بعدی با سایپا به فاصله چند روز بعد با اتفاقات مشابهی رو برو بود. چالش مانکن مدافعان استقلال ادامه داشت و تیم 10 نفره سایپا موفق شد در 120 دقیقه با استقلال به تساوی 2 بر 2 برسد و در ضربات پنالتی مهدی قائدی، روح الله باقری و فرشید اسماعیلی سه ضربه پنالتی را خراب کردند تا حتی اوت شدن پنالتی مهدی ترابی هم مانع پیروزی سایپا نشود. در پایان این بازی هم اما همه کاسه کوزه ها سر  حسینی شکست! او که حتی یک فرصت گل صد در صد را هم از ترابی گرفته بود آماج حملات برخی هواداران استقلال (شما بخوانید هواداران رحمتی) قرار گرفت. آن‌ها از این موضوع غافل بودند که تیمی که سه پنالتی پیاپی را گل نمی‌کند محکوم به شکست است حتی اگر بهترین دروازه بان جهان را داشته باشد. در ادامه شکست استقلال از سپاهان در هفته دهم با تک گل کی‌روش استنلی که حسینی کمترین اشتباه را در دریافت آن داشت، بازهم بهانه شفر برای نیمکت نشینی حسینی شد. شفری که چشمش را روی اشتباهات مرگبار رحمتی در لیگ قهرمانان مقابل السد در تهران بسته بود. یا شاید فراموش کرده بود! حسینی را یک بار دیگر به نیمکت ذخیره میخ کرد. این میان بخت هم با رحمتی یار بود. او در دیدار با تیم‌های عموما نیمه دوم جدول که کمترین توپی روی دروازه استقلال می‌آمد و اصولا تیم‌های حریف با تاکتیک مدیریت بازی قصد گرفتن تساوی از استقلال داشتند خیلی کم به دردسر می‌افتاد و کمتر فوق واکنشی از رحمتی در بازی‌های نیم‌فصل در اذهان باقی مانده است. حتی در بازی شهرآورد هم پرسپولیس متفکرانه بازی کرد و دو تیم با بازی کاملا محتاطانه به تساوی بدون گل رسیدند. شفر این موضوع را به حساب این گذشت که دروازه بانش حرف زدن با مدافعان بلد است اما او هیچگاه ضعف‌های رحمتی را که در ادامه به یقین برای استقلال دردسرساز خواهد شد ندید.


انگیزه حسینی تمام نشدنی است. او می‌خواهد سرانجام روزی حقش را از فوتبال بگیرد.

پسران آبی پس از این بازی برابر ماشین سازی تبریز بدون گل متوقف شدند و در دیدار با استقلال خوزستان بحران زده با یک گل به پیروزی رسیدند و گلی نخوردند. آن‌ها نفت آبادان را هم با سه گل شکست دادند. سرانجام حسینی در رشت و مقابل سپیدرود دوباره به ترکیب اصلی بازگشت. بازگشتی درخشان که بازهم با فوق واکنش‌های او همراه بود. هرچند استقلال در آن بازی تا دلش می‌خواست گل زد اما حسینی هم یکی از بهترین‌های هفته بود. در حالی که همه گمان می‌کردند او در دیدار عقب افتاده استقلال با پدیده فیکس باشد، بازهم شفر به رحمتی میدان داد تا تیمش گل نخورد ما گل هم نزند! بله! در فوتبال امروز دروازه‌بان هم گاه جزو عناصر هجومی به شمار می‌آید. دروازه بان‌های مدرن شروع مجدد را خوب بلدند و به سان یک مدافع پوششی، پشت دفاع را پر می‌کنند. آن‌ها شروع مجددهای خوبی دارند و گل‌های متعددی در فوتبال روز دنیا به ثمر می‌رسد که دروازه‌بان یک تیم  آغازگر پلان تیم در آرایش هجومی بوده اما این چیزها در استقلالی که رحمتی درون دروازه آن است کمتر دیده می‌شود. شفر حسینی را در دیداری که مستحق بازی بود روی نیمکت نشاند. در آستانه جام ملت‌های آسیا! دروازه‌بان ملی‌پوش خود را به نیمکت میخ کرد تا بازهم دست کی‌روش را برای خط زدن او باز بگذارد. 


سید حسین حسینی در نمایی از بازی با سایپا در لیگ هفدهم. جایی که رکورددار کلین شیت لیگ برتر ایران شد.

حسینی این بار هم در ثانیه آخر خط خورد. اتفاقی کم نظیر در فوتبال ایران و جهان. حسینی روزهای سختی را پشت سر گذاشت و مشتری‌های پر و پا قرصش هم قیمت را بالا و بابالاتر بردند اما او در سخت‌ترین روزها، به سان یک جنگجو تصمیمی بزرگ گرفت. حسینی دیشب با انتشار پستی به هواداران استقلال خبر از ماندنش را داد و البته اظهار امیدواری کرد که در جنگی عادلانه برای خوشحالی آن‌ها مبارزه کند. هرچند خود حسینی هم می‌داند این جنگ عادلانه نیست و رحمتی به هر بهانه‌ای که شده بازهم به دروازه استقلال می‌رسد اما روحیه مبارزه طلبی او نشان داد برخلاف آنچه درباره‌اش می‌گفتند، حسینی دروازه‌بانی بزرگ و مطئمن است. باید منتظر ماند و دید سرانجام چه اتفاقاتی می‌افتد. او بر خلاف خیلی‌ها مقابل رحمتی از میدان به در نرفت و حالا تمام قد مقابل کاپیتان استقلال ایستاده است. رحمتی هم پس از سال‌ها حالا یک رقیب سرسخت را کنار خود می‌بیند که به ایرن راحتی‌ها از میدان به در نمی‌رود. باید منتظر رقابت جذاب این دو باشیم. 

یاسر سماوات
 
کد مطلب : ۱۴۵۲۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.