۰
جام ملت‌های آسیا 2019

پنجه یوز روی صورت یمن ماند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
پنجه یوز روی صورت یمن ماند!
به گزارش عصر تعادل، سرانجام انتظارها برای فوتبال‌دوستان ایرانی ساعت 19:30 دیشب در ورزشگاه بن زاید ابوظبی با سوت ریوجی ساتو از ژاپن ( که هیروشی یامائوچی و جان میهارا کمک‌های اول و دوم او از همین کشور بودند) به پایان رسید.
 
یمن که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها محسوب می‌شود، بازی را بد آغاز نکرد اما یوزهای ایرانی خیلی زود ابتکار عمل را به دست گرفتند. کی‌روش از ابتدا علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی طارمی و سردار آزمون را به میدان فرستاده بود.
 
نخستین فرصت بازی برخلاف جریان آن به تیم یمن رسید. اشتباه مدافعان ایران در جناح راست باعث شد احمد السروری با یک توپ ربایی وارد محوطه جریمه شود و ضربه خطرناک او از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت. سه دقیقه بعد مهدی طارمی از پشت محوطه جریمه شوت سنگینی را روانه دروازه حریف کرد که سعود السوادی سنگربان یمن درازکش توپ را به کرنر فرستاد.
 

گل نخست ایران با فرصت طلبی طارمی روی دفع ناقص السوادی به ثمر رسید.

ایران از کرنر طرفی نبست اما آن سوی میدان یمن در یک ضد حمله با اشتباه مرگ‌بار سیدمجید حسینی توام شد و توپ در موقعیتی مناسب به احمد السروری در مقابل دروازه ایران رسید اما مهاجم یمن بسیار ضعیف عمل کرد و به توپی که در موقعیت صد در صد گل به او رسیده بود طوری ضربه زد که چیزی نمانده بود از کنار خط طولی زمین به خارج برود!

روشن شدن موتور گلزنی
دقیقه 12 ایران آتشبازی را آغاز کرد. شوت سرضرب و زمین سردار آزمون روی زمین با دفع ناقص السوادی توام شد اما طارمی که انگار مترصد چنین فرصتی بود. او در ریباند زودتر از مدافعان یمن به توپ رسید و آن را به قعر دروازه یمن فرستاد تا تیم ملی کشورمان خیلی زود به گل نخست خود برسد.
 
8 دقیقه بعد ساتو پس از خطای هند بازیکنان یمن یک ضربه کاشته به سود ایران اعلام کرد و پس از مدتی وقفه در بازی اشکان دژاگه این ضربه را محکم به تیر عمودی دروازه کوبید ولی توپ به السوادی که برای دفع آن دایو رفته بود برخورد و دومین گل ایران هم وارد دروازه یمن شد.
 
شاگردان کی‌روش برای گل سوم انتظار زیادی نکشیدند. تنها 2 دقیقه بعد ارسال رامین رضائیان که بازی چندان خوبی از خود به نمایش نگذاشته بود در محوطه  جریمه روی سر طارمی نشست و او دومین گل خود و سومین گل ایران را در حالی به ثمر رساند که السوادی این بار فقط تماشاچی بود. طارمی پس از این گل با حرکتی زشت و زننده عدد 6 را به دوربین‌های تلویزیونی نشان داد تا در یک بازی ملی و در حالی که همه تعصبات مقابل رنگ سپید پیراهن مقدس تیم کشورمان رنگ می‌بازند، برای هواداران استقلال کری بخواند! حرکتی بسیار ناپسند که از همان ثانیه موج ناراحتی شدیدی در فضای مجازی بین هواداران استقلال ایجاد کرد.
 

صحنه پیش از گل چهارم ایران که به ضربه آزمون پشت خط دروازه فرود آمد.

ایران که به آنچه می‌خواسته بود رسیده بود، در نیمه نخست به اداره بازی و مرور تاکتیک‌های خود پرداخت و با همین سه گل برنده به رختکن رفت. جان کوشیان، سرمربی یمن که از پیش هم می دانست حریف قابلی برای ایران نیست در نیمه دوم سعی کرد با دفاع متراکم و چند لایه حملات ایران را خنثی کند تا دست‌کم تیمش گل‌های بیشتری نخورد.
 
نیمه دوم
تنها 8 دقیقه پس از آغاز نیمه دوم تیم ایران به یک ضربه کرنر رسید که مهدی ترابی در پی ارسال بلند دژاگه روی توپ اثر گذاشت و دفع ناقص السوادی مقابل دروازه خالی به آزمون رسید. مهاجم تیم ایران توپ بی درنگ با بغل پا درون دروازه یمن فرستاد و هرچند علاءالدین نعمان توپ را از پشت خط بیرون کشید اما ساتو به درستی میانه میدان را نشان داد تا آزمون زننده چهارمین گل تیم ایران باشد.
 
پس از این گل کمی عطش ایران فرونشست. ضمن اینکه پژمان منتظری، سامان قدوس و کریم انصاری فرد هم به میدان رفتند. دقیقه 78 ترابی از سمت چپ در نزدیکی‌های خط اوت با خطای یمنی‌ها متوقف شد، دژاگه بازهم پشت توپ ایستاد و ارسال بلند او روی دروازه در یک رفت و برگشت پشت محوطه جریمه به سامان قدوس رسید تا او با ضربه‌ای سهمگین تیر خلاص را بر شقیقه السوادی و یمن شلیک کند. این گل حسن ختامی برای بازی خوب ایران در گام نخست بود و تیم کشورمان جام ملت‌های آسیا 2019 را با پیروزی 5 بر صفر مقابل یمن آغاز کرد. 
 

حالا همه تیم‌های آسیایی، ایران را به چشم جدی‌ترین مدعی قهرمانی جام می‌بینند.

در پایان بازی مهدی طارمی با دبلی که کرد به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد اما حمله به او در فضای مجازی همچنان ادامه دارد. امروز در دومین بازی گروه D تیم ملی فوتبال عراق ساعت 17 در ورزشگاه بن زاید  ابوظبی به مصاف ویتنام دیگر همگروهی ایران می‌رود.
 
شاگردان کی‌روش در دومین دیدار خود هم شنبه 17 دی‌ماه به مصاف ویتنام خواهند رفت.
 
 
کد مطلب : ۱۴۵۲۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.