این بچه‌ها سال‌های بعد با هم چشم در چشم می‌شوند

مرتضی‌زاده: توهین به آبادان و مردمش کسی را بزرگ نمی‌کند

19 دی 1397 ساعت 17:54

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان از رفتار مجموعه باشگاه هيرو بعد از اعلام رای کمیته انضباطی در فضای مجازی انتقاد کرد.


زهرا مرتضی‌زاده در گفت‌وگو با بسکتبال کلاب اظهار کرد: درباره دیدار تیم‌های پالایش نفت آبادان و هیرو صحبت‌های زیادی شده و من هم قصد ندارم دیگر به آن دیدار زیاد بپردازم. رایی که کمیته انضباطی صادر کرد، حقانیت ما را نشان داد. هرچند متاسفانه از رای کمیته انضباطی فیدبک‌های نادرستی در فضای مجازی می‌بینیم.
 
او اضافه کرد: آن بازی تمام شده ولی ناراحتی ما از این است که هنوز هیرویی‌ها در فضای مجازی به آن دامن می‌زنند. همانطور که در جریان بازی، به ویژه در 4 دقیقه پایانی داوران تحت فشار روانی شدید قرار دادند تا سوت‌های متعددی به ضرر ما زده شود. آن‌ها آمدند، در خانه ما بازی کردند و به هر ترتیب که شده بازی را بردند، من نمی‌دانم این کارها دیگر برای چیست؟!
 
اهانت به مردم و شهرآبادان
سرمربی تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان با انتقاد از رفتارهای مجموعه هیرو در زمان برگزاری مسابقه ادامه داد: اهانت به تیم، بازیکن، تماشاگر و حتی شهر و مردم آبادان نه تنها چیزی عاید کسی نمی‌کند بلکه باعث می‌شود آن‌ها سبک‌تر شوند. من نمی‌خواهم درباره تیم حریف صحبت کنم اما به هرحال بازیکنان این دو تیم با هم چشم در چشم خواهند شد. شاید فصل بعد هم‌تیمی شوند و چه بسا در اردوهای تیم ملی هم‌تیمی و هم‌بازی شوند. پس چه بهتر که ما مربيان به آنها ياد دهيم به هم احترام بگذارند. ما احترام گذاشتیم و انتظار متقابلی از تیم حریف داشتیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
 

مرتضی‌زاده فصل پیش با تیم خوبش قهرمان سوپرلیگ بسکتبال بانوان ایران شد

مکتب ورزش آبادان
مرتضی‌زاده با تمجید از رفتار مجموعه تیم و هواداران تیم بانوان پالایش نفت تصریح کرد: ورزش در آبادان داراى مكتب است، زمانى كه تماشاچيان به سالن بسكتبال مي آيند مي‌دانند به كجا می‌روند. ما هميشه از تماشاچيان‌مان انگيزه می‌خواهيم و آنها نيز به خوبى ميدانند چگونه اين كار را انجام دهند. بسيار خوشحالم تماشاچيانى داريم كه فقط و  فقط در جهت تشويق و ايجاد انگيزه براى تيم شهر خودشان شعار ميدهند و نه در جهت تخريب تيم مهمان. در تمام طول بازى تنها فريادهاى آبادان ، آبادان - آبادان پيروزه و .... شنيده می‌شود و هيچ شعارى عليه تيم حريف داده نمی‌شود. من بابت اين فرهنگ تماشاچيانمان بسيار خوشحالم و بسيار از  آن‌ها متشكرم.
 
فیلمبرداری مخفیانه و بی‌اجازه و نمایش فیلم تقطیع شده!
سرمربی مدافع عنوان قهرمانی سوپرلیگ بانوان با اشاره به حکم کمیته انضباطی تاکید کرد: اجازه بدهید من درباره بخشی از این رای که به محرومیت آمارگیران فدراسیون مربوط می‌شود نکته‌ای را بگویم. هرچند سرکار خانم‌ها مهرنوش داودی و زينب آل‌بوعلی به ترتیب اهوازی و آبادانی هستند اما آن‌ها آمارگیران فدراسیون بسکتبال ایران محسوب می‌شوند اما می‌خواهم درباره رای آن‌ها هم توضیحاتی بدهم. اولاً که متاسفانه مجموعه تیم هیرو بدون اجازه از ما و به صورت پنهانی از روی نیمکت خود فیلم بازی را گرفت و به صورت لایو در صفحه اینستاگرامشان پخش کردند. هرکاری آداب و آیینی دارد و احترام به قوانين يكى از اصول مهم اجتماعى است. ما این فصل تا اینجا چند بازی خارج از خانه داشتیم و از میزبانانمان خواستیم به ما اجازه فیلمبرداری بدهند که اتفاقا همه آن‌ها مخالفت کردند و ما هم تمکین کردیم. آن‌ها گفتند حراست سالن چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهد و زیر سوال می‌روند و خدای نکرده برای‌شان دردسر می‌شود. اما هیرویی‌ها چه کردند؟! آن‌ها بدون اینکه از کسی اجازه بگیرند، پنهانی از بازی فیلم گرفتند! عملی که در نوع خودش نکوهیده است اما از آن بدتر، فیلمی را که بعد از بازى و پس از اينكه حواشي به وجود آوردند گرفتند، تقطیع کردند و به کمیته انضباطی دادند.
 

دست ناهیده آسیب دید و در گچ رفت تا دست مرتضی‌زاده در پوست گردو برود! بازیکن برجسته بانوان نفت آبادان را در مصاف با شادی عبدالوند گارد هیرو می‌بینید. 

وقتی از مرتضی‌زاده خواستیم بیشتر و روشن‌تر درباره این موضوع صحبت کند توضیح داد: در فیلمی که هیرو به کمیته انضباطی داده، از زمانی که این تیم جنجال را شروع می‌‌کند، چیزی دیده نمی‌شود. حتی صدایی در فیلم می‌گوید «از اینجا نگیر!». آن‌ها فقط واکنش آمارگیران فدراسیون را که ناسزا شنیده بودند، نشان می‌دهند ولی از ناسزاهایی که خودشان گفتند و حركاتى كه بازيكنشان با دست نشان ميداد و آن‌ها را وادار به واکنش می‌کنند، چیزی دیده نمی‌شود! این کار واقعا نادرست است. متاسفانه آمارگیران هم در کمیته انضباطی نبودند که از خودشان دفاع کنند . بنده قوانين كميته انضباطي را نميدانم اما كاش ميتوانستند از خودشان دفاع كنند زيرا این همه ماجرا نبود.
 
اخراج نادرست
سرمربی پالایش نفت آبادان ادامه داد: به هرحال امیدوارم کمیته انضباطی همه چیز را در نظر بگیرد ولی در مجموع به رفتار بازیکنان تیمم افتخار می‌کنم که به خوبی خودشان را کنترل کردند. هرچند هنوز هم حریف در فضای مجازی دست بردار نیست و بچه‌های ما از این موضوع دل‌چریکنند اما این مایه افتخار است که آن‌ها رفتار حرفه‌ای از خود به نمایش گذاشتند. سه بازیکن من از بازی بیرون رانده شدند اما ما اعتراض نکردیم با اينكه يكى از آنها (فائزه شهريارى) اصلا نبايد اخراج ميشد! و بازيكنان ما خيلی جاها به عمد كتك ميخوردند.
 

آغاز بازی جنجالی با جامپ بال بین فاطمه شهریاری از نفت و مهسا تقی‌زاده از هیرو

توضیح درباره مصدومیت ناهیده اسدی
مرتضی‌زاده در پاسخ به اینکه با شکستگی دست ناهیده اسدی، یکی از بازیکنان کلیدی خود را از دست دادید و برای جانشینی او چه خواهید کرد؟ گفت: اولاً دست ناهید نشکسته. استخوان دست او ترک کوچکی برداشته و دستش را برای بهبود بهتر و سریعتر گچ گرفتیم. ناهیده برمی‌گردد و در ادامه به ما کمک می‌کند. ما غیر از او سه بازیکن دیگر را هم این هفته در ترکیب خود نداریم. رقیه نجفی و نازنین محمدی هم که را هم که پیش ازاین به دلیل آسیب دیدگی رباط صلیبی تا آخر فصل از دست دادیم اما رویای من این است که بازیکنان جوان و ذخیره‌ام به زمین بروند و نقش اصلی‌شان را به خوبی بازى و به تیم کمک کنند. نه اینکه وقتی برد ما مسجل شد فقط دقایقی بازی کنند.
 
کار سخت مقابل گلستان
او همچنین درباره تیم دانشگاه گلستان و اینکه آن‌ها به هدف دلخواه‌شان رسیده‌اند و انگیزه زیادی ندارند که این به سود نفت است، تصریح کرد: هرگز اینطور فکر نمی‌کنم. دانشگاه گلستان تیمی جوان و بسیار خوب دارد که از سوپرلیگ B به سوپرلیگ A صعود کرده و با بازیکنان بومی و مربی جوان و خوبش نتایج خوبی هم گرفته است. اتفاقا بازی با تیم‌هایی که استرس برد و باخت ندارند، همیشه سخت‌تر است.
 
پایان پیام//


کد مطلب: 145274

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/report/145274/مرتضی-زاده-توهین-آبادان-مردمش-کسی-بزرگ-نمی-کند

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir