۰
فینیکس همه را شگفت زده کرد

شکست دنور در فصل خواب خرگوش‌ها!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
شکست دنور در فصل خواب خرگوش‌ها!
به گزارش عصر تعادل، رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای امریکا با برگزاری 8 دیدار در شهر های مختلف پیگیری شد که در یکی از این دیدارها تیم فینیکس سانز، قعرنشین کنفرانس غرب برابر دنورناگتس صدرنشین به برتری دست یافت. میامی هیت هم با کار خوب و اعجاب‌انگیز دوین وید که در آستانه 37 سالگی، در 4 ثانیه به پایان بازی شلوین ماک را بلاک کرد، موفق شد ممفیس گریز لیز را در نبردی شانه به شانه و نفس‌گیر شکست دهد.
 
بازگشت خاطره انگیز گریفین به لس آنجلس
در اولین دیدار برگزار شده تیم لس آنجلس کلیپرز در خانه در سالن استپلس سنتر با نتیجه 109 بر 104 مغلوب میهمان خود دیترویت پیستونز شد. بلیک گریفین بعد از انتقالش از کلیپرز به پیستونز برای اولین بار مقابل تیم سابقش در استپلس سنتر قرار گرفت و با کنترل احساساتش و بازی قابل قبول پیروزی را برای دیترویت به ارمغان آورد.
 
برای دیترویت در این دیدار بلیک گریفین 44 امتیاز، 5 پاس منجر به گل و 8 ریباند، آندره دروموند 20 امتیاز و 21 ریباند و رجی بولاک 17 امتیاز کسب کردند تا روند چهار شکست متوالی را قطع کند و دومین پیروزی در 9 مسابقه اخیر را به دست آورد.
 
گریفین در این بازی مورد استقبال هواداران قرار گرفت و قبل از بازی و در حین معرفی بازیکنان به شدت توسط  حضار در استپلس سنتر تشویق شد و بعد از پایان کوارتر اول در سالن ویدئویی از زمان مراسم درفت سال 2009 که گریفین به عنوان اتنخاب اول توسط کلیپرز برداشته شد، پخش شد و هواداران به ضورت ایستاده به تشویق این ستاره بسکتبال پرداختند. گریفین در ژانویه گذشته با امضای یک قرارداد 5 ساله به ارزش 171 میلیون دلار به دیترویت منتقل شد. او در طول هشت فصل حضورش در باشگاه کلیپرز به صورت میانگین 21.6 امتیاز، 9.3 ریباند و 4.2 پاس منجر به گل کسب کرد. گریفین عنوان بهترین بازیکن سال اولی و پنج دوره حضور در مراسم آل استار را در کارنامه دارد. مالک باشگاه کلیپرز استیو بالمر هنگام گرم کردن بازیکنان قبل از دیدار در کنار خط منتظر بود تا گریفین تمرین خود را پایان دهد. بعد از خاتمه تمرین گریفین به سمت بالمر رفت و با او دست داد و در حالی که مشغول گفت و گو بودند به سمت تونل حرکت کردند. بعد از بازی گریفین حاضر به مصاحبه در این باره نشد.
 
برای کلیپرز در این دیدار دانیلو گالیناری 23 امتیاز، لو ویلیام 22 امتیاز، مونترزل هارل 21 امتیاز و توبایاس هریس 11 امتیاز و 10 ریباند کسب کردند تا متحمل دومین شکست متوالی شود. این چهارمین شکست کلیپرز در هفت مسابقه اخیرش بود.
 
تیم کلیپرز در اولین دیدار مقابل دیترویت بعد از انتقال گریفین که در خانه پیستونز برگزار شده بود نیز شکست خورده بود. بلیک در آن بازی 19 امتیاز برای دیترویت کسب کرده بود.
 
بلاک شات در 37 سالگی
در یکی دیگر از دیدارهای برگزار شده تیم میامی هیت در خانه در سالن امریکن ایرلاین آرنا موفق شد با نتیجه 112 بر 108 ممفیس گریزلیز را از پیش روی بردارد. در یکی از جذاب ترین صحنه های این بازی وقتی که فقط 4 ثانیه تا پایان بازی زمان باقی بود و میامی 110 بر 108 از حریف پیش بود، شلوین ماک نزدیک سبد میامی فرصت لی آپ و کسب امتیاز برای تساوی دیدار را به دست آورد اما لی آپ ماک حتی نزدیک حلقه هم نشد. در حالی که فقط چند روز تا تولد 37 سالگی دوین وید باقی مانده، نشان داد که همچنان توانایی بلاک شات را دارد و با بلاک شلوین ماک در حساس ترین زمان بازی پیروزی را برای تیمش به دست آورد.
 
برای میامی در این دیدار جاستیس وینسلو 26 امتیاز، جاش ریچاردسون و تایلر جانسون هر کدام 14 امتیاز و بم آدبایو 11 امتیاز و 10 ریباند کسب کردند تا دومین پیروزی متوالی برای هیت به ثبت برسد.
 
برای ممفیس در این بازی جامایکل گرین 24 امتیاز و 11 ریباند، مایک کانلی 22 امتیاز و 7 پاس منجر به گل و مارک گسول 15 امتیاز کسب کردند تا هفتمین شکست در هشت مسابقه اخیر برای ممفیس ثبت شود. ممفیس در هر دو بازی رفت و برگشت این فصل مقابل میامی تن به شکست داد.
 
دوین وید تعداد بلاک شات های خود را بعد از این بازی به عدد 865 رساند و در میان گارد های ان بی ای فقط به 28 بلاک شات دیگر تا رسیدن به مایکل جوردن افسانه ای نیاز دارد. با در نظر گرفتن آمار مربوط به بازی های پلی آف، وید 1040 بلاک شات ثبت کرده که فقط 11 بلاک با مایکل جوردن فاصله دارد.
 
تیم میامی در شش هفته آینده فقط 4 بازی خانگی پیش روی دارد که 3 تا از این دیدار ها طی چهار روز و از تاریخ 30 ژانویه تا 2 فوریه برگزار و بازی چهارم خانگی میامی در تاریخ 23 فوریه برگزار خواهد شد. در واقع از شانزده بازی اخیر میامی، 12 بازی در خارج از خانه که 11 بازی مقابل تیم هایی که شانس بالایی برای پلی آف دارند، به انجام خواهد رسید.
 
زمان برگزاری مراسم عید شکرگزاری، تیم ممفیس با کسب 12 پیروزی و 5 شکست صدرنشین جدول کنفرانس غرب بود. از آن زمان تاکنون تیم ممفیس 7 پیروزی و 18 شکست کسب کرده و به رتبه چهاردهم جدول کنفرانس غرب سقوط کرده است.
 
تیم ممفیس در این بازی فوروارد ارزشمند خود کایل اندرسون را به خاطر مصدومیت زانو که در نیمه اول برایش پیش آمد، از دست داد. ام آر ای بعد از بازی شدت مصدومیت اندرسون را مشخص نکرد و بیکراستاف سرمربی ممفیس بعد از بازی اعلام کرد که میزان مصدومیت اندرسون با ام آر ای روز آینده مشخص خواهد شد.
 
سوپرایز
در یکی دیگر از دیدارهای انجام شده تیم فینیکس سانز در خانه در سالن تاکینگ استیک ریسورت آرنا موفق شد با نتیجه 102 بر 93 میهمان قدرتمند خود دنور ناگتس را با شکست بدرقه کند. دنور صدرنشین و با بهترین رکورد کنفرانس غرب و ممفیس قعرنشین و با بدترین رکورد مقابل یکدیگر قرار گرفتند. مهم تر از همه تیم فینیکس بدون بهترین بازیکن و بهترین امتیاز آورش یعنی دوین بوکر مقابل دنور قرار گرفت و برخلاف تمام پیش بینی ها تیم سانز کوارتر اول را با برتری آغاز کرد و تا پایان کوارتر چهارم بدون لغزش از برتری خود محافظت و در نهایت پیروز بازی شد. ستاره این بازی نیز کلی اوبره بود که در نهایت موفق شد در این بازی بیشترین امتیاز و بیشترین ریباند را در طول دوران ورزشی اش به ثبت برساند.
 
برای فینیکس کلی اوبره 26 امتیاز و 11 ریباند، دآندره ایتون 22 امتیاز و 13 ریباند و جاش جکسون 15 امتیاز کسب کردند تا دومین پیروزی در 9  مسابقه اخیر را به دست آورد.
 
برای دنور نیکولا یوکیچ 23 امتیاز و 10 ریباند، مالیک بیسلی 21 امتیاز و جمال ماوری و مونته موریس هر کدام 12 امتیاز کسب کردند تا دومین شکست در 9 مسابقه اخیر برای ناگتس درج شود. با این شکست اختلاف دنور با تیم دوم جدول گلدن استیت فقط به 0.5 بازی کاهش پیدا کرد.
 
نمایش فینیکس در فاز دفاعی شاید بهترین نمایش این فصل تیم بود. دفاع منسجم فینیکس درصد شوت موفق دنور را در 39 درصد نگه داشت و با فشار زیاد روی مهاجمان دنور، آن ها را مجبور کرد 17 بار توپ را لو بدهند که این توپ های لو رفته باعث کسب 26 امتیاز توسط تیم فینیکس شد.
 
ویل بارتون یکی از بازیکنان اصلی دنور که از تاریخ 20 اکتبر تاکنون مصدوم بود، در این بازی 16 دقیقه برای تیمش بازی کرد و موفق شد شش امتیاز نیز کسب کند. گری هریس به خاطر مشکل کشیدگی همسترینگ سومین بازی متوالی دور از ترکیب دنور بود. دوین بوکر سرشناس ترین غایب بازی برای فینیکس بود. تین فینیکس در بازی هایی مه بوکر در آن ها غایب بوده 3 پیروزی و 10 شکست کسب کرده است. جمال کرافورد هم به دلیل مشکلات شخصی برای فینیکس بازی نکرد.
 
کلی اوبره که ماه گذشته از واشنگتون ویزاردز به فینیکس سانز پیوسته خیلی سریع با سطح انرژی بالا و امتیاز گیری روی تیم تاثیر مثبت بر جای گذاشته و رفته رفته میان هواداران محبوب و محبوب تر می گردد.
 
نتایج سایر دیدار های برگزار شده به شرح زیر است :
بوستون سلتیکس 103 – اورلاندو مجیک 105
نیواورلینز پلیکانز 106 – مینه سوتا تیمبرولوز 110
سن آنتونیو اسپرز 112 – اوکلاهاما سیتی تاندر 122
شیکاگو بولز 102 – یوتا جاز 110
شارلوت هورنتس 97 – ساکرامنتو کینگز 104
کد مطلب : ۱۴۵۲۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.