۰
لیگ NBA

بردلی بیل تاریخ‌ساز شد؛ کری «امریکن ایرلاین» را آتش زد!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
بردلی بیل تاریخ‌ساز شد؛ کری «امریکن ایرلاین» را آتش زد!
به گزارش عصر تعادل، هفته سیزدهم رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA بامداد امروز برگزاری 7 مسابقه به پایان رسید. شکست واشنگتون ویزارد برابر تورنتو رپترز در ماراتنی با دو وقت اضافه (اوورتایم)، پیروزی گلدن استیت در خانه دالاس موریکس و پیروزی نزدیک دنورناگتس مقابل پورتنلند بلیزرز از حوادث بامداد امروز بود.
 
تاریخ سازی بیل در مارتن کپیتال وان
 واشنگتون ویزاردز در دیدار تماشایی و نفس‌گیر، در سالن کپیتال وان آرنا بعد از پایان دو وقت اضافه با نتیجه 140 بر 138 مغلوب میهمان خود تورنتو رپترز شد. تیم تورنتو بازی را تهاجمی آغاز کرد و 9 امتیاز آغازین بازی را به دست آورد و در پایان کوارتر اول با 19 امتیاز از حریف پیش افتاد. برتری تیم تورنتو در کوارتر دوم به 23 امتیاز افزایش پیدا کرد. حتی در اواخر کوارتر سوم تیم تورنتو همچنان با 17 امتیاز تیم برتر میدان بود اما بازی قوی واشنگتون در کوارتر چهارم و شوت سه امتیازی موفق بردلی بیل در 21 ثانیه پایانی، بازی را در امتیاز 24 به تساوی و وقت اضافه اول کشید. بازی در وقت اضافه نخست جذاب و پایاپای پیش رفت و با شوت 2 امتیازی نزدیک به سبد بیل روی یک توپ ریباند شده وقتی 6 ثانیه زمان باقی مانده بود، باز هم دو تیم در امتیاز 131 مساوی و کار به وقت اضافه دوم کشیده شد. در نهایت این سرژ ایباکا بود که در 15 ثانیه پایانی وقت اضافه دوم با یک شوت سه امتیازی که با پاس گل کووای همراه بود تورنتو را 140 بر 138 پیش انداخت و با از دست رفتن حمله آخر ویزاردز، برنده این بازی سخت در خانه حریف شد.

برای تورنتو کووای لنارد در 45 دقیقه حضورش در میدان ( بیشترین مدت زمانی که کووای در یک مسابقه این فصل بازی کرده ) 41 امتیاز و 11 ریباند و پاسکال سیاکام 24 امتیاز و 19 ریباند ( بیشترین ریباند در یک بازی  ) کسب کردند تا پنجمین پیروزی پیاپی را کسب کند.

برای ویزاردز بردلی بیل با 40 امتیاز، 15 پاس گل و 10 ریباند دومین تریپل دبل فصلش را ثبت کرد. ترور آریزا نیز 23 امتیاز، 10 پاس گل و 9 ریباند کسب کرد تا پس از کسب دو پیروزی متوالی شکست دیگری را تجربه کند. بردلی بیل پس از اسکار رابرتسون تبدیل به تنها بازیکنی در NBA شد که در یک فصل چند بازی با کسب 40 امتیاز، 15 پاس منجر به گل و 10 ریباند ثبت می کند. رابرتسون در فصل 62-1961 در سه بازی این آمار را ثبت کرده بود.

بازی بعدی تیم واشنگتون روز پنجشنبه مقابل نیویورک نیکس در لندن برگزار خواهد شد. تیم ویزاردز بعد از این بازی خانگی راهی شهر لندن خواهد شد تا خود را مهیای این بازی بین المللی کند.
 
آتش‌بازی استفن کری
در یکی دیگر از دیدار های انجام شده تیم دالاس موریکس در خانه در سالن امریکن ایرلاین سنتر با نتیجه 119 بر 114 مغلوب میهمان خود گلدن استیت واریرز شد. یک روز بعد از اینکه دالاس خبر بد از دست دادن جی جی برا را برای کل فصل دریافت کرد، استفن کری خبر بدتری را در غالب 11 شوت سه امتیازی موفقی که وارد سبد دالاس کرد، به هواداران این تیم داد.

برای گلدن استیت استفن کری 48 امتیاز و 11 شوت سه امتیازی موفق و کوین دورانت 28 امتیاز و 7 ریباند کسب کردند تا چهارمین پیروزی پیاپی برای مدافع عنوان قهرمانی به ثبت برسد. در این بازی کری بیشترین شوت سه امتیازی که تاکنون در یک بازی وارد سبد دالاس شده را به نام خود ثبت کرد. مهمترین پرتاب سه امتیازی او زمانی که بازی در عدد 114 مساوی و 40 ثانیه تا پایان فرصت بود به ثمر رسید. کری با یک شوت سه امتیازی تیمش را 117 بر 114 از حریف پیش انداخت تا موجبات پیروزی گلدن استیت فراهم شود.

برای دالاس لوکا دونچیچ 26 امتیاز و 5 پاس گل و هریسون بارنز 22 امتیاز کسب کردند تا چهارمین شکست در 6 مسابقه اخیر برای دالاس ثبت شود. این بازی امتحان خوبی برای تیم دالاس بود چرا که بدون دو پوینت گارد خود بازی کرد. دنیس اسمیت جونیور و جی جی برا دو پوینت گارد دالاس هستند.
 
آسیب دیدگی برا
جی جی برا دوشنبه باید تاندون آشیل راستش را به تیغ جراحان بسپارد. مصدومیتی که در کوارتر چهارم جدال با مینه سوتا برای وی پیش آمد. برا به صورت میانگین 11 امتیاز و 6 پاس منجر به گل در هر بازی در این فصل ثبت کرده است. هم تیمی آلمانی برا یعنی وسلی متئوس مشابه همین مصدومیت را در مارچ 2015 زمانی که در تیم پورتلند عضویت داشت، متحمل شد و بلافاصله باشگاه دالاس با متئوس قرارداد امضا کرد و در اوایل فصل 16-2015 به رقابت‌ها بازگشت و اکنون نیز برای دالاس مهره ی ارزشمندی به شمار می رود.
 
پیروزی دشوار دنورناگتس
در دیگر دیدار برگزار شده تیم دنور ناگتس در خانه در سالن پپسی سنتر با نتیجه 116 بر 113 میهمان خود پورتلند تریل بلیزرز را با شکست بدرقه کرد. نیکولا یوکیچ ستاره دنور در بازی با سطح انرژی بالا و بازی فیزیکی اش سرآمد سایر هم تیمی هایش بود.

برای دنور نیکولا یوکیچ 40 امتیاز ( بیشترین امتیاز کسب شده در یک بازی این فصل )، 10 ریباند و 8 پاس گل و جمال ماوری 24 امتیاز کسب کردند تا هشتمین پیروزی در 10 مسابقه اخیر را به دست آورد.

با وجود اینکه یوسف نورکیچ و الفاروغ آمینو در دفاع به شدت از نیکولا یوکیچ مراقبت می کردند ولی این سنتر باهوش و قدرتمند در میان فریاد ام وی پی، ام وی پی هواداران دنور، از روی دست این دو بازیکن 40 امتیاز کسب کرد و تا ثبت ششمین تریپل دبل فصلش فقط به 2 پاس گل احتیاج داشت. بیشترین امتیازی که یوکیچ تاکنون در یک مسابقه کسب کرده 7 نوامبر 2017 مقابل بروکلین نتس بود که 41 امتیاز کسب کرد.

برای پورتلند دمین لیلارد 26 امتیاز و 7 پاس منجر به گل و سی جی مک کام 18 امتیاز کسب کردند تا روند چهار پیروزی متوالی پورتلند متوقف شود. ماوریس هارکلس فوروارد با تجربه پورتلند در این بازی هم از کنار زمین بازی هم تیمی هایش را شاهد بود. هارکلس همچنان به خاطر مشکل زانوی چپ دور از میادین است.

نتایج سایر دیدار های برگزار شده به شرح زیر است :
فیلادلفیا سونتی سیکسرز 108 – نیویورک نیکس 105
میلواکی باکس 133 – آتلانتا هاوکس 114
هیوستون راکتس 109 – اورلاندو مجیک 116
کلیولند کاوالیرز 101 – لس آنجلس لیکرز 95

در پایان هفته سیزدهم این رقابت ها تیم های تورنتو رپترز با 33 پیروزی و 12 شکست صدر نشین و کلیولند کاوالیرز با 9 پیروزی و 35 شکست قعرنشین کنفرانس شرق و تیم های دنور ناگتس با 29 پیروزی و 13 شکست صدرنشین و فینیکس سانز با 11 پیروزی و 33 شکست قعرنشین کنفرانس غرب هستند.

ترجمه از علی حیدری

پایان پیام//
کد مطلب : ۱۴۵۳۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.