۰
ایران غرید آسیا لرزید

یوزها به دیوار اژدها رسیدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹
یوزها به دیوار اژدها رسیدند
به گزارش عصر تعادل، تیم ملی فوتبال ایران ساعت 20:30 دیشب در مرحله یک هشتم پایانی جام ملت‌های آسیا برابر تیم ملی عمان قرار گرفت. این دیدار را که در ورزشگاه بن زاید ابوظبی برگزار می‌شود سزار راموس از مکزیک سوت می‌زد و هموطنانش میگل هرناندز و آلبرتو مورین  او را در قضاوت یاری می‌کردند.
 
درخشش بیرانوند
هنوز 55 ثانیه از آغاز بازی نگذشته بود که پاس بلند عمانی‌های پشت دفاع ایران که هنوز در زمین درست مستقر نشده بود به محسن الغسانی رسید اما مجید حسینی که از او جا مانده بود مهاجم  عمان را با خطا متوقف کرد تا داور در سوت خود بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد. احمد مبارک پشت  این ضربه ایستاد اما ضربه زمینی او را، علیرضا بیرانوند درازکش به کرنر فرستاد تا بهترین بخت عمان را از این تیم بگیرد و شوک بزرگی به شاگردان پیم وربیک وارد کند.
 

بیرانوند اینچنین پنالتی مبارک و روحیه عمانی را یکجا با هم گرفت! 

پس از این اتفاق شاگردان کارلوس کی‌روش بازی منطقی را در دستور کار خود قرار دادند و با در دست گرفتن نبض بازی بارها روی دروازه حریف صاحب موقعیت شدند. سرانجام دقیقه 32 پاس بلند میلاد محمدی از زمین ایران به نزدیکی‌های خط محوطه جریمه حریف رسید که این ارسال با کنترل ناقص محمد المسلمی مدافع میانی عمان توام شد. علیرضا جهانبخش از این اشتباه مرگ‌بار المسلمی نهایت استفاده را برد و با یک نیش پای ساده توپ را از کنار دستان فایز الرشیدی به قعر دروازه عمان فرستاد تا حساب کار را یک بر صفر کند.
 
این گل پایان داستان نیمه نخست نبود. 9 دقیقه بعد ارسال بلند بازیکنان تیم ایران در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید و او هم با استفاده از تخصص خود ناگهان نقش بر زمین شد تا داور مکزیکی بی درنگ در سوت خود بدمد و نقطه پنالتی را نشان دهد. اشکان دژاگه پشت این توپ ایستاد و با فرستادن آن به درون د روازه الرشیدی، پنالتی زدن را به مبارک یاد داد. تیم ایران می‌توانست دو بار به ضربات مهدی طارمی به گل سوم هم برسد اما سرانجام نیمه نخست با همان نتیجه 2 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.
 

هراس در چشمان سنگربان و مدافع عمانی به خوبی نمایان است

اداره بازی
شاگردان کی‌روش که می‌دانستند در یک چهارم نهایی کاری به مراتب دشوارتر برابر تیم چین دارند، در نیمه دوم سعی در اداره بازی داشتند و عمان هم تیمی نبود که بخواهد روی دروازه تیم کشورمان خطر ایجاد کند. ایران در نیمه دوم فرضت‌های زیادی را از دست داد و سردار آزمون و طارمی بارها مقابل فایز  الرشیدی ناکام ماندند تا بازی با همان نتیجه نیمه نخست به پایان برسد.
 
کارت زرد بدهنگام وحید
اتفاق بد این نیمه برای تیم کشورمان اخطاری بود که وحید امیری، وینگر تکنیکی تیم کشورمان گرفت و با دریافت این کارت زرد از سزار راموس، امیری بازی یک چهارم نهایی برابر چین را از دست داد.
 
تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به نیمه نهایی و جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا 2019 باید پنجشنبه به مصاف تیم چین برود. شاگردان مارچلو لیپی دیروز مقابل تایلند به برتری 2 بر یک رسیدند تا حریف یوزهای ایرانی شوند.
 
در ادامه این مسابقات ساعت 14:30 امروز تیم‌های ژاپن و عربستان به مصاف هم می‌روند و استرالیا و ازبکستان هم از ساعت 17:30 برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.
 
 
 
 
 
کد مطلب : ۱۴۵۳۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.