۰
ایران 89 - 97 ژاپن

تیغ تیز سامورایی‌ها در تن پسران ایران ماند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۳
تیغ تیز سامورایی‌ها در تن پسران ایران ماند

به گزارش بسکتبال کلاب، دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و ژاپن ساعت 18 امروز در تالار بسکتبال آزادی تهران آغاز شد.
ترکیب شروع کننده ایران: سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده و میثم میرزایی
سرمربی: مهران شاهین طبع
 
ترکیب شروع کننده ژاپن: جوجی تاکه ئوچی، دایاکی تاناکا، یوشی توگاشی، هایجیمه و نیک فازکاس
سرمربی: خولیو لاماس
 
سرداور: ژو دوان (جمهوری خلق چین)
داور اول: نان یه (جمهوری خلق چین)
داور دوم: کیوجین پارک (کره جنوبی)
کوارتر اول:
فازکاس تنها 30 ثانیه می خواست تا سبد اول را به نام ژاپن ثبت کند اما مشایخی خیلی زود جواب او را در میان صدای کرکننده تماشاگران تالادار بسکتبال آزادی داد. در ادامه هایجیمه 4 امتیاز پیاپی گرفت اما فول گل سجاد فرصت خوبی به او و ایران داد تا اختلاف را به حداقل برساند. هایجیمه ستاره دقایق اول مردان سرزمین آفتاب تابان با سه امتیازی خود باد را به پرچم ژاپن وزاند. هرچند میثم با جامپ شوت خود 2 امتیاز گرفت اما توگاشی هم سه امتیازی زد تا ابتکار عمل همچنان در دست مهمان باشد. جمشیدی دستش گرم شد و یک سه امتیازی دقیق زد و در فست برک این بار نوبت جمشیدی بود تا ژاپن را فول گل مهمان کند. جمشیدی چهره برجسته ایران در وقت نخست بود. لی آپ میثم نتیجه را 21 بر 19 به سود مهمان کرد تا تیم کشورمان امیدوار بماند. فازکاس بازهم زهر خود را با یک سه امتیازی ریخت. آرمان زنگنه به بازی رفت اما هایجیمه بازهم سه زد تا ژاپن 27 بر 21 پیش باشد. دفاع حریف روی جمشیدی خطا کرد و محمد بازیکنی نبود که پرتاب از دست بدهد. ستاره ژاپن، هایجیما آن سوی میدان فول گل گرفت و این طرف جمشیدی کار او را تکرار کرد. جمشیدی در 22 ثانیه به پایان وقت نخست با لی آپ خود اختلاف را کاست اما شینوا در آخرین حمله ژاپن فول گرفت و پرتابش را هم گل کرد تا سامورایی‌ها در وقت نخست 35 بر 28 برنده باشند.
 
کوارتر دوم
پرتاب سه امتیازی آرمان سالن را منجر کرد اما انگار ژاپن برای وقت دوم هم برنامه داشتند چون اوتا خیلی زود زیر سبد ایران به امتیاز رسید. مایک رستم‌پور و روزبه ارغوان هم در این وقت به میدان آمدند اما ایران همچنان روی بازی پیرامونی با یخچالی و جمشیدی امتیاز می‌گرفت. سه امتیازی فازکاس شاهین طبع را وادار به درخواست وقت استراحت کرد. در بازگشت دو تیم ما خود او چند شاهین طبع دومین وقت استراحت را هم درخواست کرد. ژاپن به امتیاز 51 رسید اما مشایخی سه زد و اختلاف را به 10 کاهش داد. مهمان دو امتیاز دیگر گرفت و طبق معمول این طرف جمشیدی با دوپرتاب آزاد اختلاف را در همان عدد نگه داشت. ترن اوور ژاپنی ها این بار لاماس را مجاب کرد تا تایم استراحت بگیرد. در بازگشت دو تیم به میدان دو پرتاب سجاد هدر رفت. تاناکا هم آن طرف دو پرتاب گرفت و هر دو را گل کرد. کار خوب آرمان باعث شد در کوارتر دوم ایران آخرین امتیازات را هم بگیرد. این وقت 20 بر 17 به سود ژاپن تمام شد تا شاگردان لاماس 55 بر 45 برنده به رختکن بروند.

 
کواتر سوم؛ این ژاپن سرسخت!
چه کسی غیر از جمشیدی می توانست داستان امتیازگیری ایران را آغاز کند؟ فازکاس سبد اول نیمه دوم را برای ژاپن گرفت اما حسن زاده با پرتاب راه دور خود سالن را منفجر کرد. سبد توپ پسران ایران را پس زد و چقدر خوش شانس بودیم که توگاشی گام های اضافه برداشت. سجاد این بار دو پرتاب آزادش را به ثمر رساند. فازکاس از بازیا پست آپ خود دو امتیاز ساخت اما ابتدا جمشیدی و سپس کیوان 4 امتیاز برای ایران گرفتند. سامورایی ها این 4 امتیاز را تلافی کردند اما این بار حسن زاده با دانک تماشایی سالن را  منفجر کرد. جمشیدی ستاره دنباله دار ایران در این بازی ایران را به امتیاز 59 رساند اما فازکاس هم گرگ باران دیده بود و دو پرتابش را به ثمر رساند. لحظاتی بعد در فستد برک تاکه ئوچی ژاپن را به 71 رساند تا شاهین طبع در اختلاف12 امتیازی نخستین وقت استراحت خود در نیمه دوم را درخواست کند. در بازگشت دو تیم حسین زاده به زمین آمد و با سه امتیازی اش ایران را امیدوار نگه داشت. جمشیدی هم جای خود را به بهنام داد. تاکه ئوچی میان صداکرکننده سالن یک پرتابش را خراب کرد اما ژاپن در فست برک بازهم امتیاز گرفت. 76 بر 62 و بازی نمایشی الی هوپ ژاپنی ها ثمری نداشت. جمشیدی و سجاد به جای خود بازگشتند. حسن زاده اختلاف را کاست و سبد ایران توپ هایجیما را پس زد و نیکتاش با سه امتیازی تماشایی خود اختلاف را یک رقمی کرد ولی دو پرتاب آزاد هایجیما دوپرتابش را گل کرد تا این وقت را هم ژاپن 23 بر 22 به سود خود تمام کند و در مجموع 78 بر 67 پیش باشد.

 
 
کواتر چهارم
فول گل میثم می توانست شروع رویایی ایران باشد اما پرتاب او هدر رفت. خود میثم لحظاتی بعد خود او تکنیکال گرفت. یک پرتاب ژاپن هدر رفت اما بازهم آن ها در فست برک سه امتیازی زدند و 84 بر 69 پیش افتادند. میثم 4 خطایی شد و فازکاس ژاپن را به 86 رساند. ریباند خوب کیوان باعث شد ایرانب به امتیاز 71 برسد.  سه امتیازی دیگر ژاپنی ها اختلاف را به 18 رساند و شاهین طبع تایم خواست و در بازگشت دوپرتاب سه امتیازی مایک در فاصله 3 دقیقه 47 ثانیه اختلاف را به 12 کاهش داد و این بار لاماس وقت استراحت خواست. در بازگشت به میدان مایک باز هم درخشید و استیل بی بدیل او از فازکاس پایه گذار ریباند خوب جمشیدی شد. اختلاف به 10 رسید. هایجیما ول کن نبود و دو پرتاب او به ثمر رسید اما ایران تلافی کرد و حسین زاده اختلاف را ثانیه هایی بعد اختلاف را به 8 رساند. خود حامد دو پرتابش را گل کرد تا ایران امیدوار شود. فازکاس فول گل گرفت اما پرتابش هدر رفت. دو پرتاب جمشیدی به ثمر رسید اما هایجیما با جامپ شوت خود تیر خلاص را به ما زد و ادای احترام نظامی کرد. در امتیاز 97 بر 89 شاهین طبع تایم گرفت اما فقط 9 ثانیه وقت باقی مانده بود و این دیدار به سود ژاپن تمام شد.
 
 
کد مطلب : ۱۴۵۴۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.