لحظات 4 گانه 

احتمالات صعود تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی

4 اسفند 1397 ساعت 12:05

تیم ملی بسکتبال ایران فردا در آخرین دیدار مرحله انتخابی خود در حالی به مصاف استرالیا می‌رود که حتی با شکست برابر این تیم هم شانس بسیار بالایی برای صعود به جام جهانی دارد و فقط اتفاقات عجیب و غریب بلیت چین را از دست ملی‌پوشان کشورمان بیرون می‌کشد. 


به گزارش عصر تعادل، دور اول پنجره ششم رقابت‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال 2019 چین بامداد امروز به پایان رسید تا فردا با برگزاری 6 دیدار، پرونده انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا بسته شود و قاره کهن 7 نماینده خود را به انضمام چین، میزبان جام جهانی بشناسد. تیم ملی بسکتبال ایران هم که اکنون با 7 پیروزی و 4 شکست پس از استرالیا و ژاپن در رتبه سوم گروه F قرار دارد، با وجود شکست برابر ژاپن شانس بسیار زیادی برای سومین صعود خود در ادوار جام جهانی بسکتبال به این رویداد مهم دارد. اگر با من همراه شوید، در ادامه به بررسی احتمالات صعود یا ناکامی ایران در رسیدن به جام جهانی 2019 می‌پردازیم.  

🏀حالت نخست- ایران در دیدار با استرالیا به پیروزی می‌رسد. در این صورت هر نتیجه‌ای که در دیگر دیدارهای گروه F حاصل شود، تیم کشورمان با 20 امتیاز صعود خود را قطعی می‌کند و تنها رتبه ایران در گرو دیدار تیم‌های قطر و ژاپن خواهد بود.

🏀حالت دوم- ایران از استرالیا شکست می‌خورد و ژاپن هم قطر را شکست می‌دهد. در این حالت هم که محتمل‌ترین اتفاق روی کاغذ محسوب می‌شود، صرف نظر از دیدار تیم‌های قزاقستان و فیلیپین، ایران با 19 امتیاز به عنوان سوم گروه می‌رسد و به جام جهانی صعود می‌کند. دلیل قطعی شدن صعود ایران پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت برابر فیلیپین است که در چنین وضعی فیبا بازی رو در رو را لحاظ خواهد کرد. به این ترتیب هر نتیجه‌ای در دیدار قزاقستان و فیلیپین رقم بخورد، ایران به عنوان تیم سوم گروه F مسافر سرزمین اژدها خواهد شد. 

🏀حالت سوم- (کلاف سردرگم!) ایران از استرالیا شکست می‌خورد، ژاپن مغلوب قطر می‌شود و فیلیپین هم قزاقستان را شکست می‌دهد. این حالت که درصد بسیار اندکی را به خود اختصاص داده باعث می‌شود در گروه F سه تیم ژاپن، ایران و فیلیپین 19 امتیازی شوند. در چنین وضعی فیبا بین سه تیم هم امتیاز، تفاضل گل تیم‌ها، با احتساب نتایج رودرروی سه تیم (دو دیدار ایران برابر ژاپن، دو دیدار ایران با فیلیپین و دو دیدار ژاپن مقابل فیلیپین) را در نظر می‌گیرد. در این حالت، از آنجا که  تیم ملی بسکتبال ایران با اختلاف 8  امتیاز مغلوب ژاپن شد، در هر صورت به مقام چهارم گروه F خواهد رسید و به این ترتیب امتیازات ما با تیم چهارم گروه E (صرف نظر از چین که به عنوان میزبان جام جهانی سهمیه‌اش قطعی است) مقایسه خواهد شد و تیمی که نتایج بهتری (امتیازات بیشتر یا گل دیفرنس بهتر) گرفته باشد، به عنوان تیم هفتم  آسیا راهی جام جهانی خواهد شد. 

🏀حالت چهارم- ایران از  استرالیا شکست می‌خورد، ژاپن مغلوب قطر می‌شود و فیلیپین هم دیدار خود را به قزاقستان واگذار می‌کند. در این صورت ایران با 19 امتیاز به مقام سوم گروه F می‌رسد و بالاتر از فیلیپین 18 امتیازی به جام جهانی می‌رود. 

برنامه دیدارهای فردا به این شرح است؛
یکشنبه 24 فوریه (5 اسفند) گروه E آسیا
سوریه – چین/ ساعت 14 (سالن نوفد نوحل دمشق) 
اردن – نیوزلند/ ساعت 18 (سالن ملک حمزه امان) 
لبنان – کره جنوبی/ ساعت 18 (سالن زوق میکائیل بیروت) 

گروه F آسیا 
ایران – استرالیا/ ساعت 18 (تالار بسکتبال آزادی تهران) 
قزاقستان – فیلیپین/ ساعت 18 (سالن ساریارکا آستانه) 
قطر – ژاپن/ ساعت 18 (سالن الغرافه دوحه) 

پایان پیام//


کد مطلب: 145423

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/report/145423/احتمالات-صعود-تیم-ملی-بسکتبال-ایران-جام-جهانی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir