۰

ناصری در گفت‌وگو با «عصر تعادل»: وقت طلایی برای استعفا آبان بود/ روحانی درک درستی از روزهایی که مردم پشت سر می‌گذارند، ندارد/ ساده‌ترین کار گفت‌وگو با مردم است اما آن را هم دریغ می‌کند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۷
ناصری در گفت‌وگو با «عصر تعادل»: وقت طلایی برای استعفا آبان بود/ روحانی درک درستی از روزهایی که مردم پشت سر می‌گذارند، ندارد
به گزارش «عصر تعادل»،‌ آبان ماه را می توان پرحادثه ترین و حتی مهمترین رویداد در تاریخ سیاسی ایران دانست. بعد از گران شدن بنزین آن هم یک شب و بدون هیچ اطلاعی می توان گفت که باقی مانده محبوبیت رییس جمهور هم از بین رفت و خیلی ها با آمدن به خیابان اعتراضات خود را عنوان کردند. ولی این اعتراضات تبدیل به اشوبهای خیابانی شد و تعداد زیادی بازداشت و حتی کشته شدند. همین ایام بود که عباس عبدی تئوریسین سیاسی اصلاح‌طلب ایده استعفاء روحانی را مطرح کرد و برخی از حامیان روحانی نیز این ایده را پسندیدند و مورد حمایت قرار دادند. در این میان مجلسی‌ها نیز بیکار نمانده و طرح استیضاح روحانی را مطرح کردند، البته امضاها به حد نصاب نرسید. یک ماه از این ماجراها گذشته اما همچنان بحث استعفا و استیضاح روحانی مطرح است. در همین باره عبدالله ناصری یکی از موافقان استعفاء به «عصر تعادل» گفت: «بحث استیضاح در مجلس بی معنا و کلیشه ای است و طبیعتا با توصیه هایی که می شود به نتیجه ای نخواهد رسید. استعفا می توانست در ایجاد شرایط جدید که به نفع ملت و حتی آینده روحانی موثر باشد مفید واقع شود. اما آن هم زمانی طلایی داشت که ایام جنبش آبان ماه بود و امروز دیگر چنین موقعیتی وجود ندارد و استعفا که قبلا موافق آن بودم در حال حاضر کاربردی ندارد.»
وی با اشاره به اتفاقات آبان ماه، تصریح کرد: «جنبش آبان ماه یکی از نقاط عطف در تاریخ چهل ساله ایران بود. اعتراضات آبان ماه از جمله جنبش‌هایی بود که واقعا خسارت های زیادی از لحاظ مالی و چه سیاسی برجا گذاشت و حتی همه دنیا را به خود مشغول کرد . مهم‌ترین دلیل این اتفاقات بی‌تدبیری بود و می‌توانست جلوی آن را گرفت. متاسفانه نقطه آغاز این بی‌تدبیری دولت بود.»
این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لزوم استعفای روحانی بعد از  آن اتفاقات نیز گفت: «بنده استعفای آقای روحانی را مطرح کردم نه استعفای روسای دو قوه دیگر که در این اشوب به پا شده آن‌ها نیز مقصر هستند. دلیلش نیز این است که به نظرمن، آقای روحانی نباید در برابر این اعتراضات مدنی مقاومت می‌کرد و باید استعفا می‌داد. این اقدام هم برای آینده خود او کارآمد بود و هم مورد احترام مردم و نمایندگان مردم واقع می‌شد.»
ناصری افزود: «نکته‌ای حائز اهمیت در اینجا این است که اگر روحانی استعفا می داد بدون مورد پذیرش قرار نمی گرفت،  ولی بهتر بود که این کار را می کرد. او نه تنها این کار را نکرد بلکه در موضع گیری در مورد اعتراضات مدنی در کنار امامان جماعت و روسای دو قوه دیگر قرار گرفت.» 
وی گفت: «از رییس جمهور مردمی که در سال 96 با آن رفراندوم عظیم رای آورده بود شایسته نبود او اگر به رای مردم و نمایندگان مردم احترام می گذاشت باید استعفا خود را مطرح می کرد که این حرکت یک حرکت بسیار پسندیده و حتی تاریخی بود.»
عضو اسبق شورای عالی اصلاحات  ادامه داد: «به نظر من، روحانی دیگر قادر به اداره حتی کابینه اش که خودش افرادش را انتخاب کرده است نیست. بنظرمن، روحانی درک درست و منطقی از این روزهایی که مردم دارند پشت سر می‌گذارند ندارد و فکر می‌کند همه چیز یک شب درست می شود.»
ناصری با اشاره به اینکه روحانی با شیوه ای که در پیش گرفته است کارنامه خود را بدتر کرده است تصریح کرد: «به نظر من، ساده ترین کاری که روحانی می‌تواند و باید انجام دهد، گفت‌و‌گو با مردم است و آن را دریغ می‌کند. مشخص است مثل قبل کسی حامی ایشان نیست ما اصلاح طلبان در انتخابات 92 و96 همه تلاش خود را کردیم ولی شیوه ای که ایشان در پیش گرفته است کاملا عکس داستان است.»
کد مطلب : ۱۴۶۳۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}