۰

ائتلاف مسکو-تهران، معادلات خاورمیانه را تغییر می‌دهد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
ائتلاف مسکو-تهران، معادلات خاورمیانه را تغییر می‌دهد

«جک کین»، ژنرال بازنشسته آمریکایی و تحلیلگر مسائل نظامی می‌گوید ائتلاف ایران و روسیه معادلات خاورمیانه را تغییر داده و نقش واشنگتن در این منطقه را کمرنگ می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات این کارشناس را پوشش داد: «ائتلاف با ایران، کاملاً معادلات بازی را تغییر می‌دهد. این (ائتلاف)، بر تمامی کشورهای منطقه اثر می‌گذارد و کشورها به جای روابط دیرینه‌ای که با آمریکا داشته‌اند به سمت روسیه روی خواهند آورد.»

«کین»، تصریح کرده که آمریکا کماکان یکی از بازیگران منطقه باقی خواهد ماند، اما نقش این کشور تا اندازه زیادی کمرنگ خواهد شد: «اما نقش ما در خاورمیانه به طرز محسوسی رو به افول است.» 

«کین» با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، حضور ناتو در نزدیکی مرزهای کشورش را تهدید می‌داند گفت هدف نهایی او از بین بردن این ائتلاف استت. 

روسیه، از روز هشتم مهرماه حمله به مواضع گروه‌های تروریستی داعش را در سوریه آغاز کرده است - جایی که ائتلافی متشکل از کشورهای غربی و عربی به رهبری آمریکا از یک سال پیش در حال انجام عملیات ضد داعش بوده اما  موفقیتی در عقب راندان این گروه نداشته است.

مسکو منتقد حملات این ائتلاف است و می‌گوید واشنگتن در طول یک‌ سال گذشته تنها وانمود کرده مواضع تروریست‌ها را بمباران کرده است.

مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۰۹۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.